Saako superlihava mistään äitiysvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duuo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duuo

Vieras
Siinähän se kysymys tuli otsikossa.

ELi onko missään myynnissä koon 52-54 äitiysvaatetta...vai täytyykö ostaa koon 56-58-60 vaatteita, joissa istuvuus huono?

tietääkö kukaan?

Ja kyllä, painoa on liikaa, elämän muutos/laihari oli menossa, mut tulinkin raskaaks... joten niin rankasti ei nyt voi kyllä laihduttaa..

ai että kun on ystävällisiä ihmisiä täällä!!!En kyllä tiedä löytyykö noin suuria äitiysvaatteita, mutta olisiko vaihtoehto tettää ompelijalla vaikka pari paitaa ja hosut jotka olisivat oikean malliset ja istuisivat hyvin? Ei luulisi ihan hirveitä maksavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
ai että kun on ystävällisiä ihmisiä täällä!!!En kyllä tiedä löytyykö noin suuria äitiysvaatteita, mutta olisiko vaihtoehto tettää ompelijalla vaikka pari paitaa ja hosut jotka olisivat oikean malliset ja istuisivat hyvin? Ei luulisi ihan hirveitä maksavan.

Tai muokata joistain omista housuista?

höh, sä mikään superlihava ole :(
mutta uskoisin että aika pitkälle pärjäätkin omilla vaatteilla jos on tahtoa vähän samalla tehdä ruokavalioremppaa? mun paino nousi kaksi-kolme kiloa kummassakin raskaudessa vaan.. eli mahtui joustaviin housuihin ja paitoihin kyllä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

No ei ollut mulla ainakaan tarkoituksena olla epäystävällinen, vaan oikeasti niitä äitiysvaatteita ei erikseen tarvi jo on hirveästi ylipainoa jo alkuunkin. Kokemuksesta tiedän.

Seppälästä saa niitä great girs vaatteita ja niissä on monenmoisia vaatteita mm. tunika mallinen paita käy oikein hyvin äityispuseroksi ja housut voi tuunata itse tai sitten ostaa joustovyötäröiset housut.
Mukavaa odotusaikaa! =)

Missy Momilta saat tilattua housut niissä on hyvin kokoja. Ja on muuten isoa mitoitusta, joten älä osta liian isoja. Paidoista käytin noita tunikoita, joita saat isojen tyttöjen osastolta ja aika hyvin meni omat entisetkin vaatteet. Tosiaan nuo yhdet paremmat housut tilasin. Kaikki muut vaatteet semmoisia joita voi käyttää myöhemminkin. Paino pysyi ennallaan, joten hyvin sopivat vielä viimeisilläänkin.

Saattaa olla vaikea löytää, valitettavasti. Itse löysin H&M:lta housut, joista isoin koko oli OK. Edellisistä odotuksista oli jäänyt yhdet Embian housut, jotka taas todella reilut, mutta lisää Embian vaatteita en onnistunut enää löytämään - liekö lopettanut koko firma. Paidoista käy tietty isojen tyttöjen mallistoista jotkut A-linjaiset tunikat esimerkiksi. Olen kokoa 50.

Täällä yksi, jolla elopainoa yli 100 kg. Raskausaikoina käytin lähes pelkästään tunikoita ja kotona sitten isoja t-paitoja. Trikoisia, venyviä tunikoita oli ainakin mun odotusaikana kaikki kaupat täynnä. Ja ihan saman kokoisia ostin kuin ennenkin, tai ehkä kokoa suurempia. Tykkäsin raskausaikana siitä ettei tarvinnut makkaroita peittää, vaan paidatkin sai olla tiukkoja ja mennä masua pitkin.

Housuina mulla oli trikoisia, mustia housuja joita ostin ainakin H&M:ltä ja Lindexiltä. Yhdet farkut teetätin ompelijalla äitiysfarkuiksi, hän laittoi tukevaa resooria vatsan kohdalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Täällä yksi, jolla elopainoa yli 100 kg. Raskausaikoina käytin lähes pelkästään tunikoita ja kotona sitten isoja t-paitoja. Trikoisia, venyviä tunikoita oli ainakin mun odotusaikana kaikki kaupat täynnä. Ja ihan saman kokoisia ostin kuin ennenkin, tai ehkä kokoa suurempia. Tykkäsin raskausaikana siitä ettei tarvinnut makkaroita peittää, vaan paidatkin sai olla tiukkoja ja mennä masua pitkin.

Housuina mulla oli trikoisia, mustia housuja joita ostin ainakin H&M:ltä ja Lindexiltä. Yhdet farkut teetätin ompelijalla äitiysfarkuiksi, hän laittoi tukevaa resooria vatsan kohdalle.

No juu ei mullakaan varsinaisia äitiysvaatteita oli kun oikeestaan 1 paita ja 1 housut mitkä sain kaverilta. Maha kasvanu ihan älynään vaikka tuota elopainoo justiisa yli tuo 100 maagista kiloa. Joustavia kollareita ja trikoita vaan. Ellokselta tilasin muutaman pitkän t-paidan isompana kokona kun normaalisti tilaisin

En itse löytänyt mistään vaatteita raskausaikana (koko 50-52) :( Käytin BellyBeltiä normivaatteitten kanssa ja hyvin mahtuivat päälle raskauden loppuun asti. Tosin synnytin jo rv.35. Raskaustukivyön löysin sopivaa kokoa, joka oli sen valmistajan (Anita) suurin koko.

No en mä näkis noita kommentteja ilkeinä.
Mä olen itse kokoa 52-54 enkä todella tarvi mitään äitiysvaatteita, koska vatsa esim. on jo ilman raskautta niin iso ettei se siitä juuri kasva.
Tunikat on hyviä jos lisää kuitenkin paisuu. Tietty on eri mallisia ihmisiä mutta näin mäkin sen nään ettei tän kokoinen mitään äippävaatteita yleensä tarvitse.

MissyMom'ilta saa isoja kokoja äitiysvaatteita ja mitoitukset on tosi reilut! Itse sieltä parit housut ostanut raskausajaksi. Olivat hiukka liian suuret, mutta oikeen mukavat ja kiristämättömät. Myös paitoja yms. siellä valikoimissa. Suosittelen.
Itse olen kyllä tykännyt käyttää äitiyshousuja vaikka sitä mahaa ja painoa enne raskautta olikin jo aivan liikaa (yli 100kg). Ja kyllä vaan mulla on maha kasvanut niin paljon, että normi housuissa olis tukalaa. Paljon mukavampi pitää tollasia äitiyshousuja, joissa resori nousee melkein kainaloihin asit! :D Äitiyspaitoja en ole ostanut, ihan t-paidoilla ja niillä "isojen tyttöjen" mallistoista löytyvillä olen pärjänntyt.

Mulla painoa reilusti yli sata ja kohta viikko 30 menossa ja maha on kasvanut sen verran että normaalihousut alkaa ahdistaan. Pitänee ostaa joustavammat kun edellinenkin raskaus meni ihan tavallisilla vaatteilla. Paitoina mulla on ollut jo ennestään paljon tunikamallisia joten ne menee ihan hyvin nytkin. Ajattelin housuihin valmistaa itse jonkun joustokiinnitys tilapäisratkaisun kun en ala kahden kuukauden takia housuja ostaan.

eihän superläskit tarvi äitiysvaatteita, eihän se maha edes läskin alta näy. ja jos aloittaa terveelliset elämäntavat raskaana, paino ei nouse. eli käytät normaaleja telttoja.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
eihän superläskit tarvi äitiysvaatteita, eihän se maha edes läskin alta näy. ja jos aloittaa terveelliset elämäntavat raskaana, paino ei nouse. eli käytät normaaleja telttoja.

Mutta tässä on yksi ongelma, esim housujen kanssa. Normaalisti se housujen vyötärö voi painua sinne pehmeiden läskien väliin eikä se ollenkaan haittaa että ne on vähän pienet. Vauvamaha on pinkeä eikä sinne uppoa mikään...