Saako teininne majoittaa teille viikoksi lupaa kysymättä irc:ssä tutustumaansa kaveriin?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä tälläinen outo tilanne.Tyttö on irc:ssä tutustunut erääseen tyttöön.Ovat pitäneet yhteyttä mesessä,puhelimella jne.Tavanneet eivät olleet aiemmin.
Oma tyttäreni kysyi voiko tämä tuttavuus tulla kesälomalla käymään.Sanoin että katsotaan myöhemmin kesällä.
No,yllätys oli melkoinen,kun tyttö pamahti ovesta kasseineen sisään ja aikoo kuulemma olla viikon meillä.
Tytöt on 15 vuotiaita ja tämä kyläilijä on tullut 200 kilometrin päästä.
Enhän tietenkään tyttöä poiskaan aja,ja ilmeisesti omani on sanonut että olen antanut luvan tulla tai ovat yhdessä juonineet asian.

Mites muilla riittääkö vieraanvaraisuutta tälläiseen?Miten suhtautuisitte asiaan?

Pakkohan tyttö olisi majoittaa ainakin täksi yöksi, eikai sitä pihallekkaan voi heittää mutta ottasin kyllä asian puheeksi tyttöjen ja tän vieraan tytön äidin kanssa että tietääköhän hänkään missä tytö luuhaa.

juu
Siis kyllä minäkin vierailin teininä kaverin luona 400 km päässä mut siihen oli lupa molempien vanhemmilta ja kyseessä oli vkl, ei viikko.

Mutta kaverin mutsi oli kyllä hubaa, osti mulle 5 lonkeroa, joista minä 40-kiloinen tulin kauheaan jurriin ja siellä sit toikkaroitiin kamun kans kännissä kylillä. xD

vieras
No arvatenkin olisi pitänyt ajoissa selostaa mahdollisista vaaroista majoittaa vieras henkilö. Vieras tyttö on alaikäinen, joten olisin etukäteen halunnut keskustella puhelimessa sekä hänen että hänen vanhempiensa kanssa. Kertomassasi tilanteessa ottaisin heti yhteyttä tytön vanhempiin ja varmistaisin, että tytöllä on oikeasti lupa tulla kylään. Ja omalleni pitäisin melkoisen puhuttelun jossain vaiheessa. Ja viikkoa ei tyttö viipyisi, ehkä pari päivää.

juu
Mulla on kaksi teiniä ja periaate, et meille saa tulla melkein aina yöksi tai pidemmäksikin ajaksi. MUTTA pitää kysyä etukäteen multa ja sopia toisen pään vahempien kanssa myös ja itse tykkään aina et soitetaan ja kysytään (aikuiset) jos ei tunneta ja jos tunnetaa niin silti puhelun verran et sopiiko ja muutenki et on vanhemmat kotona jne.

halloo
Etkö sä ole ottanut yhteyttä jo tytön vanhempiin?

Meille saa myös aina tulla mutta vieraan vanhempien täytyy tietää missä heidän lapsensa on, ja siksi meillä on aina puhelinnumerot molempien perheiden tiedossa. Mun tytär siis 15 v myös.

Periaatteessa sä voit piilotella jonkun karannutta lasta.

juu
ei minusta tuo 200 km ole kovin pitkä matka kesällä matkustaa. ja luulen, että viikon kaveriseura ei olisi ongelma.
juu, ehkä vähän väärinkäistystä. lapsesi luuuli että vastaus oli kyllä, kun sanoit katsotaan. ja toisen kotona luullaan, että lapsilla on lupa.
antaisin varmaan olla, jos kahvipöydässaä vaikuttaisi suunnnilleen täysjärkiseltä.

Yhteistyössä