V
vierailija
Vieras
Kävin laskemassa omaa eläkettäni ja työeläke peräti vähän yli 400€ ja koska niin pieni niin saisin lisäksi kansaneläkettä. Sitten en ymmärrä saako jotkut lisäksi vammaistukea? Selvittelen näitä sen vuoksi, koska minulla epäillään ms-tautia ja tämä alkanut vaikuttaa siihen, että en jaksa kävellä ja juuri rasituksen siis kävelyn jälkeen nukun 2-3tuntia. Pahimmillaan kahdet päiväunet + illalla jatkuu. Väsymys liittyy nimenomaan esim. kaupassa käyntiin ja lyhyeen kävelyyn(2km menee, mutta lopussa ei jalat jaksa). Paljon muitakin oireita ja ajoittain mm. kusen ja paskon housuuni kun sitä vaan tulee enkä voi mitään
Yritän selvittää miten ihmeessä tulen toimeen jos joudun jäämään kotiin. TAi kotona olen nytkin, mutta työttömänä.Saako jotkut siis noita vammaistukia eläkkeen lisäksi? Lisäksi mieheni kai voi hakea omaishoidontukea? Joutuu jo nyt ilman mitään tukia kuskaamaan minua ja lähtemään töistä kesken päivän, koska se eri paikoissa "juokseminen" on niin tuskaa jaksaa. Jaksamisessa ei ongelmaa jos katson vaan telkkua tai voin olla rauhassa sisällä tekemättä mitään.