Saako teillä lapset syödä mitä vaan kaapista löytävät? Esim. keksejä, jätskiä ym.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meidän lapset joutuu kysymään luvan ja vanhin jo kohta 10v. Onkohan meillä rankka kuri vai ihan normaali, menis vierasvarat varmasti aina heti jos lapsilla olis "vapaat kädet" ruokakaapin suhteen. Hedelmät, leipä, jugurtti ym. suht terveelliset syömiset on kyllä ihan vapaasti käytettävissä, mutta niitäkään ei saa koko ajan olla puputtamassa, ruokailuajoista pidetään kiinni. Mutta kaikki vähän harvinaisemmat herkut on mun vallassa :)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän lapset joutuu kysymään luvan ja vanhin jo kohta 10v. Onkohan meillä rankka kuri vai ihan normaali, menis vierasvarat varmasti aina heti jos lapsilla olis "vapaat kädet" ruokakaapin suhteen. Hedelmät, leipä, jugurtti ym. suht terveelliset syömiset on kyllä ihan vapaasti käytettävissä, mutta niitäkään ei saa koko ajan olla puputtamassa, ruokailuajoista pidetään kiinni. Mutta kaikki vähän harvinaisemmat herkut on mun vallassa :)
Meillä myös näin. Vanhin 9v. :D
 
vieras
kyllä mä jouduin kysymään luvan vaikka olin ton ikänen ja ihan hyvä vaan niin oppii todella että niitä ei syödä joka päivä. ja miehen tyttö kysyy meillä olleessaan että saako ottaa? ja minusta se on hyvä asia...
 
Non compos mentis
Eivät saa. Teen eväät ekaluokkalaisen iltapäiväkerhoon, ottaa ne jääkaapista koulusta tullessaan ja menee kerhoon. Meillä on ruoka-ajat, silloin syödään. Ei mitään naposteluja, eikä herkkuja keskellä viikkoa (ellei ole juhlat). Esikoisen lääkkeet lisäävät ruokahalua ja aiheuttavat hammasongelmia, en halua tehdä lisäongelmia antamalla luvan syödä kaikkea milloin vain.

Hedelmiä ja vihanneksia saa syödä vapaasti, jos on nälkä ja juotavaa ottaa janoon.
 
Ei meillä lapset mene kaapeille omin nokkineen. Tietäävät että siellä jotain hyvää on lähes aina, mutta kaikki on luvan takana.

Ruoka-ajat on, paitsi koulusta tulleet saavat ottaa välipalaa kun tuleevat. Mutta ei mitä tahansa, vaan terveellistä.

 
Ei saa. Välipalan saa itse ottaa, kunhan esittelee mulle ensin mitä aikoo syödä. Eilen juuri käytiin taas keskustelu siitä, kun kaapissa on namia ja poika meni ottamaan sieltä yhden. Ei tosin syönyt sitä vaan uhmakkaasti yritti lupaa saada ja kysykin sitten miksi en ole sitten häneltä sitä piiloon laittanut. Sanoin vain, ettei omassa kodissa tarvitse mitään piilotella, kun kaikki tietävät aivan varmasti säännöt. Suu mutrussa sitten laittoi herkun pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän lapset joutuu kysymään luvan ja vanhin jo kohta 10v. Onkohan meillä rankka kuri vai ihan normaali, menis vierasvarat varmasti aina heti jos lapsilla olis "vapaat kädet" ruokakaapin suhteen. Hedelmät, leipä, jugurtti ym. suht terveelliset syömiset on kyllä ihan vapaasti käytettävissä, mutta niitäkään ei saa koko ajan olla puputtamassa, ruokailuajoista pidetään kiinni. Mutta kaikki vähän harvinaisemmat herkut on mun vallassa :)
Aivan samoin täällä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän lapset joutuu kysymään luvan ja vanhin jo kohta 10v. Onkohan meillä rankka kuri vai ihan normaali, menis vierasvarat varmasti aina heti jos lapsilla olis "vapaat kädet" ruokakaapin suhteen. Hedelmät, leipä, jugurtti ym. suht terveelliset syömiset on kyllä ihan vapaasti käytettävissä, mutta niitäkään ei saa koko ajan olla puputtamassa, ruokailuajoista pidetään kiinni. Mutta kaikki vähän harvinaisemmat herkut on mun vallassa :)
Meillä myös näin. Vanhin 9v. :D
Näin myös meillä vanhin lapsista jo tosin 17 v mutta kysttävä on kyllä. Epämiellyttävä yllätys on jos vierasvarat onkin menneet jonkun muun suihin.

 
Keittiönoita
Saavat. Mulla ei ole jemmassa mitään vierasvaroja vaan ostan tarjottavaa vasta vieraiden tuloa edeltävänä päivänä. Kiellän erikseen, jos jotain ei saa ottaa, muutoin kaikki mitä kaapista löytyy on vapaasti käytettävissä.
 
vieras
Saavat syödä mutta eivät syö. Joskus ostavat keksejä ja muuta mutta tuonne ne jäävät kaappiin, pari ottavat. Jätskit saavat olla rauhassa ja minä niitä sitten tarjoilen, eiks kukaan ota? Itseäni pitää hillitä, tosin olen päässyt herkuttelusta jo melko hyvin eroon laihiksen myötä.
Oliivit ja hillosipulit menevät kaapista helpoiten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Saavat. Mulla ei ole jemmassa mitään vierasvaroja vaan ostan tarjottavaa vasta vieraiden tuloa edeltävänä päivänä. Kiellän erikseen, jos jotain ei saa ottaa, muutoin kaikki mitä kaapista löytyy on vapaasti käytettävissä.
Näin meilläkin, tosin kolmen pellillisen korvapuusteja soisin mielelläni säästyvän vielä seuraavaankin päivään. :xmas:
 
Rollolainen
Ei todellakaan. Ruoka-aikana syödään aj kahvin kanssaotetaan kaksi keksiä tai jotain muta jso on, mutta kaikkea mitäkapeissa on ei saa mennä ottamaan. Jso olen neljä viikkoa etukäteen vaikka ostanuit synttäritarpeet ja joku syö ne enen nii mitä sit tarjoan , kun aamula katosn kaappin eikä mitään ole.
 

Yhteistyössä