Saako teidän lasten kaverit tulla kylään näin joulun aikaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Tiukkis"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiukkis"
Otsikossa kysymys olikin. Meillä lasten kaverit saavat kyllä tulla jos kotona ollaan. Tosin eilen illalla klo17 aikaan piti vinkkaista pojan kaverille, että olisko hyvä mennä jo kotiin syömään koska meille alkoi tulla sukulaisvieraita,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap täydentää viestiään;30540248:
Minua vaan jäi jotenkin mietyttämään, että olinko liian tiukkis eilisen illalisen takia. Oli kuitenkin sellainen hyvä käyttöksinen poika.
Et mun nähdäkseni.

Meinaan, että eri ihmisillä on erilaiset "jouluperinteen". Ja jos teillä joulua vietetään ihan vaan rauhassa, oman perheen kesken pari-kolme päivää, niin se on ihan ok :)
 
"Äiti-77"
Ei saa aattona eikä joulupäivänä ja kyllä hiukka ihmetyttää että jos joku silloin kylään tunkee, ei taida silloin olla lapsella kotona asiat ihan kunnossa olla!!!!
 
miunmau
Jos tässä kotosalla aattona oltaisiin oltu, niin kyllä tänne olisi lasten kavereita saanut tulla käymään ennen joulupukin tuloa.

Joulupäivänä sitä jo kaipaisi muidenkin ihmisten seuraa, mutta itse miellän sen sellaiseksi pyhäpäiväksi etten ilkeä vielä toisille käydä soittelemaan.

Tänään oltiin jo tuttavaperheen kanssa metsässä makkaranpaistossa. :)
 
"sipsi"
[QUOTE="Äiti-77";30540429]Ei saa aattona eikä joulupäivänä ja kyllä hiukka ihmetyttää että jos joku silloin kylään tunkee, ei taida silloin olla lapsella kotona asiat ihan kunnossa olla!!!![/QUOTE]


Tai sitten on - haluaa vaan nähdä kaveria :)
 
Reea
Me vietetään aattoa ja joulupäivää oman perheen kesken, joten silloin ei kaverikyläilyt sovi. Tapanina ollaan jo normaalisti liikenteessä, ulkoillaan jne, joten silloin kaverit saavat tulla.
 
jooopas
Jouluaattona ei kun vietämme perinteistä suku joulua mutta muulloin kyllä ;) Ja kyllä meillä kotona on asiat ihan hyvin kuten lapsen kaverinkin kotona.
Itse muistan omasta lapsuudestani myös sen kuinka jouluna ei saanut mennä kelleen kylään eikä kukaan meille, ei edes joulun välipäivinä :(
Oli sitten tosi kiva käkkiä uuteenvuoteen asti kotona ilman leikkikavereita kun kylän muut muksut sai leikkiä toinen toisillaan.
 
"piipi"
Kyllä meillä heti eka kaveri tuli heti pukin käynnin jälkeen. Meidän poika meni sitten sen pojan luoksi yötä uusine peleineen. Seuraavana yönä olivat sitten yhdessä kolmannen pojan luona. Maalla asutaan ja naapureita ollaan, joten tiedän, että meidän jokaisen perheessä kaikki joulunakin ok. Ovat jatkuvasti yhdessä. Ja ikää on 11-12 vuotta...
 
[QUOTE="Äiti-77";30540429]Ei saa aattona eikä joulupäivänä ja kyllä hiukka ihmetyttää että jos joku silloin kylään tunkee, ei taida silloin olla lapsella kotona asiat ihan kunnossa olla!!!![/QUOTE]

Ellei kotona ole kaikki kunnossa, olisi enemmän kuin hienoa jos pääsisi edes kaverille. :(
Meille saa tulla ellei meillä ole muuta, kuten muinakin päivinä. Aattona olisi voinut tulla aamupäivällä, mutta sen jälkeen oli omat menot isovanhemmille ja eilen myös. Mutta ei meillä mitään "tänään istumme vain oman perheen kesken kotona" -juttuja ole.
 

Yhteistyössä