Nyt kaikki vinkit kehiin millä sossun luukulla käyvä opiskelija vois tienata vähän ylimääräistä rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
töihin en voi mennä (sossun tuki loppuu eikä ole lapsille hoitopaikkaa)

Mitä vois kotona tehdä? ilman veroja

jotain olen onnistunut ostamaan halvalla ja myymään kalliimmalla, mutta aika harvoin löytää mitään sellaista mistä oikeasti saisi paremmat rahat kun myisi eteenpäin.. ehkä jotkin arabian jutut sekä design, niillä voisi tienata jos löytää jostain halvalla... harvoin on kuitenkaan tarjolla missään edullisia.

onko vielä olemassa niitä kotona tehtäviä juttuja mitä joskus oli... heijastimiin narujen solmimista tms

jos alat myymään jotain kotimyyntijuttuja, niin niissä liikevaihdon raja on jotain 8500e (en muista eurolleen) eli jos liikevaihto jää vuodessa tuon alle, ei tarvi huolehtia alvi tms. ollenkaan. tottakai kaikesta liiketoiminnasta pitää tehdä yksinkertaista kirjanpitoa, joka ilmoitetaan verottajalle veroehdotuksen yhteydessä (paljonko tuloja vuodessa).

tarkoitin siis sitä, ettet pysty tekemään mitään/myymään tuotteita verottomana!

itse en noista sossun säännöistä tiedä, mutta itse olen nyt äitiyslomalla. Sinä aikana voin tehdä töitä sunnuntaisin ilman että vaikuttaa kelan tukiin (kela ei maksa sunnuntaista korvausta) ja lapset ovat yleensä olleet mukana kun olen käynyt kotiesittelyitä pitämässä.. kyllä siitä jää muutama satanen kuussa käteen, jos säännöllisesti tekee töitä..

itse myyn mausteita. Jos työ kiinnostaa tai haluat lisätietoja, ota yhteyttä!

Mä olen tienannut raahaamalla kaiken ylimääräisen kirpputorille. Ajatuksissa on myös ollut käyettyjen pikkuhousujen myyminen netissä...sihen en tosin vielä oo viitsiny alkaa... :)

Yhteistyössä