Saako teillä pierrä sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piereskelyä pidetään normaalina, mutta ilmavaivat ovat merkki suoliston pahoinvoinnista. Syömiset ei ole silloin kunnossa, vaikka olisivatkin suositusten mukaiset.

[QUOTE="vieras";28941630]Piereskelyä pidetään normaalina, mutta ilmavaivat ovat merkki suoliston pahoinvoinnista. Syömiset ei ole silloin kunnossa, vaikka olisivatkin suositusten mukaiset.[/QUOTE]
Eipäs keksitä omia teorioita.

Mielummin ei. Mutta jos suht hajuton ja äänettömästi laskee niin eihän sitä huomaa.
Joskus vuosia sitten kuulin kun mies pieraisi ulkona, nyt on tainnut opetella äänettömiin kun ei ole kuulunut. Itse en rutise, joskus saatan suhnauttaa mutta en seurassa. Ja minun kohdalla ei ole mistään pierun pidättämisestä tms kyse, ei vaan pieretä juuri koskaan.

Sitä minä ihmettelen, miksi monet käskevät kakalle (kauniisti ilmaistuna), jos toinen piereskelee. Ei se minulla ainakaan mikään takuuvarma kakkahädän merkki ole, kyllä minä tarpeen mukaan osaan hädälle mennä. Vatsani nyt sattuu vain olemaan ongelmallinen ärtyneine paksusuolineen.

Meillä on semmonen letku vedetty kämppään, jonka toinen pää on siis ulkona. Seinään porattu putken kokoinen reika ja sopivan pitkä putki siihen. Jokainen käy sitten piereskelemässä pierunsa siihen putkeen, ettei sisäilma saastu. Päässä on korkki, ettei tuu ötökät sisälle, tai talvella pakkanen.

[QUOTE="Anne";28941798]Mielummin ei. Mutta jos suht hajuton ja äänettömästi laskee niin eihän sitä huomaa.
Joskus vuosia sitten kuulin kun mies pieraisi ulkona, nyt on tainnut opetella äänettömiin kun ei ole kuulunut. Itse en rutise, joskus saatan suhnauttaa mutta en seurassa. Ja minun kohdalla ei ole mistään pierun pidättämisestä tms kyse, ei vaan pieretä juuri koskaan.[/QUOTE]

Oot vaan huomaamattas opettanu elimistös siihen, että pierut tulee kun nukut. Ei pieretä sitten hereillä ollessa :D

[QUOTE="Anne";28941798]Mielummin ei. Mutta jos suht hajuton ja äänettömästi laskee niin eihän sitä huomaa.
Joskus vuosia sitten kuulin kun mies pieraisi ulkona, nyt on tainnut opetella äänettömiin kun ei ole kuulunut. Itse en rutise, joskus saatan suhnauttaa mutta en seurassa. Ja minun kohdalla ei ole mistään pierun pidättämisestä tms kyse, ei vaan pieretä juuri koskaan.[/QUOTE]

Pieru – Wikipedia

jokainen ihminen pieree vuorokaudessa 0,5l-2l,yhden pierun tilavuus on 0,35-0,9ml...

[QUOTE="vieras";28941919]Oot vaan huomaamattas opettanu elimistös siihen, että pierut tulee kun nukut. Ei pieretä sitten hereillä ollessa :D[/QUOTE]

Ehe ehe. Kyllä mua pierettää joskus jos syön jotain väärää, kuten leipää tai semmoista, eli harvoin koska kaikki ilmavaivat koskee mahaa niin että meinaa välillä taju lähtä vaikka en pidättelekkään koskaan, joten ei tee usein mieli syödä mitään semmoista. Ja vaikka yöllä piereskeliskin, niin ketäs se haittaa?

[QUOTE="vieras";28941630]Piereskelyä pidetään normaalina, mutta ilmavaivat ovat merkki suoliston pahoinvoinnista. Syömiset ei ole silloin kunnossa, vaikka olisivatkin suositusten mukaiset.[/QUOTE]

Normaalin rajoissa tapahtuva piereskely ON normaalia. Kaikki eläimetkin piereskelee , jopa itikat.

Mutta usein niin hiljaiset ja hitaasti etenevät tuhnut ovat siitä ovelia, että saattavat tulla "evään kanssa", kuten meillä ruukattiin sanoa. Eli kannattaa olla varovainen.

Kyllä me miehen kanssa pierrään niin saunassa kuin ruokapöydässäkin. Se joka piarua pirättelöö, sillon muutaki salattavaa.

Lapsena muistan, kun isoveljelläni oli tiukat säännöt oman pienen huoneensa suhteen. Monesti hän heitti mut huoneestaan pihalle, kun pierin. Sitten sovittiin, että pitää työntää takapuoli ovesta ulos ja pierrä, jos tahtoo pysyä siinä huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyttystenkin täytyy;28941951:
Normaalin rajoissa tapahtuva piereskely ON normaalia. Kaikki eläimetkin piereskelee , jopa itikat.

Kyllä, ja 25 pieraisua vuorokaudessa pidetään normaalin ylärajana. Jos koko ajan pierettää, kyllä siinä on silloin jotain vatsalle/suolistolle epäsopivaa syöty.

[QUOTE="hmm";28941147]ilman muuta saa. ihan luonnollinen asia. toisinaan oikein vertaillaan pieruja, jos sattuu molemmilla oleen sellanen päivä et pierettää kovin, ja naureskellaan. kuitenkin sen verran arkipäivää meille, ettei niitä enimmäkseen ees noteerata, jos ei ihan kauheelle haise :D[/QUOTE]

Ja meillä ihan vartavasten syödään kaikkea pierettävää, jos ei muuta niin läkerol dents -pastilleja. Niitä kun askillisen vetäisee iltapäivällä niin illaksi on luvassa mojovat :p

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28941836:
Meillä on semmonen letku vedetty kämppään, jonka toinen pää on siis ulkona. Seinään porattu putken kokoinen reika ja sopivan pitkä putki siihen. Jokainen käy sitten piereskelemässä pierunsa siihen putkeen, ettei sisäilma saastu. Päässä on korkki, ettei tuu ötökät sisälle, tai talvella pakkanen.

Ihanaa, sama putki vuorollaan jokaisen peräsuolessa :O

[QUOTE="lady";28941610]Tupakointi kielletään partseilla. Miksi ei piereskely?[/QUOTE]

Mulla yleensä tulee pieruja samalla, kun kyykyssä poltan tupakkaa parvekkeella :)

Yhteistyössä