Saan jokaikisen paistinpannun aina pilalle? Eikö mikään pannu kestä kuumassa paistamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh-äiti

Vieras
En keksi mitään muuta syytä siihen että jokaisesta pannusta lohkeilee paistopinta pois. Pannut ei kestä hyvänä kuin muutaman kuukauden ja en pese koneessa, käytän puisia tai muovisia välineitä, MUTTA ruskistan aina jauhelihat yms täydellä teholla nopsaan. Sekö syynä siihen että pannut ei kestä, vaan menevät tosi nopsaa pilalle. Eikö mikään pannu kestä tuollaista kutosella tai meillä 12 ruskistamista?

Mitä kalliimpi,sen parempi. Eli panosta seuraavalla kerralla laatuun... Meillä kestää nuo isommat pannut (nyt en tiedä merkkiä tms ) useamman vuoden.
Tosin en tiedä miten se vaikuttaa, että pestesssä ei saa "hinkata" ja astianpesuainetta vaan ihan minimaalisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Mitä kalliimpi,sen parempi. Eli panosta seuraavalla kerralla laatuun... Meillä kestää nuo isommat pannut (nyt en tiedä merkkiä tms ) useamman vuoden.
Tosin en tiedä miten se vaikuttaa, että pestesssä ei saa "hinkata" ja astianpesuainetta vaan ihan minimaalisesti...

oon taas tullut siihen tulokseen että ei minun kannata kalliita pannuja ostaa koska ei ne minun käytössä kestä yhtään sen paremmin. Ostin vasta syksyllä uuden pannun ja maksoin 30e, oli -50%alessa ja nyt jo on pannu ihan rispaantunut pinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei teflon, eikä valurauta vaan semmoinen... mikä ihme sen pinnoitteen nimi on. Ihan törkeän päteviä pannuja. Joskin hinta satasen luokkaa ja siitä ylöspäin...

Hmmm, tarkotatko Hackmann Matador pannua?

http://www.hackman.fi/web/hackmanwww.nsf/fi/keitto-_ja_paistoastiat_matador

tän PITÄS olla hyvä tosin meillä parin kuukauden jälkeen palo kaikki ruoka pintaan kiinni! Tein reklamaation ja sain uuden pannun tilalle joka ainaki vielä on pysynyt hyvänä....

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
oon taas tullut siihen tulokseen että ei minun kannata kalliita pannuja ostaa koska ei ne minun käytössä kestä yhtään sen paremmin. Ostin vasta syksyllä uuden pannun ja maksoin 30e, oli -50%alessa ja nyt jo on pannu ihan rispaantunut pinnasta.

60 e pannu kuuluu vielä aika halpis-sarjaan. Ei ne kauaa kestä.

kaikkein huonoin yhdistelmä pinnoitetulle pannulle on tyhjänä pannu täysillä lämmöllä lämmittäminen. Eli juuri alkuperäisen tapa; pikainen lämmitys 6/12:lla. Pikku hiljaa lämmitys ja vettä/rasvaa pannulla ja kyllä pinnoitteen pitäis kestää. toki, jokapäiväisessä käytössä kun ovat niin eihän ne ikuisia ole.. paitsi valurauta..

Meillä Tefalin pannu (niitä missä punainen ympyrä keskellä) kestänyt ainakin 5 vuotta jo rispaamatta ja taipumatta, eli kyllä kuulostaa että pannujesi laadussa on jotain vikaa.

Sulla pitää olla jotain nestettä siinä pannussa kun kuumennat sen. Ne ei kestä jos ihan tyhjinä ne kuumennat. Eli vettä jonkin verran, sitten kun vesi kiehuu kaadat veden pois ja pannu on käyttövalmis eli jauhelihat siihen sitten. Pitäisi näillä ohjeilla kestää.

Samma här, ei mikään pannu kestä vuotta pidempään, vaikka kokeiltu halpatuotteista hintaviin Hackmaneihin. Käsitellyt kuin antiikkiesinettä varsinkin kalliimpia pannuja ja silti ei aikaakaan kun tarraa kaikki pannuun kiinni kun pinta irtoaa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Samma här, ei mikään pannu kestä vuotta pidempään, vaikka kokeiltu halpatuotteista hintaviin Hackmaneihin. Käsitellyt kuin antiikkiesinettä varsinkin kalliimpia pannuja ja silti ei aikaakaan kun tarraa kaikki pannuun kiinni kun pinta irtoaa :headwall:

Hackman ei ole laatua nähnytkään. Oletko tefalia kokeillut?

Yhteistyössä