Saako synnytyssairaalansa valita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo tietää

Vieras
Ehkä hassu kysymys, mutta kun kokemusta ei ole vaan ollaan suunnitteluasteella...

Saako lähiseudun synnytyssairaaloista valita mieleisensä? Asun Espoossa ja tahtoisin aikanaan synnyttää Naistenklinikalla - voidaanko minut kuntarajojen tms. perusteella "pakottaa" Jorviin? :-/

Entä kuinka vaikeaa ja kallista olisi päästä "synnyttämään yksityisesti"...?

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo tietää:
Ehkä hassu kysymys, mutta kun kokemusta ei ole vaan ollaan suunnitteluasteella...

Saako lähiseudun synnytyssairaaloista valita mieleisensä? Asun Espoossa ja tahtoisin aikanaan synnyttää Naistenklinikalla - voidaanko minut kuntarajojen tms. perusteella "pakottaa" Jorviin? :-/

Entä kuinka vaikeaa ja kallista olisi päästä "synnyttämään yksityisesti"...?

yksityisesti synnyttäminen on kallista, maksat silloin itse lääkäreiden palkat,matkat,lääkkeet ja itse hoidon ja en tiedä nykyään pystyykö suomessa edes enään yksityisesti synnyttää.... eikös siellä päin saa valita muutenkin että meneekö nkl,jorvi vai kättärille...

Saa valita minne menee. Minulta kysyttiin heti kun ekalla kerralla soitin neuvolaan että minne haluan sitten mennä synnyttämään.

Hyksin alueella saa vapaasti valita.

Kaveri asuu Tuusulassa ja kävi kättärillä synnyttämässä.

mun käsittääkseni vaikka asuisit Rovaniemellä,niin voit mennä synnyttämään vaikka Saloon jos tahtoisit.
multakin kysyttiin jo ekassa neuvolassa,että missä haluan synnyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
mun käsittääkseni vaikka asuisit Rovaniemellä,niin voit mennä synnyttämään vaikka Saloon jos tahtoisit.

Ei saa ihan noin vapaasti valita, paitsi jos oot esim reissussa ja sit alkaakin synnytys yhtäkkiä. Oman alueen sairaala on se ensisijainen paikka, jossain on varaa valita kun omalla alueella on useempia sairaaloita.

Ei pidä paikkaansa, paitsi jos oman sairaanhoitopiirin alueella on useita synnytyssairaaloita kuten ap:n tapauksessa.

Vain akuutisti/äkiliisesti (esim lomamatkalla) muualla kuin kotisairaanhoitopiirin alueeella alkaneet synnytykset hoidetaan siellä missä menee ovelle kolkuttelemaan. Silloinkin se sairaala lähettää kotikuntaasi laskun synnytyksestäsi siellä.

PK-seudulla asuvilla on kaikki synnytyssairaalaa valittavissa. NKL, KOS, Jorvi, Hyvinkää, Lohja ja Tammisaari koska kuuluvat yhteiseen sairaanhoitopiiriin. Itse asun Keskisellä Uudellamaalla ja haluan synnyttää NKL:lla.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:

Ei pidä paikkaansa, paitsi jos oman sairaanhoitopiirin alueella on useita synnytyssairaaloita kuten ap:n tapauksessa.

Vain akuutisti/äkiliisesti (esim lomamatkalla) muualla kuin kotisairaanhoitopiirin alueeella alkaneet synnytykset hoidetaan siellä missä menee ovelle kolkuttelemaan. Silloinkin se sairaala lähettää kotikuntaasi laskun synnytyksestäsi siellä.

PK-seudulla asuvilla on kaikki KUUSI synnytyssairaalaa valittavissa. NKL, KOS, Jorvi, Hyvinkää, Lohja ja Tammisaari koska kuuluvat yhteiseen sairaanhoitopiiriin. Itse asun Keskisellä Uudellamaalla ja haluan synnyttää NKL:lla.

Yhteistyössä