Saako täällä suositella tuotteita? Kun tahtoisin hehkuttaa erästä rasvaa kuivaihoisille. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aliina"

Vieras
Mulla on aivan todella kuiva iho näin talvisin varsinkin, esim. kasvoihin ei auta kuorinta ja perusvoide vaan silti iho on kuiva ja hilseilevä. Etenkin, jos meinaa puuteria, saati meikkivoidetta laittaa, niin ne näyttävät tosi huonolta koska naama on täynnä valkoista "hilsettä" jonka meikki tuo vaan paremmin esiin. Pari päivää sitten ostin apteekista Ceridal Lipogel nimistä rasvaa ja kasvojen iho ei ole enää lainkaan kuivan näköinen. :O Tuo rasva on todella paksua, joten sitä ei voi laittaa kun iltaisin (tai siis sen päälle ei voi meikkiä laittaa varmaankaan), mutta se on tosiaan auttanut parissa päivässä saamaan kuivuuden kokonaan pois kasvoista. Eli iltaisin olen käyttänyt sitä ja aamuisin jos pitää meikata, niin olen käyttänyt Erisanin perusvoidetta. Ja hintaa oli alle 7e sekä uskoisin, että tuo riittää useammalle kuukaudelle kun pelkästään kasvoihin käytän sitä.

Oli vaan pakko hehkuttaa, olen niin super tyytyväinen. :) Olisinpa löytänyt tuon rasvan aikaisemmin!

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvää o;25570776:
Meill on samaa mutta öljynä, suihkutetaan suoraan pullosta

Juu tiedän sen öljyn (lapsellani on ollut sitä), mutta se ei riittänyt mun super kuivaa ihoa pelastamaan. :) Tuo taitaa olla kaikenkaikkiaan hyvä tuotesarja.

Mulla todella kuiva iho, mutta erityisesti kantapäistä. Käytän tummelia joka ilta, mutta silti on niin kuiva että halkeilee. Onko samasta sarjasta löytynyt jotain mikä vois sopia? Tai jotain muuta?

Mulla todella kuiva iho, mutta erityisesti kantapäistä. Käytän tummelia joka ilta, mutta silti on niin kuiva että halkeilee. Onko samasta sarjasta löytynyt jotain mikä vois sopia? Tai jotain muuta?

Mä en tiedä... Mutta periaatteessa varmaan tää Lipogel voisi soveltua myös kuiville kantapäille? Miks ei vois ainakin kokeilla. :) Ja on tosiaan niin paksua, että pysyy ainakin kantapäissä taatusti paikallaan. :D

Niin ja siis mulla ei ole todettu atooppista ihoa tai muuta, mutta mun iho menee myös ihottumalle helposti jos jää rasvaamatta. Ja sitten ei enää auta kun hydrocortison. Mut nyt tosiaan on punotuskin hävinnyt kasvoista tän uuden rasvan myötä. :)

Ertyisesti jalkapohjiin käytän tytöllä MEHILÄISVAHAA eli rasvaa. Täysin vedetön. Toinen on tervapihka. Ne auttavat varmasti. Eikös Tummelissa ole myös vettä, joten ei paljon kuivalle iholle vesi auta...Ajattelin mennä huonekalukaupasta kysymään mehiläistä lisää.

Ehkä kannattaisi myös kokeilla vanhaa kunnon sinkkivoidetta. Ja kyllä kuiva iho tarvitsee myös kosteutta, ei pelkät öljyt auta.
Esim. Hth on todella hyvä voide, imeytyy eikä ole rasvainen. Alkuun saattaa kyllä kirvellä, ennen kuin ihon pienet haavat paranevat.

Mulla ihon kuivaminen (ja t-alueen rasvoittuminen ja näppyyntyminen) loppu kokonaan, kun lopetin vesipesun ja kasvoemulsioilla ja -vesillä naaman putsaamisen. Pesen ihan vaan perusvoiteella naamasta meikit pois.

[QUOTE="Leenu";25571037]Mulla ihon kuivaminen (ja t-alueen rasvoittuminen ja näppyyntyminen) loppu kokonaan, kun lopetin vesipesun ja kasvoemulsioilla ja -vesillä naaman putsaamisen. Pesen ihan vaan perusvoiteella naamasta meikit pois.[/QUOTE]

Mä käytän tällä hetkellä Erisanin puhdistusainetta. Jokunen talvi sitten käytin Aqualan L -perusvoidetta kasvojen pesuun, mutta ei se auttanut saamaan kasvojen hilseilyä loppumaan. :/

[QUOTE="Leenu";25571037]Mulla ihon kuivaminen (ja t-alueen rasvoittuminen ja näppyyntyminen) loppu kokonaan, kun lopetin vesipesun ja kasvoemulsioilla ja -vesillä naaman putsaamisen. Pesen ihan vaan perusvoiteella naamasta meikit pois.[/QUOTE]

Mielenkiintoista! En ole kokeillut itse, koska kuvittelen, että iho ei puhdistu vaan jää rasvaiseksi "muka puhdistuttuaan". Ilmeisesti noin ei käy?

Nää pakkaset käy naamalle tosissaan. Mullakin T alue pukkaa rasvaa + mustapäätä vaikka muu naama kuivaa puhdistuksesta liikaa.

Mielenkiintoista! En ole kokeillut itse, koska kuvittelen, että iho ei puhdistu vaan jää rasvaiseksi "muka puhdistuttuaan". Ilmeisesti noin ei käy?

Nää pakkaset käy naamalle tosissaan. Mullakin T alue pukkaa rasvaa + mustapäätä vaikka muu naama kuivaa puhdistuksesta liikaa.

Ihmettelin itse samaa, mutta syksystä asti olen pessyt Aqualan L-voiteella kasvojani rasvaisuus ja pintakuivuus ovat tiessään. Samoin rasvaisuus! Eikä näppyjäkään ole ollut. Meikkinä käytän ainoastaan meikkipuuteria kasvojen ihonväriä tasoittamaan ja ripsiväriä. Molemmat lähtevät hyvin voiteella pois. Aikaisemmin minulla oli käytössä Biothermin tuotteet, mutta niistä tuli vain ongelmaa, vaikka ne oli omalle ihotyypilleni tarkoitetutu.

Jos sun ihosi on oikeasti kuiva ja herkkä, Erisan vaan pahentaa asiaa. Oikeasti kuivaihoisille suosittelen mm. sheavoita, aitoa luonnontuotetta.

No vielä ei ole pahentanut tuo Erisan tilannetta, ei tosin parantanutkaan... Mistä tuota sheavoita saa ja onko minkä hintaista? :)

Ja mulla ei rasvoitu kyllä t-alue tai mikään muukaan lainkaan. Iho on rutikuiva kauttaaltaan. Ei ole mustapäitä tai finnejä koskaan. Kesäisin iho ei ole kovinkaan kuiva, eli vain talvisin olen epätoivoinen. :)

Sheavoi ei sitten sovi kumiallergisille. Jos tulee kutinaa, niin pitää lopettaa käyttö. Sitä kannattaa mieluiten yhdistää johonkin kosteusvoiteeseen, koska se on pehmentävä rasva, eikä kosteuttava aine.

Täältä luomua. Muualtakin on saatavissa. Löytyy googlella.
http://www.skinorganics.fi/verkkokauppa/karitevoi/
http://www.skinorganics.fi/tuotemerkit/shea-wale/

[QUOTE="a.p";25571363]Kesäisin iho ei ole kovinkaan kuiva, eli vain talvisin olen epätoivoinen. :)[/QUOTE]
Tarvitsisit siis oikeastaan ilmankostuttimen (höyrystävä). On ihan luonnollinen seuraus, että iho kuivuu, jos kerran ilma on kuivaa.

Ilmankostutin ei varmasti olisi pahitteeksi, ehkä pitää tosiaan hommata sellainen. Tällä hetkellä olen opiskeleva yh, joten rahatilanne ei salli kalliimpia hankintoja kylläkään. :/

Lisäksi täytyy myöntää, että esim. veden juominen meinaa aina unohtua. Ja se kai taas sitten heikentää ihoakin...

Kiitos paljon vinkeistä kaikille!!! :)

[QUOTE="a.p";25571428]Ilmankostutin ei varmasti olisi pahitteeksi, ehkä pitää tosiaan hommata sellainen. Tällä hetkellä olen opiskeleva yh, joten rahatilanne ei salli kalliimpia hankintoja kylläkään. :/

Lisäksi täytyy myöntää, että esim. veden juominen meinaa aina unohtua. Ja se kai taas sitten heikentää ihoakin...

Kiitos paljon vinkeistä kaikille!!! :)[/QUOTE]

Ihoa pitää myös ravita sisältäpäin:Sinkki, Omega3 ,D3, öljypohjaisena ja ProbioottiPlus.

Tällainen yleinen höyrystävä perusmalli on riittävä pieneen kotiin. Täältä saa edullisimmin
http://www.tretti.fi/kodit-ja-puutarhat/ilmastotuotteet/ilmankostuttimet/bionaire-bwm401-i?utm_source=vertaa&utm_medium=pcs&utm_campaign=ilmankostuttimet&utm_term=bwm401-i
http://www.ilmanhaltija.fi/image_view.php?name=5/laajakuva_BWM401_pieni_kuva.gif

[QUOTE="äiti";25571457]Ihoa pitää myös ravita sisältäpäin:Sinkki, Omega3 ,D3, öljypohjaisena ja ProbioottiPlus.[/QUOTE]

Joo joo, äiti. :D Omega 3:sta syön, ehkä pitää hommata tuo loppu arsenaalikin sitten. :)

Yhteistyössä