Saako tikkien kanssa mennä saunaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahahaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen saunonut joka ikinen kerta, peittäen haavan puhtaalla pyyhkeellä saunan ajaksi. Koskaa,ei ole mitään kauheuksia tapahtunut! Aion kyllä saunoa jatkossakin ompeleiden kanssa. Sitte, kun ompeleet poistetaan niin 24t ilman saunaa!

[QUOTE="heh";28175913]Itse olen saunonut joka ikinen kerta, peittäen haavan puhtaalla pyyhkeellä saunan ajaksi. Koskaa,ei ole mitään kauheuksia tapahtunut! Aion kyllä saunoa jatkossakin ompeleiden kanssa. Sitte, kun ompeleet poistetaan niin 24t ilman saunaa![/QUOTE]

Miten se puhdas pyyhe suojaa lämmöltä ja hikoilulta? Ne siinä saunomisessä vaarana, että kun haava kastuu ja lämpenee, niin ihon bakteerit alkaa haavassa muhia. Hyvä kun oot selvinnyt ilman ei siinä mitään, mutta tuskin on pyyhkeesi ansiota.

[QUOTE="heh";28175913]Itse olen saunonut joka ikinen kerta, peittäen haavan puhtaalla pyyhkeellä saunan ajaksi. Koskaa,ei ole mitään kauheuksia tapahtunut! Aion kyllä saunoa jatkossakin ompeleiden kanssa. Sitte, kun ompeleet poistetaan niin 24t ilman saunaa![/QUOTE]

Se, että sinulle ei ole koskaan tapahtunut mitään "kauheuksia", ei tarkoita sitä, etteikö jollekin muulle voi tapahtua. Ja ei, tikkien kanssa ei saisi mennä saunaan tulehdusvaaran takia.

Niin no,minäkin olen mennyt saunaan tikkien kanssa. En ole pietellyt mitenkään,mutta en ole myöskään saunonut ns normaalisti kovasti löylyä lyöden vaan ennemminkin lämmitellen kuitenkin ylälauteilla. Olen myös sitten suihkutellut haava-alueen huolelliseti ja kuivannut hyvin.

Itse olen säästynyt myöskin tulehduksilta.

Yhteistyössä