saako teidän lapset meikata tai värjätä hiuksia?

  • Viestiketjun aloittaja cesilia
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kunhan ikää tulee tarpeeks; mutta en koe tarpeelliseks pikkulasten hiusten värjäämistä tai vielä vähemmän meikkaamista
Näin. Tyttö on kyllä saanut pienenä leikkiä prinsessaa ja on vedellyt kotona mun korkokengilläni ja lakannut kyntensä jne, mutta ne sitten otetaan pois, kun ko leikki on loppunut. Junnu 16 v on kovasti halunnut värjätä hiuksensa mustiksi, mutta olen sanonut, että jos vaan isältäsi luvan saat, niin antaa palaa. Tiedän, ettei exä sitä lupaa tule antamaan :D Junnun on parasta vaan jaksaa odottaa, että hiuksistaan tulee ajan myötä mustat.

 
4½ v saa meikata :saint: . Eli saa laittaa omaa huulikiiltoaan, ja aika ajoin saa kynsilakkaa (mamma sitä yleensä laittaa).
Hiuksia värjätään vasta 12-vuotiaana aikaisintaan, eikä kestoväreillä silloinkaan.
 
kati
meillä tyttö 4v laittaa usein huulikiiltoa ja kynsilakkaa. Ei ole sääntöä hiusten värjäämisestä, kunhan nyt kouluikään odottavat. Seurustella saa silloin kun siltä tuntuu.
 
Rukoilijasirkka
En osaa sanoa. Tyttö on vasta kolme. kyllä se saa meikkiä, jos pyytää. Tukan värjäämisestä en varmaan tule tykkäämään, koska itselaitetut värjäykset on yleensä aika kamalia.

Seurustelun aloittamisesta minulla ei ole sanottavaa, mutta seksiä ei mielestäni kannattaisi harrastaa ala-ikäisenä.
 
Rukoilijasirkka
Kauheinta on ehkä se, kun jotkut pennut värjää vaaleat hiuksensa mustiksi. Sitten kun ne ylikasvaa, niin ne vaan ylikasvaa... Jolloin lapsi näyttää siltä, kuin olisi puoliksi kaljuuntunut. :x
 
tossuliini
Meillä neiti jo saa laittaa ripsaria ja huulikiiltoa ja luomiväriä on saanut laittaa vain juhliin mennessä mutta nyt kun täyttää loppukuusta 11 v niin olen antanut luvan että saa käyttää luomiväriä muualla muttei koulussa, yläasteelle mennessä on sitte eri juttu. Niin ja noista hiusten värjäyksistä niin meillä on värjätty jo pari vuotta neidin hiuksia mutta vain kahdesti vuodessa koska itekään en sen useammin laita väriä hiuksiini.
 
Kylla tuo kohta 17 v saa meikata. Onneksi osaa meikata luonnollisesti. Aika usein on ilman meikkiakin kun treeneja puskee paalle. Tukkaa ei hanen tarvitse varjata , on kaunis upea vari jo muutenkin.

Vanhin poika ei tule koskaan varjaamaan hiuksia. Enka usko etta alkaa meikata :whistle:

Nuoremmista kaksosista tytto aina valilla kokeilee siskonsa huulikiilletta, luomivaria jne....
 
vieras
Ja se jatkuva värjääminen rasittaa pienten päätä; oma lapsi on tummahiuksinen; ja mustat ripset; joten ei ole meikannut tai värjännyt; eilen osti ekan huulikiiltonsa, ja toki joskus kynsilakkaa ollut
 
Mulla tytöt 4v ja joskus laitan kynsilakkaa ja huulikiiltoa, jos haluavat, mutta hiuksia en kyllä antais värjyyttää. Ei ole edes tarvetta värjätä, kauniit hiukset ilmankin. Katsotaan sitä hommaa sit joskus isompana.
 
"Niina"
Mulla on tyttö joka on 12 v värjää hiuksia ja meikkaa. Esim: Viime viikolla hän Värjäsi hiuksensa mustiksi.
Meikka kouluun ihan vähän panee ripsiväriä ja sitten vilä poskipunaa :)
 

Yhteistyössä