Saako synnytyksessä pitää rintaliivejä ?? - kätilöt hoi !!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Heräs tällänen kysymys kun mulla on niin kipeät rinnat ollut aina synnytyksen alkaessa että pakko pitää tukevia liivejä kun rinnat on tosi arat.
Mutta olen rintsikat joutunut ottamamaan pois kun synnytys alkanut. Eka oli alatie ja toinen sektio. Voiko niitä rintsikoita pitää vai pitääkö ne - pakosta -otaa pois vaikka ei haluaisi.

Kiitos vastauksista , olen ne kyllä pois ottanut kun kätilö on vihjassut että sulla on vielä rintsikat.. Kun olin vika synnytyksessä menossa leikaus-saliin ja laitettiin se ihme paparikaapu päälle ennen sektiota kun mulla oli sairaalan vaatteet jo päällä . :)

Tiedänpä sitten kun kolmas syntyy... :)

Voin ex-kätilönä sanoa,että rintaliivejä ei pidetä synnytyksen aikana.Ota järki käteen ja ajattele asiaa,rintaliivit ovat tiellä,kun vauva nostetaan rinnoillesi synnytyksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Miksei sais? Onhan sitä nyt hyvänen aika vähän muutakin vaatetta päällä... Tuskin muuta on pakko riisua kuin pöksyt. =)

Ja juuri ne olisin halunnut pitää jalassa. :snotty: Molemmilla kerroilla alkoi pelottamaan, kun kätilö käski riisua alushousut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja gitte:
Voin ex-kätilönä sanoa,että rintaliivejä ei pidetä synnytyksen aikana.Ota järki käteen ja ajattele asiaa,rintaliivit ovat tiellä,kun vauva nostetaan rinnoillesi synnytyksen jälkeen.

No ei tarvitse noin tylysti sanoa vaikka oletkin ehkä ollut kätilö :|

Meidän sairaanhoitopiirissä ei saa pitää rintaliivejä. Ainoastaan avopaitaa. Esim. hätäsektion tullessa, kaikenlainen ylimääräinen viivyttää itse operaation tekemistä.

Mulla oli alkuun, kun laitettiin käynnitystippa(olis pitänyt ottaa pois)..meinaan sit kun siinä touhu eteni ja jouduin riisuun ne(en nyt muista miksi) niin siinähän ne roikku tippatelineessä...eipä niitä pois saanut siitä :laugh:

Minua ahdistaa synnytyksessä eniten se alastomuus, kun pitää avopaidassa keikistellä pylly paljaana tissit heiluen. Voi kunpa saisi pitää jonkunlaisia housuja (tarkistuksia ja ponnistusvaihetta lukuunottamatta, tietysti) ja niitä rintaliivejä, niin olisi jotenkin paljon rennompi ja luontevampi olo.

kätilö kertoi minulle, että rintsikoita ei saa pitää juuri siitä syystä, että jos täytyy tehdä hätäsektio tai esim jos sydän pysähtyy ja sille pitäisi tehdä jotain niin siinä olisi kaikki ylimääräinen tiellä ja vain hidastaa toimintaa..

Alkuperäinen kirjoittaja qi:
Minua ahdistaa synnytyksessä eniten se alastomuus, kun pitää avopaidassa keikistellä pylly paljaana tissit heiluen. Voi kunpa saisi pitää jonkunlaisia housuja (tarkistuksia ja ponnistusvaihetta lukuunottamatta, tietysti) ja niitä rintaliivejä, niin olisi jotenkin paljon rennompi ja luontevampi olo.

Kyl miulla oli housut jalassa siihen asti, kunnes aloin ponnistamaan. Tarkastuksissa vaan jouduin ottaa ne pois ja ammeessa ollessa tottakai, mutta siellä ei ollukaa ketään muuta, ku mie ja mieheni paikalla. Ei miu tarvinnu koko aikana alasti pomppia.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Alkuperäinen kirjoittaja qi:

Kyl miulla oli housut jalassa siihen asti, kunnes aloin ponnistamaan. Tarkastuksissa vaan jouduin ottaa ne pois ja ammeessa ollessa tottakai, mutta siellä ei ollukaa ketään muuta, ku mie ja mieheni paikalla. Ei miu tarvinnu koko aikana alasti pomppia.

Tyksissä ainakin minulla ollut kolmessa synnytyksessä housut jalassa, sekä side housuissa. (verkkohousut :) ) Lapsivettä aina välillä lorahteli.

Onneksi olet ex-ktilö, mahdoit olla todella ihana.

Ja mulla esikkoa synnyttäessä kätilö tiuskas salissa että ota nyt ne liivit pois kun ne likaantuu,mikset jo ottanut? Ja kun siis olin ajatuksissani kiskonut vaan sen kaavun päälle..mutta erittäin tylysti sanoi..voitte olla varmoja että kakkosesta muistin riisutua kokonaan.

multa kätilö kysyi että ei kai sulla enää oo rintsikoita (siirryin osastolta saliin) vastasin myöntävästi ja pyysi riisumaan etteivät likaantuisi/olisi tiellä. ja ihan sairaalan normi yöpaita tyksissä ainakin on päällä...

mulle TAYSissa on molemmissa synnytyksissä sanottu että tissiliivit pois (ja olivat imetysliivit). tai ne liivit olen ottanut pois saliin mentäessä vasta, vastaanotossa on kyllä olleet utareet liiveissä.

jalassa on ollut ne verkkopikkarit ja side kun lapsivettä lorisi koko ajan. salissa jossain vaiheessa otin ne pois ja sain pyyhkeen pyllyn alle. hyvä, sillä poika ottikin oikein kunnon spurtin loppuvaiheessa, siinä ei olisi ehtinyt ottaa kalsareita veks mitenkään :laugh:

Mie oon kyllä pitänyt ne kun olen tahtonut. hanakalampi olla ilman liivejä koko synnytyksen ajan.Miulla on kyllä ollut imetysliivit,joten vauvaakin voi siten imettää helpolla.

Yhteistyössä