mä taas en hyvin hepposin perustein suostuisi kummiksiAlkuperäinen kirjoittaja Aamukaste:En hyvin heppoisin perustein kieltäytyisi mutta jos on esimerkiksi jo kovin monta kummilasta tms pätevä syy niin kyllä mun mielestä saa kieltäytyä. Syyksi riittää kyllä mun mielestä ihan sekin että ei koe olevansa kummiuden arvoinen tai ei ehdi/halua olla oikeasti kummi eikä vain nimi paperissa. En mie osaa selittää mitä ajan takaa..
Juu olen samaa mieltä molempiin suuntiin. Omalla kohdalla olisin vain niin kovin otettu jos kummiksi pyydettäisiin. Mulla on vain yksi kummilapsi johon säännöllisesti pidän yhteyttä postitse (muuttivat kauas) mutta muhun päin ei ota mitään yhteyttä, ei kiva näinkään.Alkuperäinen kirjoittaja ja:mä taas en hyvin hepposin perustein suostuisi kummiksiAlkuperäinen kirjoittaja Aamukaste:En hyvin heppoisin perustein kieltäytyisi mutta jos on esimerkiksi jo kovin monta kummilasta tms pätevä syy niin kyllä mun mielestä saa kieltäytyä. Syyksi riittää kyllä mun mielestä ihan sekin että ei koe olevansa kummiuden arvoinen tai ei ehdi/halua olla oikeasti kummi eikä vain nimi paperissa. En mie osaa selittää mitä ajan takaa..
Me pyydettiin kummiksi niitä ainoita ihmisiä ketä voitiin edes kuvitella.. Eli sellaisia ihmisiä kenet tunnemme ja jotka haluavat olla osana lapsen elämää. Se on mulle tärkeää. Tosi yksi kummeista ei ole ollenkaan kiinnostunut enää mutta 2 muuta ovat. Itse suostuin siviilikummiksi mietittyäni tarkkaan pystynkö pitämään antamani lupauksen, olemaan lapsen elämässä ja tukemaan häntä jos tukea tarvitsee. Ja mä koen velvollisuudekseni auttaa lapsen äitiä lapsen hoidossa jos apua tarvitsee.Alkuperäinen kirjoittaja Nenni83:Millä perusteella pyydätte jotain kummiksi ja millä perusteella lupaudutte kummiksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn...
näin munki mielestä!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:saa ja pitääkin jollei kummiksi halua
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:saa ja pitääkin jollei kummiksi halua