saan toisen vauvan..

jee
upee tunne mutta..

onko muilla teillä ollut niin, et ei tää seuraava raskaus enää tunnukaan niin ihmeelliseltä ja pelottavalta ja jännittävältä ja haasteelliselta ku eka?

jotenkin mulla on latistuneempi tunnelma. tai ei latistuneempi mut en niinku enää pelkää tätä juttua yhtä paljon. toisaalta se tietty on hyvä asia mutta nyt jotenki harmittaa että entä jos ei osaakaan arvostaa tarpeeks tätä onnea ja tätä uutta lasta?

kertoisitteko pliis kokemuksia tokista kerroista? raskaudesta ja kuinka jaksoitte hoitaa toista lasta raskaana ollessanne. meidän neiti on nyt kohta 1,5v ja toisen laskettu aika on helmikuussa 07. ja miten synnytys meni kun olitte vanhoja "konkareita"? ottiko kätilöt kuitenki synnytyspelon huomioon? tuliko ihan sikana lisää raskausarpia?

voi ei, taitaa mua sittenki tää juttu vähän jännittää nyt ku rupesin miettimään..
 
No neljättä odotan ja aivan ihanalta tuntuu.Kolmonen on 9,5kk ikäinen eli ikäeroksi tulee 1.5kk.Neuvola aika on vasta heinäkuussa kun terkka on lomalla.Laskurin mukaan menee helmikuun alkuun.
ONNITTELUT :flower: SULLE!
 
Amaryllis
Onnea =)

Kyllähän se toinen raskaus meni vähän niin kuin siinä sivussa. Ei ollut niin aikaa tutkailla ja kuunnella itseään, jokaista kolotusta ja epämääräistä tunnetta. Kuitenkin ihan yhtä malttamattomana odotin ensimmäisiä liikkeitä, ensimmäinen ultraus jännitti melkeinpä enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa. Silloin ei osannut ollenkaan ajatella, mitä kaikkea siellä voikaan paljastua, sitä vaan odotti malttamattomana vauvan näkemistä.

Meillä esikoinen oli muistaakseni 1v8kk, kun kakkosta aloin odottamaan. Ihan hyvin jaksoin, vaikka kevät ja kesä olivatkin lämpimät eikä se ainakaan helpottanut pahoinvointia. Väsymys ei niin haitannut, kun taapero nukkui päiväunet niin itsekin pystyi nukkumaan päivällä pahinta väsymystä pois. Ongelmia oli oikeastaan vasta loppupuolella, kun supisteli herkästi, oli syksy ja ulos lähteminen oli aikamoinen projekti pukemisineen. Uhmaikäisen oikuttelut kyllä koettelivat pinnaa välillä aika pahastikin raskaushormonien jyllätessä...

Tämä kolmas raskaus meneekin jo ihan omalla painollaan. Jos maha ei kasvaisi ja vauva myllläisi välillä ihan mahdottomasti, niin ihan unohtaisin että raskaana olenkaan ;) :LOL:
 
jihuu
Meille myös tulossa toinen lapsi.Minusta tämä raskaus on juuri stressittömyyden vuoksi ihanaa aikaa!!Tuntuu, että kaikki on "valmiina"toiselle vauvalle ja voi itse ottaa hiukan rennommin kaikin puolin.Toisaalta taas saa vielä nauttia ajasta esikoisen kanssa kiireettä. Näin pumpulimaiset tunnelmat meillä, toivottavasti pian myös teillä!
 
jee
kiitoksia kaikille onnitteluista ja kannustavista viesteistä!

oon nyt aatellu asiaa ja kyllähän tää on ihanaa. jotenki vaan pelottaa kun kaikki tutut on saaneet keskenmenon ekan ja tokan lapsen välissä! se on kai tosi yleistä? ei jotenki uskaalla luottaa siihen että itelläkään tää raskaus onnistuu..

no toivottavasti kuitenki ja tsemppiä kaikille muillekin raskautuneille.

t:"sitä kamalaa alun pahaa oloa odotellessa.."
 
Onnittelut sinulle!

Minä en kyllä tunne ketään, jolla olisi ollut keskenmeno ekan ja tokan välillä, että ei kait kovin yleistä!

Minulla kaksi lasta,joiden ikäero 2v ja 2 viikkoa ja onnistuin saamaan ensimmäisen vaipattomaksi jo ennen toisen syntymää ja se auttoi todella paljon!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 16:49 minä vaan kirjoitti:
Onnittelut sinulle!

Minä en kyllä tunne ketään, jolla olisi ollut keskenmeno ekan ja tokan välillä, että ei kait kovin yleistä!

Minulla kaksi lasta,joiden ikäero 2v ja 2 viikkoa ja onnistuin saamaan ensimmäisen vaipattomaksi jo ennen toisen syntymää ja se auttoi todella paljon!
Hei täälä olis yks kohtalo toveri. Mullakin keskenmeno h 5 ensimmäisen jälkeen nyt plussaa odottelen taitaa tosin jäädä ensikuuhun. Ammattini puolesta osaan kyllä kertoa etteivät alkuraskauden keskenmenot todellakaan ole harvineisia vaan melko yleisiä, joskin usein vaiettuja. :attn:
 
Hei,

Minusta toka ja kolmaskin raskaus meni aika lailla vanhalla painolla, eihän se tosiaankaan ole enää niin uutta ja ihmeellistä. JOkainen lapsi on kuitenkin uusi ja ihmeellinen. Kun on useita lapsia, niin sitä ei lakkaa hämmästelemästä kuinka erilaisia lapset ovat. Kun luulee tietävänsä jotain vauvoista ja lapsista, niin huomaakin että uusi tulokas pistää kaikki konseptit uusiksi.
 
Toinen raskaus meni omalla painollaan. Esikoinen oli vuoden kun aloin odottamaan toista. Alussa oli kaamea pahoinvointi, mitä ei ollut esikon kanssa. Siitä kun selvisin niin oli niin ihanan tasapainoinen olo. Ultria hiukan pelkäsin, koska en olisi toisen kohdalla pystynyt keskeyttämään raskautta, vaikka olisi ollut miten paha kehityshäiriö. Onneksi kaikki meni hyvin. Toinen lapsi meni yliaikaiseksi ja se viimoinen viikko oli kolotusta siellä sun täällä. Mutta aika kuultaa muistot ;)

Onnea sinulle uuden vauvelin odotusaikaan, n-a-u-t-i ! :hug:
 
jee
ja niin..

mä en oo viel uskaltanu kertoo kellekään tästä. (siis mies tietää tietty) jos vaik menee kesken tai jotain. enkä uskalla kertoo siksikään että jos tieto menee ennenaikojaan mun työpaikalle kun.. minun piti mennä nyt vuodenvaihteessa töihin enkä nyt sitten yllättäen meekään jos tää raskaus saa jatkua. en kehtaa sanoa siellä kellekään että oonki nyt viel pari vuotta poissa!!! no sit ku 12 vkoa ois täynnä ni jos sitte kertois. ei ois enää niin todennäköstä se km.

ois ihana kertoa jollekin mut onneks ootte te rakkaat nettiystävät että sain teille paljastaa tän koko jutun!!

ja oon pahoillani sinun (yksi vastaajista) keskenmenosi vuoksi. se voi olla kai aika kamalaa, ei sitä ees oikeen käsitä kai jos ei oo ite kokenu kuinka kamalaa se on.

oon muuten miettiny, et mun äidin toinen lapsi eli mun pikkuveli tuli keskosena ulos. ei kovin aikasin mut kuitenki. onkohan se kuin perinnöllistä? taipumus siihen?

mun eka lapsi synty paria pvää ennen laskettua aikaa mut kätilö sano, et taisi olla pari viikkoa ennenaikanen ku oli niin kinassa.

 
Onnittelut uudesta raskaudesta!

Mulla 4.raskaus jo viimeisellä raskauskolmanneksella. Ja varsinkin alussa unohti et olin raskaana ollenkaan, ennenkuin tunsin vauvan liikkeet. Ei sitä enää niin tohkeissaan ollut toisesta raskaudesta ja mulla kaikki raskausajat on olleet aika samanlaisia eli osasi varautua tuleviin "vaivoihin".

Kaikki kolme synnytystä on olleet erilaisia, mut joka synnytys on ollut edellistä lyhempi kestoinen.
Vielä toissa neuvola käynnillä en ollut pysynyt laskuissa mukana, et mikä viikko olis menossa. Nyt jo pysyy kärryillä, kun viikkoja jäljellä alle 10.

Kakkosta odottaessa ei ole mahdollisuutta levätä samallalailla kuin esikoista odottaessa, varsinkaan jos ikäero ei ole suuri. Eli kannattaa nukkua päiväunet esikoisen kanssa.

 

Yhteistyössä