Saako tuhkan takia peruuntuneesta lennosta rahoja takaisin...?

  • Viestiketjun aloittaja Lappitar harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
En ole kyllä varma, mutta periaatteessa peruutetusta lennosta pitäisi saada rahat takaisin(jonka siis yhtiö peruu eikä itse) tai lentoyhtiön on tarjottava uutta lentoa. Muistelen vaan, että jos alle viikko on lähtöön ja lento perutaan, niin uusi lentoaika pitäisi olla tunnin sisään toisesta eli tässä tapauksessa se nyt ei varmasti onnistu, kun ei tuhka tunnissa häviä. Mutta puhelinta käteen ja soittamaan.

Muoks! Ei taida sittenkään korvata. Tuo homma menikin niin, että asia johtuu jostain muusta kuin poikkeuksellisista olosuhteista mikä nyt kyseessä. :(
Lentoyhtiö ei ole perunut lentoa, vaan viranomaist ovat sulkeneet ilmatilan. Korvvauksia pitää kysyä islantilaisten Ukko Ylijumalalta.

 
Lappitar harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
En ole kyllä varma, mutta periaatteessa peruutetusta lennosta pitäisi saada rahat takaisin(jonka siis yhtiö peruu eikä itse) tai lentoyhtiön on tarjottava uutta lentoa. Muistelen vaan, että jos alle viikko on lähtöön ja lento perutaan, niin uusi lentoaika pitäisi olla tunnin sisään toisesta eli tässä tapauksessa se nyt ei varmasti onnistu, kun ei tuhka tunnissa häviä. Mutta puhelinta käteen ja soittamaan.

Muoks! Ei taida sittenkään korvata. Tuo homma menikin niin, että asia johtuu jostain muusta kuin poikkeuksellisista olosuhteista mikä nyt kyseessä. :(
Lentoyhtiö ei ole perunut lentoa, vaan viranomaist ovat sulkeneet ilmatilan. Korvvauksia pitää kysyä islantilaisten Ukko Ylijumalalta.
Niimpä... korkeemman käteen tää pitää jättää tää asia... Ei vaan voi uskoa, miten voi olla mulla niin huono tuuri. Tää kevät on muutenkin mennyt niin uskomattoman huonosti kaikkien suunniteltujen juttujen myötä että kohta alkaa oikeesti pessimismi ottamaan otteen... :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Niin, sen iltakoneen pitäis päästä siis lähtemään n. klo 17 Hesasta, jotta se vois taas 19 maissa lähteä Ivalosta takaisin... APUA... :(
Mulla on vähän sellanen kutina, että jos tuo rajoitus loppuu tuolloin klo 15, kone lähtee tunnin-pari myöhässä. T: paljon Hki-Ivalo-Hki matkustanut...
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Niin, sen iltakoneen pitäis päästä siis lähtemään n. klo 17 Hesasta, jotta se vois taas 19 maissa lähteä Ivalosta takaisin... APUA... :(
Tällä hetkellä Ivalon kentän sulkeminen kestää huomiseen klo 15 asti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sori, mut en usko että se kone lähtee Ivaloon Hesasta. Ei ne hiukkaset ehdi 1,
5 tunnissa mihinkään kadota :/
:D
Tässä on vuorokausi aikaa niillä hiukkasilla vähentyä ja kadota. Siinä ajassa se onnistuu vallan mainiosti. :D
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Niin, sen iltakoneen pitäis päästä siis lähtemään n. klo 17 Hesasta, jotta se vois taas 19 maissa lähteä Ivalosta takaisin... APUA... :(
Tällä hetkellä Ivalon kentän sulkeminen kestää huomiseen klo 15 asti.
Ai mä taisin olla vähän myöhässä uutiseni kanssa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Ei korvaa. Reilu vuosi sitten olin Englannissa ja jäimme jumiin lumen takia kolmeksi ylimääräiseksi päiväksi. Omaan takkiin meni KAIKKI paitsi lennot sai vaihtaa uusiin ryanairilla niin ettei niitä tarvinnut enää maksaa uudelleen. Eli 5cm lunta oli ihan hirveä katastrofi Engalnnissa ja meitä lähinnä nauratti vaikka kalliiksi tulikin. Selvittiin - kiitos luottokorttien!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Ei korvaa. Reilu vuosi sitten olin Englannissa ja jäimme jumiin lumen takia kolmeksi ylimääräiseksi päiväksi. Omaan takkiin meni KAIKKI paitsi lennot sai vaihtaa uusiin ryanairilla niin ettei niitä tarvinnut enää maksaa uudelleen. Eli 5cm lunta oli ihan hirveä katastrofi Engalnnissa ja meitä lähinnä nauratti vaikka kalliiksi tulikin. Selvittiin - kiitos luottokorttien!
Näin minäkin uskon, että tilanne on tässäkin. Enemmän pelkään, että en vaan oikeesti pääse sinne, sama se sille rahalle... :/ Tää ois ollu niin tärkeä reissu mulle ja jos kaikki menee mönkään niin... itku siitä tulee :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös tsunami ollut varsinainen force majeure? Kyllä me silloin rahat takaisin saatiin, kun lento ois ollut siitä ylihuomenna. Kyseessä oli Tjäreborg.
no tsunami oli pikkasen eri asia ku kohteessa oli hotellit paskana ja ihmisiä kuollu tuhansia!

 
joustoako
Tää ei AP:tä lohduta, mutta eikö tällasissa tapauksissa lentoyhtiöt ole yleensä antaneet vaihtaa lennon myöhempään, vaikka olisi "no change no refund"-lippu? Eli eivät ole niin tiukasti noudattaneet sääntöjä kuitenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joustoako:
Tää ei AP:tä lohduta, mutta eikö tällasissa tapauksissa lentoyhtiöt ole yleensä antaneet vaihtaa lennon myöhempään, vaikka olisi "no change no refund"-lippu? Eli eivät ole niin tiukasti noudattaneet sääntöjä kuitenkaan.
"Mikäli lentonne on tämän johdosta peruttu, voitte siirtää matkaanne myöhäisemmäksi 15.5.2010 saakka ottamalla yhteyttä lipun myyneeseen matkatoimistoon tai lentoyhtiöön."

Tarkoittaako tuo sitä, että siirretty lippu on käytettävä 15.5 mennessä vai siihen mennessä on päätettävä, milloin matkustaa? :whistle:
 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Ei korvaa. Reilu vuosi sitten olin Englannissa ja jäimme jumiin lumen takia kolmeksi ylimääräiseksi päiväksi. Omaan takkiin meni KAIKKI paitsi lennot sai vaihtaa uusiin ryanairilla niin ettei niitä tarvinnut enää maksaa uudelleen. Eli 5cm lunta oli ihan hirveä katastrofi Engalnnissa ja meitä lähinnä nauratti vaikka kalliiksi tulikin. Selvittiin - kiitos luottokorttien!
Ai. Meillä taasen on useamman kerran sääolojen takia lentoja peruttu, viimeksi Marseillessa. Aina on saatu uusien lippujen lisäksi korvaus myös hotelliyöpymisistä, ruuista ja kuljetuksista. Halpalentoyhtiöillä ei tosin olla lennetty koskaan.
 
Maikkarin(!) sivujen mukaan Finnair hyvittää lentolipun hinnan

Finnair kehottaa ottamaan yhteyttä matkatoimistoon
Lentoyhtiö Finnair kehottaa Islannin tulivuorenpurkauksen takia peruttujen lentojen matkustajia ottamaan yhteyttä matkatoimistoonsa tai Finnairiin. Kentälle ei pidä lähteä.

Peruuntuneen matkan voi vaihtaa myöhäisemmäksi. Käyttämättömästä lipusta voi saada rahat takaisin.

Lentojen tilanteen voi tarkistaa Finavian verkkosivuilta.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/04/1100579
 
joustoako
Niin, ei ne firmat aina ole niin ilkeitä... että aina tulkitsisivat ehtoja pahimmalla mahdollisella tavalla. Onhan tuokin tavallaan mainosta firmalle: jos hoitavat nyt uudet liput vaikka ei olisi pakko, todennäköisesti matkustat ko. yhtiöllä uudestaankin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Ei korvaa. Reilu vuosi sitten olin Englannissa ja jäimme jumiin lumen takia kolmeksi ylimääräiseksi päiväksi. Omaan takkiin meni KAIKKI paitsi lennot sai vaihtaa uusiin ryanairilla niin ettei niitä tarvinnut enää maksaa uudelleen. Eli 5cm lunta oli ihan hirveä katastrofi Engalnnissa ja meitä lähinnä nauratti vaikka kalliiksi tulikin. Selvittiin - kiitos luottokorttien!
Häh? Eikö teillä ollut matkavakuutusta?:eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Ei korvaa. Reilu vuosi sitten olin Englannissa ja jäimme jumiin lumen takia kolmeksi ylimääräiseksi päiväksi. Omaan takkiin meni KAIKKI paitsi lennot sai vaihtaa uusiin ryanairilla niin ettei niitä tarvinnut enää maksaa uudelleen. Eli 5cm lunta oli ihan hirveä katastrofi Engalnnissa ja meitä lähinnä nauratti vaikka kalliiksi tulikin. Selvittiin - kiitos luottokorttien!
Häh? Eikö teillä ollut matkavakuutusta?:eek:
ei kaikki tosiaan matkusta matkavakuutuksen kanssa :) minulla itelläni niitä on kokoajan kaksin kappalein: työn puolesta ja sitten omaehtoisena joka sisältyy omiin vakuutuksiin.

 

Yhteistyössä