Saako tuota Bio Luvilin löyhkää vaatteesta millään pois? :X

  • Viestiketjun aloittaja hukkakauppa?
  • Ensimmäinen viesti
hukkakauppa?
Ostin lapselle nettikirppikseltä ulkoiluhaalarin, joka on pesty nähtävästi bio luvililla. Tosi hirvee pesuaineen haju. Pesin haalarin jo kertaalleen ja se on ollut viikon ulkonakin, mutta löyhkä on edelleen ihan yhtä vahva :O
 
Kyllä se pesuaineen tuoksu siitä ajan kanssa lähtee pois. Ostettiin viime syksynä kans kirpparilta miehelle yks ulkoilutakki ja se oli pesty jollain tosi voimakkaalla. pesin takin, tuulettelin, ei auttanut mitään. Pikkuhiljaa haju hälveni eikä haise enää nyt miltään :D Mut aikaa siinä saattaa mennä ellei keksi jotain vippaskonstia..
 
Kertokaas
Voisiko joku näitä aineita käyttävä kertoa, että miksi oi miksi vaatteiden pitää löyhkätä pesuaineelta? Haisetteko itse vielä pahemalta, että sitä pitää hälventää hajulla vai mikä on motiivi? Onko teidän hajuaistissa jotain vikaa, kun ette haista miten kamalalta ne vaateet haisee pesun jälkeen?
 
vierass
Bio Luvil ei nyt mistään pahimmasta päästä haisevia ole, joku Ariel on pahin ja Omokin haisee pahemmin. Tosin tuosta Bio Luvilista kuin Omostakin on tuoksuttomat versiot. Todennäköisesti joku on käyttänyt kunnolla löyhkäävää pesuainetta ja varmaan vielä huuhtelainetta, vaikka se pilaakin kosteussuojatut haalarit.

Ja naapurin lasten vaatteet haisevat ihan hirveiltä. Siellä molemmat vanhemmat polttavat ketjussa, niin eivät varmaan itse edes haista, miten järkyttävä lemu niistä pesuaineista lähtee. Ovat varmaan itse tyytyväisiä, kun heistä se haisee hyvälle. Tupakoijien hajuaistiahan ei voi kehua.
 
hukkakauppa?
Kyllä minusta tuo bio luvil on ihan yks pahimpia, ja ei tosiaan ole sitä tuoksutonta versiota käytetty mikä meiltäkin kyllä löytyy... Huuhtista ei myyjän mukaan ole käytetty kun kysyin, en vaan muistanut taas kerran kysyä onko pesty hajustetulla pesuaineella...
 
Voisiko joku näitä aineita käyttävä kertoa, että miksi oi miksi vaatteiden pitää löyhkätä pesuaineelta? Haisetteko itse vielä pahemalta, että sitä pitää hälventää hajulla vai mikä on motiivi?
En usko että kyse on ihmisten pahasta ominaistuoksusta niinkään kuin siitä että ovat tottuneet koviin hajuihin ja yksinkertaisesti tykkäävät niistä hajuista. Muuta en keksi. Vienosti saa tuoksua pyykki mutta huuhteluaineet ovat nykyään aivan kauheita eikä hajut lähde tosiaankaan edes monessa pesussa pois.
Mun mielestä selkeesti pahin on nestemäinen Ariel, sitä lemua ei kestä kyllä ollenkaan.
Kyse on varmasti myös siitä että ihmiset eivät osaa annostella pesuainetta oikein ja käyttävät jäätävät määrät sitä yhteen pesukoneelliseen.
Mulla käytössä OMO Color, se violetti tuoksullinen ja laitan n. 50ml tai reilu ( riippuu pyykin määrästä ) eikä haise silmiinpistävä pahasti enää kuivassa pyykissä.
 
"Hmmmmmm"
Aika paljon sitä saa kyllä lotrata jotta haisemaan asti rupeaa?
Meillä käytetään juurikin noita nestemäisiä ja eihän niitä tarvitse kuin ripauksen? Siis oikeasti reipas loraus vain. Puhdasta tulee ja tahrat käsittelen ennen pesua jokatapauksessa. Enkä säästele pesulämpötiloissa kovin herkästi.
Omaan herkän nenun, makuasia se toki on mistä tykkää ja mitä ei kestä. Haistelen kaupassakin mielummin niitä huuhteluaine/hajuvesi-ihmisiä kuin hikisiä tai pissalta tuoksahtavia aikuisia, muuten siisteiltä vaikuttavia. Kaippa jotkut lotraa kuitenkin liian reilusti niistä pesuaineita, en kiellä. Jos esim.pistää kokonaisen pesupallon täyteen nestemäistä niin silloin luultavasti haisee ja pahasti? Etikkaa ja tuuletusta suosittelen tuoksujen poistoon.
 
Vierasss
Mä aloin käyttää Arielia (ja joskus Bio Luvilia), koska tykästyin niiden tuoksuun. On mun mielestä raikas, eikä tunkkainen. Huuhteluainetta en käytä. Mutta kävin kokeeksi nuuhkimassa tytön kaapilla, niin ei niissä mitään voimakasta tuoksua ole. Juuri ja juuri erottaa. En itekään ymmärrä, miten kirpparilla joidenkin vaatteet haisee niin voimakkaasti.
 
Eriali
Mun kaverin vaatteet haisee aina (käyttää Arielia) tosi voimakkaalle, jopa niin että jos on käynyt meillä kylässä, haju viipyy niissä paikoissa joissa on ollut, esim sohvalla, useita tunteja hänen lähtemisen jälkeenkin! Itseäni haju todella ällöttää ja ollaan juteltukin asiasta ja kaveri on kertonut että tykkää hajusta. No, makuja on monia.
 
hukkakauppa?
Ihminen turtuu siihen hajuun kun sitä käyttää, paitsi tietysti me hajusteherkät. Kyllä se vaan haisee vaikka pienentäisikin aineen määrää. Meillä mies pesi kerran hajustetulla pesuaineella työkamppeita, puolitetaan aina pesuainemäärät ohjeista. Ja koko kämppä haisi ihan hirveälle myrkylle sen jälkeen kun niitä vaatteita tuossa narulla kuivatteli, sain tuulettaa aika kauan ja päänsärky iski samantien.

Mutta tämä nyt ei ollut mikään tappeluketju, vaan mietin vaan saako noita myrkkyhajuja mitenkään enää tekstiilistä pois jos niitä on käytetty. Itse haalarikin on kuitenkin uudenveroinen, ettei sitä varmasti nyt monia kertoja ole vielä pestykkään edellisessä kodissa..
 

Yhteistyössä