Saako syöpäsairaan lapsen vanhempi korvauksia jos ei voi olla töissä tai työtön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Jos lapsella todetaan syöpä tai joku muu vakava sairaus ja vaatii vanhemman kotiin niin onko vanhempi sitten omaishoidontuella vai millä kotona? Vai saako työstä jäävä ja työtön eri mukaan korvauksia?

Omalla lapsellani epäiltiin kasvainta, mutta ei ehkä olekaan, mutta seurataan ja verikokeita otetaan jne. Olen nyt kotona työttömänä ja ikävältä tuntuu hakea töitä tai varsinkaan koulutuspaikkaa johon olin ensin suunnitellut meneväni, koska en tiedä joudunko jäämään kotiin. Oireena veriulosteet ja on tuo tietysti hyvin hoikka ja kasvaa kyllä pituutta mutta paino laskee. Tähystykseen ei laittaneet vielä kun se kuulemma iso asia ja verikokeet näyttää hyvältä. Chrohnit sun muut ameebat tutkittu ja ne puhtaat. Sanottu että näin pienillä suolistokasvain on aina hyvänlaatuinen...

Saa, erityishoitorahaa, omaishoidontukea ja alle 16v vammaistukea. Koska hoidot kestää syövässä 1-3 vuotta, ja vähintään vuoden joutuu vanhempi olemaan lapsen kanssa kotona

[QUOTE="rä";30262068]Saa, erityishoitorahaa, omaishoidontukea ja alle 16v vammaistukea. Koska hoidot kestää syövässä 1-3 vuotta, ja vähintään vuoden joutuu vanhempi olemaan lapsen kanssa kotona[/QUOTE]

Aloin vastaamaan, mutta tuossa ylläpä ne ovat tiivistettynä. Lähes poikkeuksitta lastenosastoilla on sosiaaliohjaaja tms., joka käy nämä läpi perheiden kanssa ja auttaa hakemuksissa.

Juurikin nuo yllämainitut 3 tukea. Ja sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa täytettiin kaikki laput noin tunnissa. Iso apu, ei noita itse jaksaisi selvitellä kun lapsi sairastuu.

Ja jäin siis työttömänä työnhakijana noille tuille. Erityishoitoraha voi olla eri suuruinen, aiempien työtulojen mukaan. Itse saan minimimäärän. Muut tuet ovat kaikille samansuuruiset.

Yhteistyössä