Saako tänään pestä pyykkiä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Pyykkivuori vyöryy päälle pesuhuoneessa. Pakko noita olis jo pestä, mutta nyt on JOULUPÄIVÄ :/ Teenkö kamalaa syntiä (en ole kylläkään oikein uskovainen..) jos pesen tänään pari koneellista?! Meillä on vauva, käviskö se tekosyyksi?! :D
 
vieras
pakko pestä, pyykkiä on ja lisää vaatteita sai lapset eilen lahjaksi, niitä pesen..lapsia 3+vanhemmat, pakko niistä pyykeistä on eroon päästä, kun niitä koko ajan lisää tulee...
 
ap
"Muista pyhittää lepopäiväsi".. Jostain kai se on tarttunut, ehkä lapsuudenkodista, ettei tällaisina juhlapäivinä tehdä tuollaisia töitä.

Mutta taidan pestä. Toivottavasti seinänaapurit eivät pahastu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pyykkivuori vyöryy päälle pesuhuoneessa. Pakko noita olis jo pestä, mutta nyt on JOULUPÄIVÄ :/ Teenkö kamalaa syntiä (en ole kylläkään oikein uskovainen..) jos pesen tänään pari koneellista?! Meillä on vauva, käviskö se tekosyyksi?! :D
pese pois. Me ollaan uskovaisia ja kyllä me siivotaan ja pestään pyykkiä just niinä päivinä kun niille on tarve, ei kattota onko pyhä vai arki.Pienten lasten kans on melkein pakko pestä pyykkiä päivittäin ja tehdä muitaki kotitöitä. En mä uskovaisena näe siihen mitään estettä jos tekee ns. välttämättömiä kotitöitä pyhänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"Muista pyhittää lepopäiväsi".. Jostain kai se on tarttunut, ehkä lapsuudenkodista, ettei tällaisina juhlapäivinä tehdä tuollaisia töitä.

Mutta taidan pestä. Toivottavasti seinänaapurit eivät pahastu :)
juu se vaan kannattaa muistaa, että lepopäivä ei tarkoita suoraan sunnuntaita tai jotain pyhäpäivää. Tuon käskyn tarkoitus on se, että ihminen pitäis kerran viikossa yhden päivän, jolloin lepäisi eikä tekisi kuin pakolliset jutut. Missään ei sanota, että sen pitäis olla just joku tietty viikonpäivä tai juhlapyhä. Me miehen kanssa ku ollaan 3 vuorotyössä niin siinä väkisinki käy niin, että meidän lepopäivä on yleensä joku muu kuin sunnuntai tai pyhä.HUomennaki meen töihin, vaikka on pyhäpäivä. Eli tärkeintä on levätä kerran viikossa jonain päivänä, viis siitä onko päivä sunnuntai vai tiistai tai joku muu.
 
minä uskon aku ankkaan
Jumala suuttuu ja mustaksi muuttuu jos peset! Hei haloo, kehen te uskotte: joulupukkiin, talonmieheen vai johonkin jeppeen ketä on eläny 2000 vuotta sitten?
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja minä uskon aku ankkaan:
Jumala suuttuu ja mustaksi muuttuu jos peset! Hei haloo, kehen te uskotte: joulupukkiin, talonmieheen vai johonkin jeppeen ketä on eläny 2000 vuotta sitten?
sori vaan, ei se 2000 vuotta sitte eläny jeppe oo kieltäny pyykkiä pesemästä silloin kun sille on tarve...
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja minä uskon aku ankkaan:
Jumala suuttuu ja mustaksi muuttuu jos peset! Hei haloo, kehen te uskotte: joulupukkiin, talonmieheen vai johonkin jeppeen ketä on eläny 2000 vuotta sitten?
sori vaan, ei se 2000 vuotta sitte eläny jeppe oo kieltäny pyykkiä pesemästä silloin kun sille on tarve...
Siltikin minä uskon mieluummin joulupukkiin kuin johonkin jeesukseen tai sen faijaan. Aikuisten satuja!
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja minä uskon aku ankkaan:
Jumala suuttuu ja mustaksi muuttuu jos peset! Hei haloo, kehen te uskotte: joulupukkiin, talonmieheen vai johonkin jeppeen ketä on eläny 2000 vuotta sitten?
sori vaan, ei se 2000 vuotta sitte eläny jeppe oo kieltäny pyykkiä pesemästä silloin kun sille on tarve...
Siltikin minä uskon mieluummin joulupukkiin kuin johonkin jeesukseen tai sen faijaan. Aikuisten satuja!
ihan vapaasti, sehän on jokaisen oma valinta mihin uskoo.
 
Onneksi asumme ok-talossa niin ei tarvitse miettiä. Toinen koneellinen on juuri pyörimässä :) Vaihdoin lasten lakanat, valoisaan aikaan en kehdannut viedä peittoja ulos tuulettumaan, mutta nyt kun tuli pimeää niin kiikutin ne terassin kaiteelle.
 

Yhteistyössä