Saako vanhempainrahan aikana tienata yhtään rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhempainrahakaudella voi tehdä töitä, sunnuntaina tienatut rahar ei vähennä vanhempainrahaa, ma-la saa minimin palkan lisäksi.

Kotohoidontuen saa jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa.

Äitiys- ja vanhempainrahakaudella päivärahaa maksetaan vain ma-la, joten sunnuntaisin saa tienata menettämättä mitään. Jos tienaa sellaisena päivänä, jolloin päiväraha maksetaan, niin saa minimin ko. päivältä. En tiedä, miten tuo sitten käytännössä toimii, koska itse olen tienannut vanhempainrahakaudella vaan sunnuntaisin.

Kotihoidontukeen ei vaikuta tulot, vaan sitä saa aina, jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Hoitolisään sitten vaikuttaa.

[QUOTE="...";23749230]Miksi kotihoidontuesta menee sit vaan se 20 prossaa vaik on täysipainoisesti töissä ?[/QUOTE]

Koska verokortti on joka tapauksessa toimitettava työnantajalle. Jos et toimita niin sit se menee sen korkeimman mukaan.
Mulla menee kht:sta 9%. Tosin en oo kyllä samalla töissä.

Vanhempainpäivärahakaudella saa tienata ihan kuinka paljon vaan. Työpäiviltä vaan maksetaan minimipäiväraha.
Samaten kotihoidontukea saa millä tuloilla vaan, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Hoitolisään vaikuttaa nuo tulot.

Yhteistyössä