Saako teillä lapset syödä mitä vaan kaapista löytävät? Esim. keksejä, jätskiä ym.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Saavat syödä ihan vapaasti kaikkea mitä löytyy.
Olis kauheeta jos heidän pitäis lupa kysyä minulta. Saattais puhelin päristä tiuhaan mulla.
Miksi, jos lapet on opetettu että ruoka -aikaan syädää ja kahvi/ välipala aikaan saa jonkun herku, niimiksi puhelin soisi koko ajan?
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän lapset joutuu kysymään luvan ja vanhin jo kohta 10v. Onkohan meillä rankka kuri vai ihan normaali, menis vierasvarat varmasti aina heti jos lapsilla olis "vapaat kädet" ruokakaapin suhteen. Hedelmät, leipä, jugurtti ym. suht terveelliset syömiset on kyllä ihan vapaasti käytettävissä, mutta niitäkään ei saa koko ajan olla puputtamassa, ruokailuajoista pidetään kiinni. Mutta kaikki vähän harvinaisemmat herkut on mun vallassa :)
Meillä myös näin. Vanhin 9v. :D
Meillä kans ja vanhin kohta 12. Enkä minäkään syö miehen ostamia suklaalevyjä kysymättä. Eikä mies popsi keksejä kaapista. Tai jos popsii, niin ostaa pikapikaa uusia tilalle.

Siis en toki kiellä miestäni syömästä kotona, mutta kyllä hän ensin kysäisee, että olinko varannut jotkut pullat vieraille tms. ennenkuin syö ne.
 
Täällähän oli tiukkoja äitejä! Ei vais, en kyllä usko että meilläkään lapset saa tulevaisuudessa syödä kaapista mitä vaan koska vaan. Kuka vielä laittais ne herkut mulle luvanvaraisiksi? :ashamed:
 

Yhteistyössä