Saako teillä lapsi katsoa kun käytte vessassa tai vaihdatte tamponin/ siteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapseton porvoolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä saa :D
Tyttöjä on molemmat, ikää isommalla vasta 1v9kk mutta saa kyllä nähdä tai itse mennä pois jos haluaa. Ei toi oo sellainen asia miltä lapsen silmiä tarvii suojella kunhan vaan selittää asian lapselle.

Onpa rajoittunutta porukkaa. Tai sit teillä on useampi vessa.

Ihan käytännön syistä esim. aamuisin tai johonkin kun ollaan aikataulun mukaan lähdössä siellä vessassa on monesti enemmän porukkaa kuin yksi vessassa istuja. Joku tamponin vaihtaminen ei todellakaan ole mitään ihmeellistä oman perheen kesken, jos ei siitä tee sen suurempaa numeroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Alkuperäinen kirjoittaja MaisaMerkitön:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Eipä oo muutakaan vaihtoehtoa, kun kolmevuotias ei vaan aina suostu olemaan yksin edes sitä aikaa, kun käyn vessassa.

Ehkä olisi jo aika opettaa. Sitten ihmetellään, mistä näitä ylipääsemättömän läheisriippuvaisia lapsia syntyy. :flower:

Olisi aika opettaa, mutta sitä on YRITETTY sen kolme vuotta. Tämä lapsi on niitä, jotka ei vaan kertakaikkiaan tee YHTÄÄN MITÄÄN yksin. Riepoo se meitäkin.

Kuten Lex jo kirjoittikin:
"Ai? Lapsi ulkopuolelle, ovi lukkoon, asiointi ja pois. Ei kestä kauaa, siinä ajassa ehtii hetken marista ja hakata ovea. Ei siinä mitään satu."

Mä:
En käytä tamponeja kuin erikoistapauksissa, eikä muksu ole sitä nähnyt enkä anna edes nähdäkään, koska ajatus jonkin esineen työntämisestä pyllyyn saattaa olla lapsen näkökulmasta omituista. Kestositeitä olen vaihtanut monta kertaa lapsen aikana, 2v lapsi on kysynyt mikä se on, ja olen vastannut että side, se on vähän kuin äidin vaippa. Mielestäni ikätasoon nähden ihan ok vastaus, eikä tyttö ole saanut siitä päähänsä että aikuiset käyttäisivät pissan ja kakan takia vaippoja, vaan on mieltänyt sen joksikin muuksi. Niin ja tytsy on toki nähnyt äidin pissalla ja kakalla, nykyään sillä on sellainen juttu, että kun hän menee potalle pottakirjansa kanssa, niin munkin on pakko istua pöntölle (onneksi kansi saa olla alhaalla) ja ottaa hänen toinen pottakirjansa käteen. Sitten tyttö suostuu tekemään toimituksen. ;) Menee varmaan ohi pian tämäkin juttu.

Niin ja mies on nähnyt mut pisulla ja kakalla niin kuin minä hänet, olen vaihtanut siteitä ja pistänyt tamponeita hänen nähtensä - herranjestas jos hän on nähnyt mun revan synnytyksessä tai seksin yhteydessä niin tuskin hän kauhistuu jos tamponi menee sisälle. Olen kysynyt, että inhottaako häntä ja hän vastaa että ei. Hän ei myöskään inhoa seksiä mun menkkojen aikaan.
Niin, ainoa mitä en halua miehen näkevän on se kun pistän illalla sängyssä emätinpuikon sisään, jos sattuu olemaan hiivatulehdus. En tiä miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Ihan käytännön syistä esim. aamuisin tai johonkin kun ollaan aikataulun mukaan lähdössä siellä vessassa on monesti enemmän porukkaa kuin yksi vessassa istuja. Joku tamponin vaihtaminen ei todellakaan ole mitään ihmeellistä oman perheen kesken, jos ei siitä tee sen suurempaa numeroa.

Tuttua. Kun on vaan yks vessa ja suihkut ja kylpyammeet siinä samassa niin kyllä tulee nähtyä muittenkin ilta- ja aamutoimet ;)
Esim. jos mies kylpee vaikka monta tuntia (tykkää siitä) niin mihin mä paskalle menisin, naapuriinko? Mieluummin meen siihen pöntölle istumaan ja juttelemaan mukavia ja pitämään miehelle seuraa :) Naurakaa vaan jos tykkäätte :D (Siteen tai tamponin vaihtoa en ole suostunut näyttämään, vaikka mies on kyllä udellut, että miten se oikeen tapahtuu.)

meillä on yks vessa ja samassa tilassa on suihkukin. meitä tosin on kolme ja hyvin on kaikille riittäny aikaa toimintojensa suorittamiseen.

en silti ole mielestäni rajoittunut jos vessassa haluan käydä ilman yleisöä.

Alkuperäinen kirjoittaja w:

Tuttua. Kun on vaan yks vessa ja suihkut ja kylpyammeet siinä samassa niin kyllä tulee nähtyä muittenkin ilta- ja aamutoimet ;)
Esim. jos mies kylpee vaikka monta tuntia (tykkää siitä) niin mihin mä paskalle menisin, naapuriinko? Mieluummin meen siihen pöntölle istumaan ja juttelemaan mukavia ja pitämään miehelle seuraa :) Naurakaa vaan jos tykkäätte :D (Siteen tai tamponin vaihtoa en ole suostunut näyttämään, vaikka mies on kyllä udellut, että miten se oikeen tapahtuu.)

tässä vuosi takaperin kun mun vanhemmat oli meillä lomalla, niin mun isä linnottautu aamulla vessaan ja mun miehellä on aamurutiini et aamupala --> vessa. No eipä päässy vessaan ku oli varattuna niin juoksi taloyhtiön vessaan:D

:laugh:

Silloin, kun lapset seurasivat äitiä joka paikkaan, näkivät kyllä senkin mitä vessassa tapahtuu. Nyt ovat jo sen verran isoja, että tohdin laittaa vessan oven kiinni siksi ajaksi, kun asiani hoidan.

Minusta on ihan ystävällistä muita kohtaan hoitaa paskalla käynnit ja tamponin vaihdot yksin. Kuka oikeasti haluaisi katsella, jos se mies työntäisi takapuoleensa jotain tuppoa.

Kai ne sieltä vessasta pois pysyisivät, jos olis vessan ovissa lukot....
Piti aikoinaan poistaa, kun lapset keksivät "vessaleikit" eli vessaan ovi lukkoon ja hana täysille, minkä jälkeen pideesuihkulla leikkimään. Ja jotta lukon sai auki, piti aina hakea autotallista ruuvimensseli :headwall: Joten lopulta paloi käämit ja ruuvasin kaikki lukot pois :D Siihen loppui lasten leikit ja samoin rauha aikuisilla vessassa...
Mutta eipä ole enää tarvinnut meikäläisen repiä hiuksia ja pelätä, mitä vessassa tapahtuu, kun lapset lukitsevat itsensä sinne.

Joo kyllä olen vaihtanut. Mulla on tollasiin asioihin aika lunnollinen suhtautuminen ja niin on myös lapsilla. Mitä siinä on niin salamyhkäistä ettei sitä voisi nähdä.

jos olen yksin lapsien kanssa kotona, käyn vessassa ovi auki, jotta esikoinen ei vaan tee mitään pienemmälle tms. silloin lapset luonnollisestikkin saattavat nähdä kun istun pöntöllä. Siteen on esikoiseni (4v.) nähnyt kun menin pissalle. Hän kysyi mikä se on ja minä vastasin, eipä siinä sen suurempaa. Tamponia en kyllä lapsen nähden ottaisi pois/laittaisi sisään.

Miehen nähden en ikinä menisi pöntölle. siteen ja tampponin on kyllä nähnyt, mutta kyllä se vähän minua nolottaakin aina siinä tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Käyttekö vessassa miehen nähden?
Entä vaihdatteko tamponia/sidettä miehen nähden?

Kyllä meillä ainakin mies on mut aika monta kertaa paskalla nähnyt, ja niin mäki sen. :D

Kusella kyllä, paskalla ei. Kusellakäyntiä lakkasin ujostelemasta sen jälkeen, ku synnytin ja siinä mies kuulemma näki kaiken. joten mitä väliä jos istun kusella kun mies vieressä vaikka harjaa hampaitaan.. paskallakäynti on eri asia jo ihan hajunkin takia, kuka nyt viittii toisen paskanhajussa olla.

Sidettä/tamponia en vaihtais miehen aikana. puhtaan kyllä voin esim suihkun jälkeen laittaa miehenkin nähen.

Hauska ketju. :D

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Joo kyllä olen vaihtanut. Mulla on tollasiin asioihin aika lunnollinen suhtautuminen ja niin on myös lapsilla. Mitä siinä on niin salamyhkäistä ettei sitä voisi nähdä.

Luonnolliset suhtautujat taitavat tykätä muutenkin eriteleikeistä yms. ällöstä...

yritän kyllä livahtaa yksin vessaan,joskus onnistunkin,yleensä kyllä taapero änkee mukaan...ja se siitä vessarauhasta. Tamponia en käytä,siteen on nähnyt mun vaihtavan,totesi hämmästyneenä paippa eli siis vaippa.

Alkuperäinen kirjoittaja ovetkiinni:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:

Luonnolliset suhtautujat taitavat tykätä muutenkin eriteleikeistä yms. ällöstä...

Ei ole eriteleikkejä meillä. Mutta kerran kun olimme ulkomailla ja mulla oli menkat, niin menin hotellihuoneen vessaan vaihtamaan sidettä ja sitten lähdettiin ulos. Puolivälissä tajusin, että voi ei, se sidehän jäi sinne lavuaarin päälle auki, ja siivooja on tulossa sinne, että varmaan kivaa siivoojalta nostella verisiä siteitä roskiin. Johon mies sanoi, että hän taitteli ja korjasi sen siteen pois. Eikä siinä sen ihmeellisempää. Eikä mitkään erikoisuudet kuulu meidän seksielämään.

Yhteistyössä