Saako "synnytyskertomuksen" sairaalasta itselleen?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Okei. Hmm. Mua on jälkeenpäin alkanu tää juttu nyt vähän harmittamaan, kun ne näyttivät sen mulle, että sain lukea sen, mut sanoivat etten saa sitä omaksi :O? Kuitenkin tiedän että jollain on sellanen paperi olemassa.
 
vieras
Meillä ainakin sen saa sairaalan arkistosta. Sinne pitää laittaa vapaamuotoinen "hakemus", tyyliin "haluan kopion synnytyskertomuksestani vuodelta 2002". Henkilötunnus, allekirjoitus ja nimenselvennys mukaan. Sieltä sitten kopio tulee kun ehtivät kopsata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Zussu:
Minä sain sen neuvolasta ekalla kerralla kun menin vauvan kanssa. Pyysin kyllä jo sairaalassa, että saisin kopion kun kysyivät haluanko.
Neuvolasta saa mun mielestä sen neuvolakortin liitteen, se on eri asia. Näin ainakin oli mulla.
 
huu
kai se vaihtelee eri paikoissa. Keski-Suomessa saa kopion partogrammista. Se katotaan yhdessö läpi sairaalassa että tietää sitten kotona miten sitä tulkitaan. Tai mulla ainakin oli näin.
 
sain
kättäriltä sellasen monta sivua a4 :sta jossa oli aina kellon aika ja mitä tapahtunut ja mitä tehty..
alkoi tyyliin
klo23:06 äiti saapuu isnä saattamana sairaalaan. supistukset kivuliaita...yms..

toiseta lapsesta sain vain kopion sellaisesta käsin kirjoitetusta paperista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huu:
kai se vaihtelee eri paikoissa. Keski-Suomessa saa kopion partogrammista. Se katotaan yhdessö läpi sairaalassa että tietää sitten kotona miten sitä tulkitaan. Tai mulla ainakin oli näin.
Juu, silloin kun sain sen osastolla lukea, kätilö oli vieressä ja sanoi että selventää jos on jotain kysyttävää. Mutta enpä nyt enää muista koko rumbasta puoliakaan ja ois kiva saada siitä vähän jotain tietoa lisää :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ainakin sen saa sairaalan arkistosta. Sinne pitää laittaa vapaamuotoinen "hakemus", tyyliin "haluan kopion synnytyskertomuksestani vuodelta 2002". Henkilötunnus, allekirjoitus ja nimenselvennys mukaan. Sieltä sitten kopio tulee kun ehtivät kopsata.
Lähetetäänkö tämä vaan sinne sairaalaan missä on synnyttänyt?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ainakin sen saa sairaalan arkistosta. Sinne pitää laittaa vapaamuotoinen "hakemus", tyyliin "haluan kopion synnytyskertomuksestani vuodelta 2002". Henkilötunnus, allekirjoitus ja nimenselvennys mukaan. Sieltä sitten kopio tulee kun ehtivät kopsata.
Lähetetäänkö tämä vaan sinne sairaalaan missä on synnyttänyt?
Joo.
 

Yhteistyössä