Saako teillä syödä olohuoneessa? Tai muualla kuin keittiössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keittiössä syödään, ei muualla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keittiössä syödään, ei muualla

Vieras
Tuli tosta aiemmasta ketjusta mieleen vaan kysyä, et saako teillä lapset tai aikuiset syödä olohuoneessa? Meillä ei. Siitä olen oikeestaan ehdoton. Paitsi joskus harvemmin esim. saunan jälkeen syödään sohvalla jätskiä. Niin ja jokainen syö omasta kiposta omalla lusikalla :). Itseä suorastaan ärsyttää jos tulee lapsivieraita ja näiden vanhemmat ei välitä paskaakaan jos niiden muksut lähtee vaeltelemaan keksin tai muun herkun kans pitkin taloa! No, mut sit kyllä minä sanon et "pöydän ääreen syömään!" Talossa talon tavalla.

Ruokaa syödään ainoastaan keittiössä ja näin tekee koko perhe. Herkut ja sipsit on sitten eri asia. Niitä saa syödä olohuoneessakin, mutta kuitenkin niin ettei vaaleat sohvat sotkeennu.

pakko vielä lisätä, että ruuat syödään keittiön pöydän ääressä ja tästä siis olen ehdoton, mutta esim. monesti iltapalaa syödään olohuoneessa telkkarin ääressä ja joskus myös aamupala (aamupala koskee lähinnä itseäni)

yleensä arkisin meillä syödään keittiössä mutta viikonloppuisin kun vaihdetaan vapaalle niin saa syödä myöskin olohuoneessa meillä kun on myös siellä ruokapöytä ja telkun ääressäkin saa syödä mutta mun vieraat on sen verran fiksuja että aina syödään ja juodaan keittiössä mutta jos annan luvan niin silloin voi syödä myös olohuoneessa, ite välillä syön ja juon myös tietsikalla istuessani

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Ruokaa syödään ainoastaan keittiössä ja näin tekee koko perhe. Herkut ja sipsit on sitten eri asia. Niitä saa syödä olohuoneessakin, mutta kuitenkin niin ettei vaaleat sohvat sotkeennu.

Näin meilläkin (paitsi ei oo vaaleita sohvia. )

Olen myös antanut joskus luvan vieraillekin lapsille syödä lastenhuoneissa. Erityisesti silloin, jos vieraalla lapsella on ollut pakottava tarve tunkea syömänsä ruoka meidän puudelin suuhun ja sitten itkeä, että koira söi.

Lisäkysymys teille jotka annatte syödä muualla kuin keittiössä:
Annatko lastesi syödä muualla kuin keittiössä myös kyläpaikassa? Jos et anna, niin uskovatko lapsesi siinä tapauksessa sinua helposti ja syövät keittiössä vai kävelevätkö/yrittävät kävellä herkkujen kanssa pitkin taloa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Annatko lastesi syödä muualla kuin keittiössä myös kyläpaikassa? Jos et anna, niin uskovatko lapsesi siinä tapauksessa sinua helposti ja syövät keittiössä vai kävelevätkö/yrittävät kävellä herkkujen kanssa pitkin taloa?

en ja uskoovat kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En anna syödä kyläpaikassa muualla kuin ruokapöydässä. Ovat aina uskoneet, onhan mummulassakin aina ollut eri säännöt kuin kotona enkä ole kokenut sitä koskaan ongelmaksi.

Yhteistyössä