Saakohan flunssaiselle lapselle antaa hunajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auringonkukka harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auringonkukka harmaana

Vieras
Meillä on 1v1kk vanha poika ja olen tässä miettinyt, että uskallanko antaa pojalle esim. hunajavettä. Alle vuoden ikäisellehän ei hunajaa saa antaa, mutta tekeekö tuo yksi kuukausi jotain mullistavaa vanhenemista?

Itse uskon vakaasti siihen, että hunaja on hyvä tökötti esim. flunssan hoidossa. Tai sitten on vaan käynyt niin, että oma flunssani on lähtenyt hyvin paranemaan just sillä kertaa, kun olen hunajaa vedellyt kipeänä ollessa. Pahaahan se on...

Mutta asiaan. Uskallanko antaa rakäiselle, kuumeiselle ja ilmeisen kurkkukipuiselle 1v1kk vanhalle lapselleni hunajavettä?

Olisiko jotain hyvää vinkkiä muuten olon helpottamiseen? Meillä on super-inhokki nenä-frida käytössä ja panadolilla on kuumetta alennettu. Voikohan nestemäinen panadol heittää vatsan sekaisin lapsella, vai kuuluukohan ripuli taudin kuvaan?

Paljon pohdintaa. Kiitos jos joku jaksaa vastailla.

Jepulis,lusikallinen hunajaa lämpimään veteen,uskaltaa antaa.

Älä anna "raakana" vaan lantraa se veteen.

Anna Pamon F,sen voi sulattaa ihan lusikalliseen vettä.Oon vielä sen litkun laittanut pieneen määrään hedelmäsosetta sillä se on silti melko pahanmakuista.

Humidose,keittissuihke on tosi hyvää nenän puhtaana pitoon ja Nasolin sen jälkeen.Jotta korvatulehdus ei iske,kantsii pitää nenä auki.Tukkoisessa korvassa alkaa pöpöt lisääntymään sillä tuuletus ei toimi enää.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Jepulis,lusikallinen hunajaa lämpimään veteen,uskaltaa antaa.

Älä anna "raakana" vaan lantraa se veteen.

Anna Pamon F,sen voi sulattaa ihan lusikalliseen vettä.Oon vielä sen litkun laittanut pieneen määrään hedelmäsosetta sillä se on silti melko pahanmakuista.

Humidose,keittissuihke on tosi hyvää nenän puhtaana pitoon ja Nasolin sen jälkeen.Jotta korvatulehdus ei iske,kantsii pitää nenä auki.Tukkoisessa korvassa alkaa pöpöt lisääntymään sillä tuuletus ei toimi enää.

Meillä poika imeskelee Pamol F:n ja pyytää vielä lisää :D

Siis saako nasolinia antaa noin pienelle? Mies lähti kauppaan, taidan soittaa perään, että käy apteekissa samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis saako nasolinia antaa noin pienelle? Mies lähti kauppaan, taidan soittaa perään, että käy apteekissa samalla.

Siis yli 1 veelle?Kyllä todellakin,suositus on 3 kk...
eli pyydä ihmeessä ostamaan..sillä voi välttää korvatulehduksen ja saa syötyä paremmin kun ei ole nenä tukossa.

eli pyydä ihmeessä ostamaan..sillä voi välttää korvatulehduksen ja saa syötyä paremmin kun ei ole nenä tukossa.

Hitsi, meillä toi paikallisen apteekin täti on aika tyranni. Kyselin nimittäin jo perjantaina 1 veen flunssaan helpotusta ja ei se kyllä sanallakaan maininnut, että nasolinia sais antaa. Olen aika pihalla näistä, koska poika on ekaa kertaa kipeänä ja ei siis ole kokemusta. No, nyt on nasolinia tilattu, sekä sitä humidosea. Kiitos :-)

Hitsi, meillä toi paikallisen apteekin täti on aika tyranni. Kyselin nimittäin jo perjantaina 1 veen flunssaan helpotusta ja ei se kyllä sanallakaan maininnut, että nasolinia sais antaa. Olen aika pihalla näistä, koska poika on ekaa kertaa kipeänä ja ei siis ole kokemusta. No, nyt on nasolinia tilattu, sekä sitä humidosea. Kiitos :-)

Lisäks hyvä apua on sellasesta vekottimesta kuin Vaporizer kuivahöyrystin jota myy lastentarvike.Siihen laitetaan metoli-eukalyptys tuoksutyynyjä ja pitää nenän auki tosi hyvin.

Aika hassu apteekin täti,kyllä pitäis osata...

Mut noista saa hyvän avun kyllä,nuha ei menoa haittaa.Meillä 1,5 vee nukkuu mahallaan ihan kun nasolinia nenässä..
:wave:

Yhteistyössä