saakos lapsen kakkiminen olla julkista

Minulla on näköjään kyselykausi kun mies on työmatkalla, lukiolainen poikakaverilla eikä aikuista keskusteluseuraa kotona...

Mutta noista muista keskusteluista tuli mieleen että jos vauvaa pitää mennä ravintolassa syöttämään vessaan (ei nyt sitä sanottu muistaakseni, mutta joskus sekin sanottu) niin miksi sitten kotona se taaperon kakkapotta saa olla telkkarin ääressä tai jopa kahvipöydän vieressä?

itse olen erottanut ruokailun ja ulostamisen toisistaan eli ei vessaan syömään eikä ruoka/kahvipöydän ääreen potalle.
 
No meillä nää menee sitten ainakin ihan väärin. Sillonkun poikaa vielä imetin, oli PAKKO mennä sinne vessaan, koska poikahan ei missään hälinässä pystynyt syömään.

Ja jahka pottailu alotetaan, niin sekin tarvii hoitaa jossain muualla kun vessassa koska sinne kun ei vaan mahdu..Mutta tuskimpa me sinne keittiöön kumminkaan mennään..

:whistle:
 
Näimpä, ihan hyvä menetelmä. En itsekään söisi vessassa. Myöskään meillä ei potta kulkeudu keittiöön. Joskus vien sen aamulla ensi hätään suoraan lapsen huoneeseen että "ehdin" ennen kuin tulee vaippaan. B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:00 harald haaraparta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 10:58 Vieras kirjoitti:
No en todellakaan halua ravintolassa, että joku #&%?$!* lastansa siinä vieressä, kun syön. :xmas:
omapa on ongelmas. :xmas:
No onneksi en ole vielä niin tolloa ihmistä tavannut, että raahaisi ravintolassa potan pöydän viereen ja alkaisi siinä (lapsi) pjaskalle. Mutta sinä ilmeisesti näin tekisit?
 
No jos noin on, että potta on muualla kuin vessassa, niin ehkä lapsi on totutettu siihen, että joku on aina seurana, kuten meillä esikoinen. Ja vanhemmat pääseee helpommalla, jos istunnot on pitkiä, kun potta on muualla kuin vessassa. Saa samalla katsoa televisiota tai tehdä muuta?

Tosin meillä siis aina potta ollut vessassa. Esikoisen kanssa vain olin vessassa niin kauan kuin esikoinenkin. Kuopus nyt taas on joutunut vauvasta saakka olla omatoiminen ja viihtyä yksikseen, kun ei yhdestä ihmisestä repeä joka paikkaan. Eri ikäisillä kun on erilaiset tekemiset. Eli kuopus käy yksin potalla vessassa. Eikä aina huuda edes pyyhkimän.

Ja sitten kai jotkut yrittävät opettaa lapsensa potalle ja siksi potta on aina vieressä.
Mutta ei tämä tarkoita sitä, että ravintolassa kävisivät pöydän vieressä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 10:50 äiti 40plusplus kirjoitti:
Minulla on näköjään kyselykausi kun mies on työmatkalla, lukiolainen poikakaverilla eikä aikuista keskusteluseuraa kotona...

Mutta noista muista keskusteluista tuli mieleen että jos vauvaa pitää mennä ravintolassa syöttämään vessaan (ei nyt sitä sanottu muistaakseni, mutta joskus sekin sanottu) niin miksi sitten kotona se taaperon kakkapotta saa olla telkkarin ääressä tai jopa kahvipöydän vieressä?

itse olen erottanut ruokailun ja ulostamisen toisistaan eli ei vessaan syömään eikä ruoka/kahvipöydän ääreen potalle.
Aika hutaisten luin tuon imetyskeskustelun, mutta missään en merkille pannut, jotta joku olisi vaatinut vauvan vessassa syöttämistä.AINOASTAAN pientä hienovaraisuutta imettämiseen :) .

Meillä poika on saattanut koittaa pissaamista tai kakkaamista telkkarin ääressä, muttei koskaan keittiön pöydän vieressä eikä varsinkaan silloin kun on vieraita paikalla!
Se homma hoituu nopeamminkin kun se tehdään rauhallisessa paikassa (vessassa) kuin jotta tuijotetaan samalla piirettyjä, jolloin potalla tulee turhaan istuttua.
Tarkoitushan on vain hoitaa se hätänä oleva asia ja keskittyä sitten vasta siihen telkkariin :) .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:18 whatever kirjoitti:
kyllä meillä on kaikki kakanneet vessassa ja tulevat myös kakkimaan, potan paikka on huusissa eikä missään olkkarissa
Näin :D

Enkä kyllä ymmärrä sitäkään että lapselle annetaan potta omaan huoneeseen että siinä voi sitten yöllä käydä.
No meillä ei ole tullut öisin vessatarvetta sen koommin kun vaipat jätettiin pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:11 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:00 harald haaraparta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 10:58 Vieras kirjoitti:
No en todellakaan halua ravintolassa, että joku #&%?$!* lastansa siinä vieressä, kun syön. :xmas:
omapa on ongelmas. :xmas:
No onneksi en ole vielä niin tolloa ihmistä tavannut, että raahaisi ravintolassa potan pöydän viereen ja alkaisi siinä (lapsi) pjaskalle. Mutta sinä ilmeisesti näin tekisit?

Minulla on kokemusta siitakin, etta ravintolassa lapsi istutettiin potalle poydan viereen :x Meilla meni ruokahalut naapuripoydassa, vaikkei mitaan hienohelmoja ollakaan...
 

Yhteistyössä