Saamaton 17v

• Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti31v.
Voi, ansaitset apua ja tukea ja todella kurja ettet saa sitä. Voi olla vain kiireinen vaihe, tai jotkut huolet täyttävät äitisi pään ja hän ei osaa tukea juuri nyt.. Asiat voi muuttua parempaan suuntaan! Ravinto tekee ihmeitä mielellekin, jaksat ajatella positiivisesti jos solujen aineenvaihdunta toimii! Ota eväitä mukaan: siemeniä, pähkinöitä, kotimaisia hedelmiä kuten omenoita.. Voisit aamupäivällä keittää vaikka nauriita tai perunoita ja porkkanoita ja tehdä kasvissosekeiton. Muista myös suola, paras on puhdistamaton heinäsuola, saat voimia ihan oikeasti ruokavaliosta! Tee pieniä asioita ja ole oikein armollinen itsellesi. Vanhemmat rakastaa sinua äärettömästi vaikka eivät aina osaakaan näyttää sitä. Kaikki vanhemmat on epätäydellisiä. Mutta älä ikinä luovuta. <3

"Mie"
No kyllähän sä saat muuttaa omilleen sitten kun täytät 18. Ei sun äiti sua sitten enää voi pidätellä. Sääliksi käy sitten vaan pikkuveljeäsi jos ää yksin sen natsiäidin kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti31v.;28944667:
Voi, ansaitset apua ja tukea ja todella kurja ettet saa sitä. Voi olla vain kiireinen vaihe, tai jotkut huolet täyttävät äitisi pään ja hän ei osaa tukea juuri nyt.. Asiat voi muuttua parempaan suuntaan! Ravinto tekee ihmeitä mielellekin, jaksat ajatella positiivisesti jos solujen aineenvaihdunta toimii! Ota eväitä mukaan: siemeniä, pähkinöitä, kotimaisia hedelmiä kuten omenoita.. Voisit aamupäivällä keittää vaikka nauriita tai perunoita ja porkkanoita ja tehdä kasvissosekeiton. Muista myös suola, paras on puhdistamaton heinäsuola, saat voimia ihan oikeasti ruokavaliosta! Tee pieniä asioita ja ole oikein armollinen itsellesi. Vanhemmat rakastaa sinua äärettömästi vaikka eivät aina osaakaan näyttää sitä. Kaikki vanhemmat on epätäydellisiä. Mutta älä ikinä luovuta. <3
Ei mulla ole aikaa tehdä mitään omia ruokia päivisin kun on niin paljon muuta tekemistä. Nytkin tässä samalla alan tekemään ruokaa ja kohta tulee veli koulusta ja sen läksyihin menee joku puoli tuntia...

Kauhean rankkaa. :( Enkä saanu läksyjäkään tehtyä loppuun...

"äippäx5"
En voi ymmärtää miten äitisi voi kohdella sinua noin!
Tuo on todella väärin!
Kato netistä kuntasi mielenterveysseuran sivut ja ota sinne yhteyttä. Voin auttaa etsimään jos kerrot paikkakunnan. Ja muista kertoa ihan kaikki, viiltelyjä myöten.. ne auttaa oikeasti!
Olen itte aikoinaan käynyt mobilessa juttelemassa, ja olen myös viillellyt..

Osta kaupasta välipalapatukoita ni voit niitä syödä välillä, mutta kyllä tuohon tarvii järjestää aikaa sun oikealle syömisellekin!
Ja miksi isä ei voi siivota ja auttaa pienempää läksyissä iltapäivällä?

[QUOTE="äippäx5";28944714]En voi ymmärtää miten äitisi voi kohdella sinua noin!
Tuo on todella väärin!
Kato netistä kuntasi mielenterveysseuran sivut ja ota sinne yhteyttä. Voin auttaa etsimään jos kerrot paikkakunnan. Ja muista kertoa ihan kaikki, viiltelyjä myöten.. ne auttaa oikeasti!
Olen itte aikoinaan käynyt mobilessa juttelemassa, ja olen myös viillellyt..

Osta kaupasta välipalapatukoita ni voit niitä syödä välillä, mutta kyllä tuohon tarvii järjestää aikaa sun oikealle syömisellekin!
Ja miksi isä ei voi siivota ja auttaa pienempää läksyissä iltapäivällä?[/QUOTE]

En tiedä mikseivät he auta veljeä läksyissä. Se vaan kuuluu mun "tehtäviin".

Eilenkin lähdin koulusta kesken päivän koska olin niin itkuinen ja turhautunut etten voinut istua siellä. Istuin puistossa 2h ja lähdin kotiin. Sain kerrankin omaa aikaa.

äiti31v.
Tarvitset psykologia. Ja on olemassa kivoja erilaisia terapiamuotoja, joita voi saada lähetteellä maksusitoumuksella. Sulla on ehdottomasti oikeus saada tukea ja kamalaa että joudut murehtimaan rahastakin ja huolehtimaan noin paljon kun olet itsekin toipilas. Älä jätä syömättä ravitsevaa ruokaa, koska muuten kaikki menee solmuun, ajatukset, teot, kaikki... Ravintoaineiden tasapaino takaa sen että tunnet olosi hyväksi ja tasapainoiseksi ja jaksat ratkoa haasteita itse. Ota puhelin käteen ja soita psykologille. Netistä löytyy tiedot! Hae ihan mistä tahansa apua, vaikka olisi vähän väärä paikka niin ei haittaa, ole sinnikäs että saat apua! Saat levätä, olla oma itsesi..Kerätä voimia että jaksat taas!

"vieras"
Olen pahoillani puolestasi <3
Ota yhteyttä paikkakuntasi sos.toimeen, tarkemmin sanottuna lastensuojeluun.
Saat ihan varmasti sitä kautta pikaisesti apua, kun kerrot todellisen tilanteen. Olet vielä alaikäinen ja vanhempasi ovat sinusta vastuussa, mikä ei nyt toteudu.
Ja koska elinolosi ei ole turvattua, mahdollisesti saat oman asunnon, jonka etsimisessä lasu sinua auttaa. Kuten myös muussa elämän järjestämisessä.
Tsemppiä ????

• Tykkää
Reactions: moona81
Musta on tänä vuonna tehty 7 lasu ilmoitusta eikä mikään auta. Käyn sellaisessa psyko-fyysisessä fysioterapiassa kerran viikossa mutta ei siellä puhuta vaan tehdään jotain liikkeitä joiden pitäisi auttaa poistamaan stressihormonia.

Pelottaa kertoa jollekin mun tilanne. En haluaisi jättää pikkuveljeä yksin. Olen kuitenkin sen tuki ja turva. Puolustan jos kiusataan, auta läksyissä, kysyn mitä kuuluu, annan luvan tehdä jotain tai kiellän. Käytännössä kasvatan veljeäni. Hänelläkin on niin turvaton olo että nukkuu mun vieressä / mun huoneessa.

[QUOTE="vieras";28944773]Taitaa nyt silti olla provo....jos teet perheen ruuat, niin kai saat siitä syödä?[/QUOTE]

Siis saisin mä siitä syödä mutten ehdi. Ei mun ruokaa tarvi itse ostaa. Kaikki muu kylläkin.

"hupu"
Eikö sulla ole ketään luotettavaa aikuista lähipiirissä, tätiä, mummoa tms.

Kyllä iltalukiossakin kai kuraattori on ja oikeus terveydenhuoltoon (kouluterveydenhoitaja), voi kai siellä vastaanotolla käydä päivällä vaikka iltalukiota käykin? Katso nettisivuilta yhteystietoja ja soita.

Onko pikkuveljestä tehty lastensuojeluilmoitus, jos asiat etenisivät sitä kautta, jos hänelläkin kerran on jo ongelmia?

"vieras"
Jos et ole saanut apua paikkakuntasi lastensuojelusta, vaikka lasu-ilmoituksia on noinkin paljon, suosittelen, että otat heti tänään yhteyttä, virka-ajan ulkopuolella, sosiaalipäivystykseen !!!

Voin kuvitella sen ahdistuksen ja masennuksen määrän mitä koet. Olen tehnut tilanteesi kaltaisessa tilanteessa olevien nuorten kanssa töitä ja se kotona asuminen ei todellakaan ole mikään paras ratkaisu.

Jos lasu ehdottaa sinulle perhetukikotia tai nuorisokotia, ota paikka avohuollon tukitoimena/ sijoituksen vastaan. Elämänlaatusi ei tule ainakaan pahentumaan.

Niin ei mulla ole mitään menetettävää vaikka lähtisinkin sosiaalitoimen mukaan. Ei ole kavereita tai läheisiä sukulaisia. Olen käytännössä yksin.

Pikkuveljestä ei ole tehty ilmoitusta.

Äitini pelaa netissä rahapelejä mutta siihenkään ei puututa.

-.-
Mene sosiaalitoimistoon niin ne auttvat sinua muuttamaan ja saat apua.Olet vielä alaikäinen niin saat varmasti pikaisesti apua. Saattavat jopa auttaa opiskeluasioissa.
En jatkaisi päivääkään tuollaista menoa.Tsemppiä.

"vieras"
Ei lapsen (alle 18v) pidä itse maksaa lääkkeitä, vaatteita (ehkä joku kallis merkkivaate erikseen) tai muita perustarpeisiin kuuluvia juttuja. Ne on vanhempien vastuulla. Sinuna puhuisin tilanteesta jollekin sosiaalipuolen tyypille, joka voisi auttaa eteenpäin. Tuo tilanne kotona ei kyllä ollenkan edesauta sun paranemista tai elämänhallinnan oppimista. Kohta olet täysi-ikäinen, mikä on ehkä tietyllä tapaa helpotus kun et ole enää vanhemmista riippuvainen (ainakaan lain mukaan), mutta omillaan pärjäämisessäkin on paljon tekemistä. Tsemppiä opiskeluun ja elämään ylipäätään!

Äitillä taitaa olla peliriippuvuus mutta ei muuta.

Biologista isääni en tapaa ollenkaan. Vanhempani erosivat ennen syntymääni ja tapasin isäni ekan kerran kun olin 13v eikä hän musta välittämyt joten en mäkään haksanut sille soitella. :/

"rrr"
Voi, tuli jo ekan viestin perusteella fiilis että lapsi ei ehkä ole ihan huippukunnossa mutta tilanteesi on kyllä aika kurja. :(

Nyt olisi kyllä tärkeää jaksaa ja uskaltaa lähteä hakemaan apua, itsesi takia. Tarvitset selvästi apua sekä kotitilanteeseen että sairauden hoitoon.

Tarkista vielä koulusi nettisivuilta tms olisiko sittenkin mahdollista päästä sitä kautta kuraattorille tai terkkarille, joskus nimittäin iltalukioissakin on. Muita vaihtoehtoja voisi olla kaupungin sosiaalitoimi (nuorten palvelutkin taitaa olla pääosin täysi-ikäisille, mutta jos sinne ottaa yhteyttä ja kertoo kaipaavansa kipeästi apua niin eiköhän sitä voisi saada) ja ihan paikallinen terveyskeskus, jossa vaatii lääkäriltä lähetettä mielenterveyshoitoon. Oman kotikunnan nettisivuiltakin voi löytää infoa eri palveluista, ja onhan niitä kaikkia nuorten puhelinpalveluita, joista osaisivat varmaan neuvoa myös.

Kirjoita vaikka paperille noita ongelmia: liikaa töitä (oikeat työt + kotityöt), vastuu ja HUOLI veljestä, itsetuhoisuus, rahaongelmat, huono suhde äitiin - helpompi ehkä noissa tilanteissa lähteä niistä sitten puhumaan kun lukee vain listasta.

Mielettömän hyvin olet kyllä jaksanut! Jatkossa kuitenkin pitäisi ehdottomasti olla niin, että saat keskittyä opiskeluun ja itsesi parantamiseen. Siihen päälle sitten ehkä pieni määrä kotitöitä.

Kauheasti tsemppiä!

Onko toi muuten masennuslääke joka on noin kallis? :eek:

[QUOTE="rrr";28945657]Voi, tuli jo ekan viestin perusteella fiilis että lapsi ei ehkä ole ihan huippukunnossa mutta tilanteesi on kyllä aika kurja. :(

Nyt olisi kyllä tärkeää jaksaa ja uskaltaa lähteä hakemaan apua, itsesi takia. Tarvitset selvästi apua sekä kotitilanteeseen että sairauden hoitoon.

Tarkista vielä koulusi nettisivuilta tms olisiko sittenkin mahdollista päästä sitä kautta kuraattorille tai terkkarille, joskus nimittäin iltalukioissakin on. Muita vaihtoehtoja voisi olla kaupungin sosiaalitoimi (nuorten palvelutkin taitaa olla pääosin täysi-ikäisille, mutta jos sinne ottaa yhteyttä ja kertoo kaipaavansa kipeästi apua niin eiköhän sitä voisi saada) ja ihan paikallinen terveyskeskus, jossa vaatii lääkäriltä lähetettä mielenterveyshoitoon. Oman kotikunnan nettisivuiltakin voi löytää infoa eri palveluista, ja onhan niitä kaikkia nuorten puhelinpalveluita, joista osaisivat varmaan neuvoa myös.

Kirjoita vaikka paperille noita ongelmia: liikaa töitä (oikeat työt + kotityöt), vastuu ja HUOLI veljestä, itsetuhoisuus, rahaongelmat, huono suhde äitiin - helpompi ehkä noissa tilanteissa lähteä niistä sitten puhumaan kun lukee vain listasta.

Mielettömän hyvin olet kyllä jaksanut! Jatkossa kuitenkin pitäisi ehdottomasti olla niin, että saat keskittyä opiskeluun ja itsesi parantamiseen. Siihen päälle sitten ehkä pieni määrä kotitöitä.

Kauheasti tsemppiä!

Onko toi muuten masennuslääke joka on noin kallis? :eek:[/QUOTE]

Kiitos pitkästä ja auttavasta viestistä !

Mulla on aika gynelle parin vk päästä (raiskauksen jälkitarkastus) voisinkohan siellä puhua ?
Kallis lääke oli ahdistuksen lievitykseen ja sietoon

"vieras"
kerroit olleesi sairaalassa, puututtiinko siellä tilanteeseen mitenkään? tavattiinko vanhempiasi? saitko sieltä apua? eikö sieltä järjestetty mitään avohoitoa???

tsemppiä kovasti, ahkera olet, ja liikaa vastuuta joudut kantamaan.

[QUOTE="vieras";28946095]kerroit olleesi sairaalassa, puututtiinko siellä tilanteeseen mitenkään? tavattiinko vanhempiasi? saitko sieltä apua? eikö sieltä järjestetty mitään avohoitoa???

tsemppiä kovasti, ahkera olet, ja liikaa vastuuta joudut kantamaan.[/QUOTE]

Siis sieltä sairaalasta järjestettiin se psyko-fyysinen fysioterapia, ei muuta. Kyllähän siellä puhuttii tilanteestani meillä oli kokouksia joissa oli mun hoitaja, lääkäri, sossu ja vanhemmat mutta äiti kielti pelaamisen ja kaiken muun paskan.

Nyt kun tulin koulusta kotiin (en mennyt 2 viimeiselle oppitunnille koska pyörrytti niin paljon) niin heti alkoi valitus kun pyykit on narulla, tiskit tiskaamatta, kahvia ei ollut valmiiksi keitetty kun vanhemmat tuli kotiin töistä, en ole tehnyt veljen synttäreille kutsukortteja ajoissa joten synttärit siirtyy, olen syönyt yksin kaikki kaurapuurot... Huhhuh. Että on pahamieli ja paha olo :'(

Yhteistyössä