Saan varmaan paskaa niskaani, mutta haluan purkaa mieltäni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen rakastunut toiseen ihastunut mieheen, joka on kylläkin sinkku, mutta minä itse en ole. Tiedän että tulee kommentteja siitä että vanhat suhteet pitää olla ohi ennenkuin alkaa miettimään uutta. Minulla on hirveä tarve ottaa tähän ihastukseeni yhteyttä ja kertoa tunteistani. Miten minä voin olla näin sekaisin? :O... nykyinen suhde on todella huono ja rakkaudeton. Riitelemme vain kokoajan ja ero tulisi olemaan melko helppo siinä mielessä, meillä ei ole enää mitään yhteistä.

Sanokaa nyt tohdinko kysyä tältä mieheltä suoraan mitä mieltä on minusta? Tietää että olen varattu ja voi olla että tyrmää ihan täysin, tai sitten ei... saisinpa ainakin varmistuksen siitä, voisiko olla jotain mahdollisuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jos mies sanoo ettei ole kiinnostunut sinusta, niin mitä sitten? Jäät huonoon rakkaudettomaan riidantäyteiseen liittoosi?

en jää. muutenkin olen aikeissa pistää tälle pisteen jos ei asiat mene parempaan suuntaan. Yritetty on ja monta kertaa, mutta aina vaan palataan samaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos mies sanoo ettei ole kiinnostunut sinusta, niin mitä sitten? Jäät huonoon rakkaudettomaan riidantäyteiseen liittoosi?

en jää. muutenkin olen aikeissa pistää tälle pisteen jos ei asiat mene parempaan suuntaan. Yritetty on ja monta kertaa, mutta aina vaan palataan samaan..

No paremman kuvan itsestäsi annat ihastuksellesi, jos ensin eroat ja sitten vasta otat kontaktia häneen.

No mikset ekaksi hoida tätä eroa? Ja sitten kysy :p
Kuullostaa kyllä siltä että haluat että sulla on joku varasuunnitelma, vanha mies sitten jos et uudelle kelpaakkaan :p

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:

No paremman kuvan itsestäsi annat ihastuksellesi, jos ensin eroat ja sitten vasta otat kontaktia häneen.

Peesi.
Mun piti oppia nämä jutut kantapään kautta. Ekana ero, sitten uudet viritykset!

sinulla on sitten varmaan jokin aika raja mielessä, jos tuoa ihastuksesi vastaus ei eroaikeisiin vaikuta. Siis että eroatko, jos viikon/kuukauden,/puolen vuoden päästä asiat eivät ole menneet parempaan suuntaan? Hoida nyt se eroaminen ensin!

Ettei vaan olisi nyt paniikkiratkaisu tämä? Jos nykyinen suhde on huonolla tolalla, saattaa kuka tahansa jörrikkä vaikuttaa ihanalta pelastajalta. Harvoin kuitenkaan kestää jos tavallaan pakkoraossa hypätään toiseen kelkkaan. Voi olla, että jos olisitkin oikeasti sinkku niin et katsoisikaan tähän toiseen päin.

Tunteet sulla tuntuu olevan aika loppu omaa puolisoasi kohtaan, mutta olisiko niitä mahdollisuus mitenkään elvyttää? Jos ei, on reilumpaa paketoida nykyinen kunnolla pois kuin käyttää pettämistä pakotienä. Se on väärin ja tulee sulle kyllä vastaan sit jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:

No mikset ekaksi hoida tätä eroa? Ja sitten kysy :p
Kuullostaa kyllä siltä että haluat että sulla on joku varasuunnitelma, vanha mies sitten jos et uudelle kelpaakkaan :p

joo tiedän että kuulostaa todella lapselliselta ja typerältä, mutta ehkä ajattelin varmistaa että voisiko mitään mahdollisuuksia olla ennenkuin eroan nykyisestäni (hävettää ihan itseänikin....), mutta jos ihastus olekaan minusta vakavassa mielessä kiinnostunut, niin ehkä sitten voisi nykyisen kanssa vielä kerran yrittää, vaikka ei siitä varmasti enää mitään tule. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kaiken ratkaiseva jatkokysymys:
Onko teillä lapsia?

on. ja sen vuoksi tässä ollaankin nyt pari vuotta yritetty ja yritetty.. en vain tiedä jaksanko enää yrittää pitää nykyistä suhdetta kasassa lapsen takia. Haluaisin itsekin olla onnellinen.

joo tiedän että kuulostaa todella lapselliselta ja typerältä, mutta ehkä ajattelin varmistaa että voisiko mitään mahdollisuuksia olla ennenkuin eroan nykyisestäni (hävettää ihan itseänikin....), mutta jos ihastus olekaan minusta vakavassa mielessä kiinnostunut, niin ehkä sitten voisi nykyisen kanssa vielä kerran yrittää, vaikka ei siitä varmasti enää mitään tule. :(

Tajuan....minäkin oon aina tarvinnut ns. laastarisuhteen kun eroan. Mutta se on typerää kyllä.
(mun suhteissa ei ollut lapsia tai avioliittoa mukana)

Alkuperäinen kirjoittaja fio:
Ettei vaan olisi nyt paniikkiratkaisu tämä? Jos nykyinen suhde on huonolla tolalla, saattaa kuka tahansa jörrikkä vaikuttaa ihanalta pelastajalta. Harvoin kuitenkaan kestää jos tavallaan pakkoraossa hypätään toiseen kelkkaan. Voi olla, että jos olisitkin oikeasti sinkku niin et katsoisikaan tähän toiseen päin.

Tunteet sulla tuntuu olevan aika loppu omaa puolisoasi kohtaan, mutta olisiko niitä mahdollisuus mitenkään elvyttää? Jos ei, on reilumpaa paketoida nykyinen kunnolla pois kuin käyttää pettämistä pakotienä. Se on väärin ja tulee sulle kyllä vastaan sit jossain vaiheessa.

tiedän sen ja uskon että omatuntoni ei antaisi sitä anteeksi että menisin pettämään nykyistä, vaikka minun tunteeni häntä kohtaan onkin kadonneet. En usko että niitä enää takaisin saa.. pari vuotta ollaan nyt jaariteltu ja tuntuu että loppu häämöttää nurkan takana

Meillä oli sama ongelma aikoinaan. No sitten meninki sen mukavan, ihanan, upean miehen kanssa sänkyyn. En ole elämässä mitään muuta koskaan kadunnut niin paljon. Nyt saman miehen kanssa olen, onnellisempana kuin koskaan. Jos olisin eronnut, olisin saanut katua ja syvästi! Joskus kyllä ero on parempi ratkasu, mutta onneksi en itse ottanut eroa siinä ihastumisen huumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma:
Meillä oli sama ongelma aikoinaan. No sitten meninki sen mukavan, ihanan, upean miehen kanssa sänkyyn. En ole elämässä mitään muuta koskaan kadunnut niin paljon. Nyt saman miehen kanssa olen, onnellisempana kuin koskaan. Jos olisin eronnut, olisin saanut katua ja syvästi! Joskus kyllä ero on parempi ratkasu, mutta onneksi en itse ottanut eroa siinä ihastumisen huumassa.

mistä saitte sen kipinän takaisin ja kerroitko miehellesi että petit häntä?

Onko teillä lapsia?

on. ja sen vuoksi tässä ollaankin nyt pari vuotta yritetty ja yritetty.. en vain tiedä jaksanko enää yrittää pitää nykyistä suhdetta kasassa lapsen takia. Haluaisin itsekin olla onnellinen.

Nooh, jos mulla ois lapsi/lapsia, niin enpä tosiaan hyppäisi suhteesta toiseen noin vain. Se katos lapselle aika vaikea paikka, etenkin jos tää uus ihastus onkin vain ihastus eikä jää kuvioihin. Oon kyllä muutenkin sitä mieltä, että ihastuksia tulee ja menee, oli naimisissa tai ei. Ja sitäkin mieltä olen, ettei huonossa suhteessa kannata olla, oli muita ihastuksia tai ei. Koita nyt ensin päättää, haluatko olla nyxän kanssa vai et, ja millasen perheen lapsille haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Tjaa... Rouva ei halua laittaa kaikkea yhden kortin varaan. Jospa siitä "entisestä" olisi iloa rukkasten jälkeen...

kuten jo sanoin, alkaa peli olla menetetty tämän nykyisen kanssa. Lapsen takia yhdessä enää ollaan.

Onko teillä lapsia?

Nooh, jos mulla ois lapsi/lapsia, niin enpä tosiaan hyppäisi suhteesta toiseen noin vain. Se katos lapselle aika vaikea paikka, etenkin jos tää uus ihastus onkin vain ihastus eikä jää kuvioihin. Oon kyllä muutenkin sitä mieltä, että ihastuksia tulee ja menee, oli naimisissa tai ei. Ja sitäkin mieltä olen, ettei huonossa suhteessa kannata olla, oli muita ihastuksia tai ei. Koita nyt ensin päättää, haluatko olla nyxän kanssa vai et, ja millasen perheen lapsille haluat.

sellaisen perheen lapselle haluan missä kaikki ovat onnellisia ja tyytyväisiä. Minä en sitä ole ja uskon että se lapseenkin vaikuttaa. Pitkän aikaa tuntui siltä etä oma elämänilo on kadonnut (vaikka lapsesta paljon iloa saankin), mutta parisuhde on kuitenkin niin iso osa kaikkea ja elämä on niin lyhyt, että haluaisin olla myös onnellinen.

Ehdottomasti ensin ero ja sitten vasta uusi suhde. Onnistuuko se vai ei, sitä ei voi tietää kukaan, eikä uuden ihastuksen takia kannata erota. Muista syistä se saattaa olla kannattavaa.

Onko teillä lapsia?

No sitten lienee viisainta erota, jos pystyt johtamaan tyytymättömyytesi syyt parisuhteeseen. Mutta älä hyvä nainen uuteen suhteeseen tilannetta pakene vaan tee päätökset ihatuksista riippumatta. Johan siinä ihastus saa paniikkikohtauksen kuulleessan millaisilla odotuksilla olet liikkeellä.

sellaisen perheen lapselle haluan missä kaikki ovat onnellisia ja tyytyväisiä. Minä en sitä ole ja uskon että se lapseenkin vaikuttaa. Pitkän aikaa tuntui siltä etä oma elämänilo on kadonnut (vaikka lapsesta paljon iloa saankin), mutta parisuhde on kuitenkin niin iso osa kaikkea ja elämä on niin lyhyt, että haluaisin olla myös onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Tjaa... Rouva ei halua laittaa kaikkea yhden kortin varaan. Jospa siitä "entisestä" olisi iloa rukkasten jälkeen...

kuten jo sanoin, alkaa peli olla menetetty tämän nykyisen kanssa. Lapsen takia yhdessä enää ollaan.

Mutta pelimerkkejä on kuitenkin kiva jättää vähän varastoon, eikös vaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Alma:

mistä saitte sen kipinän takaisin ja kerroitko miehellesi että petit häntä?

Kerroin miehelle heti ku tulin kotiin, että olin pettänyt häntä. Aluksi tietenki mies suuttu, mutta sitten kun hän huomasi kuinka minua kaduttaa ja kuinka paljon haluan vaan häntä, niin sitten heti sanoi, että hän ei halua erota ja kysyi, että haluanko minä. En halunnu erota, en todellakaan.

Kuulostaa varmaan oudolta, mutta heti ku olin ollu sängyssä toisen miehen kanssa, niin tuli vaan niin paha mieli ja ikävä oman miehen tykö, että heti sillon sitä tajus kuinka tärkeä mulle mies on. En edes muistanu niitä tunteita, mitkä heti sillon tuli pintaan, heti tajusin kuinka paljon rakastan. Keskellä arkea ja etenki vauva-arkea olin vaan unohtanu, että rakastan häntä. Olin eläny jossain horroksessa ja luullu, etten rakasta. :( Aivan kauheaa, jos olisin eronnu ja sitten olisin vasta tajunnu.

Mutta pakko sanoa, että jos en olis pettäny, niin en välttämättä olis koskaan tajunnu, että kuinka paljon rakastan. Eihän pettäminen oikeen ole, mutta se tavallaan pelasti meidän suhteen ja näin mieski on sanonu, että tavallaan se oli hyvä. Kummallekki kunnon herätys, etenki mulle.

Toivottavasti saatte asiat läpi! Paras neuvo minkä voin antaa, on että otatte kunnolla lomaa toisistanne. Mene vaikka viikoksi asumaan jonnekki muualle, niin jos siinä ajassa alkaiskin jo toista kaipaamaan. Jos ei ala kaipaamaan, niin sitten on vähän hankalampi varmasti niitä kaipauksen tunteita edes löytää. :/