Saako toimeentulotukea eurooppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heeelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heeelp

Vieras
Sain työtarjouksen Belgiasta ja tahtoisin ottaa miehen mukaan, hänellä kuitenkin etäopiskelut kesken, joten mietityttää saako toimeentulotukea belgiaan? Oma palkka ei riittäisi kahden elättämiseen?

Ei todellakaan saa mitään toimeentulotukea. Itse rahoitin ulkomailla opiskeluni aikanaan opintotuella JA opintolainalla sekä tekemällä hieman töitä opintojen ohella. Koulutus oli myös maksullista.

No ei todellakaan saa. Itse olin työharjoittelussa ulkomailla ja sain Suomen asuntoon tuet ja toimeentulotuen. Alkukuusta ennen lähtöä hain toimeentulotukea ja sitten seuraavan kuun lopussa palattuani hain toimeentulotukea, sain ne aivan normaalisti vaikka sossussa tiedettiin mun olleen välillä ulkomailla. Vaikuttiko sitten asiaan se, että mulla on lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30766953:
Mutta opiskelija saa toimeentulotukea sitten jos opintotuella ei pärjääkään ;)

Aloittajalle: ei tukia kyllä ulkomaille makseta. Hänen täytynee siis olla kirjoilla Suomessa. Ulkomailla oleskelua se ei tietty estä...

Estää se. Jos on yli 14vrk kuukaudesta ulkomailla, ei ole oikeutta toimeentulotukeen.

Toimeentulotuen myöntäjä määräytyy pääsääntöisen oleskelupaikan mukaan (ei kirjoillaolopaikan tai sen missä on asunto), joten Suomen ei tt-tukea tarvitsee maksaa jos ei Suomessa oleskele.

Alkuperäinen kirjoittaja estää;30767445:
Estää se. Jos on yli 14vrk kuukaudesta ulkomailla, ei ole oikeutta toimeentulotukeen.

Toimeentulotuen myöntäjä määräytyy pääsääntöisen oleskelupaikan mukaan (ei kirjoillaolopaikan tai sen missä on asunto), joten Suomen ei tt-tukea tarvitsee maksaa jos ei Suomessa oleskele.

No siinä tapauksessa, jos kertoo oleskelevansa ulkomailla. Ajattelin vaan, että ei kukaan varmaan kerro.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30767457:
No siinä tapauksessa, jos kertoo oleskelevansa ulkomailla. Ajattelin vaan, että ei kukaan varmaan kerro.

Ei sit varmaan kannata käyttää pankkikorttiakaan ulkomailla jos huijata aikoo ????

Yhteistyössä