saako yövuorossa olla yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Viimeyönä paikallisella grillillä 3 aikaan oli tyttö yksin vuorossa. Molemila luukuilla oli sika pitkät jonot ja ihmiset nutisi. Onneksi eivät alkaneet tyttöä haukkua, varmaan hän olis mielellään sinne työkaverin ottanu.
Mutta onko mulla ihan väärä käsitys, kun mä olen luullu, että kassat yms. ei saa illalla jonkun tietyn kelloajan jälkeen olla yksin vuorossa. Minusta toi on kyllä jo törkeää hyväksi käyttöä, sai tai ei! Paikallisella grillillä huono on maine työnantajana, eikä ne tahdo saada työntekijöitä, mutta kiireisimpään aikaan yksin töissä on kyllä aika epätoivosta ja entäs jos joku alkaa rettelöimään, haluaa vaikka ostaa kaljaa yhdeksän jälkeen illalla? Ihan kivaa ja turvallista hommaa yksin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
No, sairaalassakin valvotaan yöllä yksin, mitä jos siellä alkaa joku rettelöimään? Kustannussyistä yöaikaan tuskin ylimääräsiä ihmisiä töihin saadaan, vaikka turvallisuuteen kuinka vedotaan... :/

Mä en ole sairaalassa koskaan ollu yötä kun synnärillä, mutta kyllä siellä öisin aina enemmän kun yksi työntekijä oli :o !
Ite olen joskus ollu kirjastossa töissä ja mun mielestä kunnalla oli sääntö, että kello 20 jälkeen ei työntekijä saa olla yksin asiakaspalvelussa, eli iltavuorossa (kirjasto meni kiinni 21) oli aina kaksi työntekijää.

Itse ollut sairaalassa töissä, missä 1 sh vastasi n. 100 potilaasta, osa tosi akuutteja. 3 osastoa joissa 1 ph/lh os.kohden ja minä ravasin yön os. välillä....
luulisi et grillillä olisi 2 töissä...aika vaarallista sielläkin... kuin myös sairaalassa...

Mä olin aikanaan grillikioskissa töissä yksin.. ja nyt hotellin respassa yksin.. ei kait siihen sääntöö ole että kaksi pitäisi olla.. tokihan jossain grillissä jo se kiireenkin takia ois hyvä olla kaksi..

huoltoasemilla ei saa olla yksin yövuorossa.. Olen itse ollut huoltamon kahvilassa töissä 3vuotta.. En tiedä onko se ihan oikea laki vai sellainen sopimus ihan työntekijän turvallisuuden takia.. itse en suostuisi edes grilliin yksin yövuoroon..

Se on yrittäjän osaamattomuutta laittaa työntekijä yksin töihin kiireisinpään aikaan, se on kömmittävä itse ylös pehkuista palvelemaan, niin että asiakkaat tulevat seuraavankin kerran samalle grillille. Minä en käytä huonomaineisten työnantajien paikoissa, näkyyhän tuo ja tuotteen laadusta mikä on kiireessä kyhätty.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
eiköhän noi grillinmyyjät aika usein oe yksin töissä
Mä en ainakaan ole koskaan nähnyt niissä kahta.

Tuolla on päivisin usein kaksi, omistaja ite paikalla toisena työntekijänä lounaskiireessä. Mutta kun valomerkin jälkeen siellä on ihan yhtä kiire, koska se on 30 km:n säteillä ainoa paikka, mistä sillon jotain saa ja tanssitkin taitaa loppua samaan aikaan :headwall: No, täytyy sanoa, että on kyllä myyjä paralla rankka homma, en kadehdu ja toivon että saa edes kunnos yötyö korvaukset!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tuolla on päivisin usein kaksi, omistaja ite paikalla toisena työntekijänä lounaskiireessä. Mutta kun valomerkin jälkeen siellä on ihan yhtä kiire, koska se on 30 km:n säteillä ainoa paikka, mistä sillon jotain saa ja tanssitkin taitaa loppua samaan aikaan :headwall: No, täytyy sanoa, että on kyllä myyjä paralla rankka homma, en kadehdu ja toivon että saa edes kunnos yötyö korvaukset!
Oukei....tarkennan, eli en ole koskaan nähnyt grillissä öiseen aikaan kuin yhden myyjän ja samainen myyjä sekä myy että valmistaa annokset. Päivisin en ole grilleillä käynytkään.

Yhteistyössä