Säälittää toinen lapsi :( (Joulu-lahja asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Esikoisella on liuta kummeja (laitettiin hänelle kaikki läheisimmät, koska ei haaveiltu vielä toisesta, toinen tulikin melkeen heti putkeen) ja hän saa heiltä kaikilta lahjat. Mutta kuopuksella vähemmän kummeja ja vielä yksi kummipariskunta on sellainen jota ei vois vähempää kiinnostaa koko homma (ei varmaan saa niiltä ollenkaan lahjaa). Nyt harmittaa kun he pyydettiin :( ja vielä että miksi piti suostua jos ei yhtään kiinnosta kummina olla. Niin oisko järkevää ostaa ite tuolle kuopukselle pari lahjaa enemmän ettei sitä hirveästi ala harmittamaan kun isosisko saa paljon enempi lahjoja?

No minä varmaan ostaisin tasapuolisuuden nimissä lapselle muutaman "ylimääräisen" lahjan että menis jotenkin tasan määriltään. Mutta minä olenkin hentomielinen höpsö...

Itse tekisin niin, että varmistaisin lasten saavan suurin piirtein saman verran lahjoja. Ei siis niin, että tarvitsee olla täsmälleen saman verran vaan niin että toinen ei joudu vierestä katsomaan toisen kahmiessa kaikki lahjat.

Minua ärsyttää kans pojan kummi, joka on miehen veli. Mä en ymmärrä miksi hän suostuu kummiksi kun ei se hänelle mitään tarkoita. Enkä tarkoita sitä että pitäisi jatkuvasti olla hienoja lahjoja ostamassa mutta jotenkin tuntuu että hän ei halua penniäkään niihin "hukata" tai edes olla kiinnostunut kummilapsen elämästä ja tekemisistä. Pojalle laittaa kortin syntymäpäivänä ja viime jouluna tuli pieni paketti postissa. Hän on myös miehen siskon pojan kummi, samoin kuin miehenikin on ja hän on aina vailla että kimpassa pitäs lahja tälle pojalle ostaa vaikka kyseessä olisi arvoltaan ihan mitätönkin ostos. Siis minä ymmärrän että jos pariskunta on kummina niin he ostavat lahjan yhdessä mutta jos veljekset on kummeina niin eiköhän jokainen osaa ihan itse kummilastansa muistaa. Meillä poika on nyt reilu 2v ja tää kummisetä on nähny hänet ehkä 4krt. Eikä ikinä soita ja kysy mitä kuuluu jne.

mulla vähän sama tilanne. meidän isompien poikien kummit eivät muista edes kortilla, eivät käy kylässä, kysy kuulumisia. nyt vauvalle tulossa ihana kummitäti, joka muistaa kaikkia lapsia muulla tavalla. lahjoista en tiedä..

osta vain toiselle vähän enemmän jos pystyt :)

Meillä samanlainen homma mutta toisin päin esikon kummeista vain yksi pitää yhteyttä ja kakkosella sitten 4 ihanaa kummia :) ja kyllä minä olen ostanut tuolle esikolle sitten muutaman paketin enemmän,koska itselläni paha mieli toisen puolesta jos saa vähemmän paketteja...
Ja kakkosen kummit vielä sellaisia että ostavat mitä toivoo ;)

Ok, ostan tuolle kuopukselle pari lahjaa enempi niin ei ala lasta harmittamaan. Ja kummista vielä sen verran että tiedän hänen ostavan ja pitävän yhteyttä toiseen kummilapseensa muttei meidän lapseen :(

Itse olin lapsena katkera veljelleni, jolla oli lahjoja laittavat kummit.
Minun kummitäti ei ikinä muistanut minua millään tavalla. On se jännä, mistä kaikesta lapsena voi olla kateellinen ja katkera.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Ja:
Taas näitä joille kummit on lahjakoneita...

No kyllä itse ostan kummilapsille joululahjat! Mitäs itse sanot jos kummit eivät tuo lapsillesi lahjoja,se ei haittaa?eikä muutenkaan kuuluisi mitään?

Kummit ovat nimet paperissa jotta sai kasteen suoritettua, en odota heiltä mitään. Kyllä ne jotain ostaa mutta en ole koskaan laskenut paljonko ovat lahjoihin laittaneet, tai sitä ovatko ostaneet mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä varmaan pyytäisin joltain isomman lapsen kummilta, et ostasko vuorostaan pienemmälle jotain.. ja selittäisin syyn miksi

Itselläni kummina on se "tunne" omaa kummilastaani kohtaan, eikä niiten sisaruksia. En kyllä haluaisi osta kummilapsen (tai niitä on oikeastaan usempi) tilalla (tai sen lisäksi, kun muutenkin on paljon lahjoja tehtävänä) lahjaa hänen sisarukselle.

Mutta esim. pyydä, että ei tekisi kummilapselle kovin isoa lahjaa ja selittää syyn, ja vaikka vähän sopia, että osaisi osta toiselle sen korvauslahjan saman arvoisen, sitä voisi.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä varmaan pyytäisin joltain isomman lapsen kummilta, et ostasko vuorostaan pienemmälle jotain.. ja selittäisin syyn miksi

Itselläni kummina on se "tunne" omaa kummilastaani kohtaan, eikä niiten sisaruksia. En kyllä haluaisi osta kummilapsen (tai niitä on oikeastaan usempi) tilalla (tai sen lisäksi, kun muutenkin on paljon lahjoja tehtävänä) lahjaa hänen sisarukselle.

Mutta esim. pyydä, että ei tekisi kummilapselle kovin isoa lahjaa ja selittää syyn, ja vaikka vähän sopia, että osaisi osta toiselle sen korvauslahjan saman arvoisen, sitä voisi.

Mä taas voisin, koska osa kummilapsistani on sisarusteni lapsia.. toki se kummilapsi on minulle tärkeämpi, kuin hänen sisarensa mutta voisin ihan hyvin antaa jonkun lahjan (myös) pikkusisarelle