Sääliksi käy joitain lapsia...(kaupassa nähtyä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Olinpa tuossa kaupungilla shoppailemassa ja kiertelin kaupasta kauppaan ja alkoi ihmetyttämään yksi asia...
Miksi ihmeessä suurin osa äideistä ei yhtään riisu pieniä lapsia kaupassa??? Yhdessä vaateliikkeessä, jossa on sisällä aina tosi lämmin, oli rattaissa varmaan joku vähän reilu 6kk vauva joka koko ajan kitisi ja itki ja äiti siinä katteli rintsikoita ja ihmetteli, et mitä sä ny kitiset koko ajan...noh, oiskohan raukalla ollut kuuma?! Paksu toppahaalari huppu päässä ja alla näkyi olevan kypärälakki ja tosi paksu karvainen talvilakki, toppahanskat ja kaikki kädessä.
Ja sitten toisessa kaupassa oli vaunut, joiden päällä oli oikeen kunnolla tiiviisti sellanen paksu villapeitto, siinä kauhistelin mielessäni, että kuinkahan kuuma tuola sisällä on ja kuinka siellä riittää ilma?!
Itsellä on 4kk vauva ja vaunujen kanssa olin kaupungilla ja AINA kun mennään kauppaan sisälle, niin avaan vaunujen peiton ja makuupussin, otan lakin ja hanskat pois päältä ja otan yläkropan pois haalarista..onhan se yhtä pukemista ja riisumista, mutta mä en vain voi kattella jos toinen raukka on ihan tuskissaan ja kuumissaan vaunuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Olinpa tuossa kaupungilla shoppailemassa ja kiertelin kaupasta kauppaan ja alkoi ihmetyttämään yksi asia...
Miksi ihmeessä suurin osa äideistä ei yhtään riisu pieniä lapsia kaupassa??? Yhdessä vaateliikkeessä, jossa on sisällä aina tosi lämmin, oli rattaissa varmaan joku vähän reilu 6kk vauva joka koko ajan kitisi ja itki ja äiti siinä katteli rintsikoita ja ihmetteli, et mitä sä ny kitiset koko ajan...noh, oiskohan raukalla ollut kuuma?! Paksu toppahaalari huppu päässä ja alla näkyi olevan kypärälakki ja tosi paksu karvainen talvilakki, toppahanskat ja kaikki kädessä.
Ja sitten toisessa kaupassa oli vaunut, joiden päällä oli oikeen kunnolla tiiviisti sellanen paksu villapeitto, siinä kauhistelin mielessäni, että kuinkahan kuuma tuola sisällä on ja kuinka siellä riittää ilma?!
Itsellä on 4kk vauva ja vaunujen kanssa olin kaupungilla ja AINA kun mennään kauppaan sisälle, niin avaan vaunujen peiton ja makuupussin, otan lakin ja hanskat pois päältä ja otan yläkropan pois haalarista..onhan se yhtä pukemista ja riisumista, mutta mä en vain voi kattella jos toinen raukka on ihan tuskissaan ja kuumissaan vaunuissa.

No hyvä sinä tapu tapu sinulle hyvä äiti.

Minä en voisi kuvitella ottavani lapsia mukaan kunnon shoppailu kierrokselle. Eri asia, jos pikaisesti käväisee jossakin.Syynä juuri tuo pukeutumis/riisumisjuttu+ ihan se, etten jaksa juosta lasten perässä ja seurata mitä ihanuuksia löydetään joka kaupassa.

itseasiassa saman huomanneena peesailen,
SE EI VOI OLLA niin vaikeaa ajatella sitä lasta sen verran, eihän?
Itse myös avaan tuon topatun kantokopan, hatut ja hanskat poijes, ja pikkusen yläkroppa pois puvusta..siksi suosinkin ihan kauppakeskuksia tms isompia kauppoja jos ostoksilla ni ei tarvi aina 5metrin matkan takia pukea uuelleen :)

No en mä shoppaile lasten kanssa, joten sikäli tää menee vähän ohi. Mutta joskus ruokakauppareissulla kyllä jätän lapsille hanskat käteen, jotta eivät likaa käsiään niissä ällölikaisissa autokärryissä, joilla pitää ajaa :-)

Noh, ei tuo mitään. Itse törmäsin kesällä helteellä siihen, että äiti kantoi vauvaa rintarepussa ja päällä oli äp pakkauksen raidallinen vanuhaalari. vauva muutes vähän huusi! ei siis ollut mikään vastasyntynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Toimii vielä tuon ikäiselle lapselle.
Alahan reilua vuosikasta riisumaan kun tämä vaatii että kengätkin pitäisi riisua. :kieh:

äsken jo vastailin, mutta mulla itelläni siis 4kuinen pieni,
joten "helppoa" se mullakin on..
mutta kyllä on omilla ystävillänikin keillä vuosikkaita-pari vuotiaita :)

Alahan reilua vuosikasta riisumaan kun tämä vaatii että kengätkin pitäisi riisua. :kieh:

No en usko, että enemmistö yksivuotiaista vaatii tuota. Ihan asiaahan ap puhuu. Kyllä mä itsekin avaan takin, riisun käsineet ja päähineen sisätiloissa.

Riisun hatun ja kypärän ja avaan vetskaria mutta monesti jätän käsineet ettei kaikkeen tarraa ja pöpöt pysyy loitommalla.. jos valittaa kuumuudesta, sitten ota käsineetkin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Minä en voisi kuvitella ottavani lapsia mukaan kunnon shoppailu kierrokselle. Eri asia, jos pikaisesti käväisee jossakin.Syynä juuri tuo pukeutumis/riisumisjuttu+ ihan se, etten jaksa juosta lasten perässä ja seurata mitä ihanuuksia löydetään joka kaupassa.

No, minä olen aina ottanut lapseni mukaan vähän pakostakin vaikkakin myös ihan mielellään, yh kun olen. Esikko on jo 10 v, mutta tykkäs aina shoppailla ja katseli jo taaperoikäisenä mielenkiinnolla itselleen vaatteita (poika)..eikä ikinä oo ollu sitä ongelmaa, että olis juossu pitkin kauppaa tai edes marissu jos piti rattaissa istua :) Itse asiassa poika ei ollut edes kolmea täyttänyt kun pärjättiin kaupunkireissuilla jo ilman rattaita, poika halus kävellä itse..ja kiltisti vierellä kävelikin..Ehkä oon sit ollu onnekas, kun on tullu niin kiltit lapset :)

Ikinä en ole kaupungilla lapsen vaatetusta vähentänyt kaupassa, en edes talvella, eikä tuo jätkä ole ikinä kitissyt kuumuutta. Muutenkin se hanskojen pukeminen on niin hankalaa välillä että ei viitsi niiden kanssa tapella.
Autolla kun käydään ruokakaupassa niin vähän saatetaan pukua avata tai sitten ei tai sitten otetaan hattu pois, mutta hanskat jätkä saa pitää kädessä, ei me siellä kaupassa kuitenkaan niin kauhean kauaa olla ja koskaan ei ole valittanut kuumuutta.

no mie olen kyllä joka kerta kauppakeskukseen mentäessä (siis joku mylly, hansa tai skanssi) vähentäny niin itteni ku ipananki vaatetusta. kyllä hän kengät antaa olla jalassa ja jos ei anna niin saahan ne nyt jalkaan sitte viimeistään siinä vaiheessa ko poies lähetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:

Mä olin juuri eilen pojan kanssa. Osteltiin kaikkea ja istuttiin kaffelassa :D poika tykkäs kovasti. Tyttö taas useasti pyytää minua mukaan ostoksille.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Itse en avaa vauvan vaatteita koska nukkuu ja jos alan vaateita repimään herää vauva ja se siitä sitten.

Ei kai se siihen herää, jos avaa makuupussin vetskarin ja vähän haalaria? Ei meillä ainakaan..tai jos herääkin niin simahtaa uudelleen ..ja mitä sillä on väliä jos herääkin? Jos ei nukahda uudelleen, niin sit ei nuku..sit se saa vaunuista kattella maailman menoa ja nukahtaa sit ku nukahtaa, ei se oo niin vakavaa :)

Mulla 1v3kk ikäinen tyttö ja kyllä minä ainakin riisun tytöltä ulkovaatteet pois, tosin mennään yleensä ostoskeskukseen missä ollaan koko se aika mitä shoppaillaan eli ei tarvii koko ajan mennä ulkoa sisälle ja taas ulos. Itse kiertelen yleensä kaupassa ns sisävaatteissa eli farkuissa ja paidassa ja näin ollen tyttärenikin on niillä vaatteilla millä sisällä olisi kotonakin eli housut ja tunika tms. Joskus olen ottanut jotkut kevyemmät kengät mukaan jos haluaa kävellä niin ei tarvitse varpaiden saunoa talvikengisssä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

No hyvä sinä tapu tapu sinulle hyvä äiti.

Oletpa sinä tyhmä. Asia on kyllä ajankohtainen ja jokaisen tulisi tämä pitää mielessä!

lasten kanssa kannattaakin nimen omaan käyttää ostoskskuksia niin ne voi riisua sopivalle vaatetukselle sinen eikä tarvitse kun kerran riisua ja pukea.
itsekkin riisun myös meidän vauvan 1/5- 1h kauppareissulle koppaansa kaikki muut paitsi jalat haalarissa
ja isommalta takki pois ja lapaset pipot ym..

kylmähän niille tulee sitten ulkona jos ne hiloilee ensin sisällä

Alkuperäinen kirjoittaja toinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Itse en avaa vauvan vaatteita koska nukkuu ja jos alan vaateita repimään herää vauva ja se siitä sitten.

Ei kai se siihen herää, jos avaa makuupussin vetskarin ja vähän haalaria? Ei meillä ainakaan..tai jos herääkin niin simahtaa uudelleen ..ja mitä sillä on väliä jos herääkin? Jos ei nukahda uudelleen, niin sit ei nuku..sit se saa vaunuista kattella maailman menoa ja nukahtaa sit ku nukahtaa, ei se oo niin vakavaa :)

Ihanaa, jos lapsesi on tuollainen :D

Kyllä minä riisun isommiltaki lapsilta vaatetta vähemmäksi josski kauppakeskuksessa. Johan sitä paistuu ja myöhemmin paleltuu jos hikipäässä on täydessä pakkasvarustuksessa pitkään =) Jos lähikauppaan piipahtaa ni silloin ei, mut kyllä isommissa kaupoissa otetaa lakkia ja takkia pois =) Kenkiä ei oo tarvinnu riisua vuosikkailta =)

Yhteistyössä