Saako sunnuntaina tampata mattoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai sitä saa, mutta itse otan mieluummin toiset huomioon. Pidän siitä, että edes sunnuntaisin voisi olla rauhallista, kun muuten se raivoisa tamppaus alkaa joka aamu heti kahdeksalta.

Mua huolestuttaa se, kun täällä jos joku kysyy, voiko sunnuntaina tampata tai muuten vaan pitää meteliä, porukka ihan ihmettelee, kun ei ymmärrä miksi niin ei voisi tehdä. Siis ettei tajuta ollenkaan, miksi voisi yhtään ottaa toisia huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sitä saa, mutta itse otan mieluummin toiset huomioon. Pidän siitä, että edes sunnuntaisin voisi olla rauhallista, kun muuten se raivoisa tamppaus alkaa joka aamu heti kahdeksalta.

Mua huolestuttaa se, kun täällä jos joku kysyy, voiko sunnuntaina tampata tai muuten vaan pitää meteliä, porukka ihan ihmettelee, kun ei ymmärrä miksi niin ei voisi tehdä. Siis ettei tajuta ollenkaan, miksi voisi yhtään ottaa toisia huomioon.

Juu, kyllä mäkin muut huomioin esim niin etten mene heti aamutuimaan niitä tamppaileen (tai tee muutakaan äänekästä). Sunnuntai on mitä mainioin päivä siivota.

Anoppi joskus sanoi mulle että sunnuntaina ei sais, mutta tälläkin hetkellä joku paukuttaa tossa pihalla.. Mustakin olis kiva että edes yksi päivä viikossa olis vähän rauhallisempi. Onhan se tietty niinkin että pakko se on joskus siivota ja ehkä sit toisilla ei vaan ole muuta mahista kuin sunnuntai :/

No ei kai se voi olla niin häiritsevää?:o:D Ei se koko päivää kestä, ainakaan täällä meillä päin. Ei ole koskaan haitanneet maton tamppaukset, imurit, pyykki- tai tiskikoneet tai suihkussakäynnit, ei sunnuntaisin, eikä iltakymmenen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja minny:
Anoppi joskus sanoi mulle että sunnuntaina ei sais, mutta tälläkin hetkellä joku paukuttaa tossa pihalla.. Mustakin olis kiva että edes yksi päivä viikossa olis vähän rauhallisempi. Onhan se tietty niinkin että pakko se on joskus siivota ja ehkä sit toisilla ei vaan ole muuta mahista kuin sunnuntai :/

Missä ihmees te oikein asutte? Täällä mattoja on tamppaamassa joku kenties vaan joitakin kertoja vuoden aikana. Teillä on jotain mattotamppajien ennätysten tekijöitä, jos kokoajan joku on tamppaamassa?

Riippuu taloyhtiön järjestyssäännöistä, yleensä ei saa. Kunnilla ei ole enää järjestyssääntöjä kun järjestestyslaki korvasi ne. Tuskinpa siellä laissa kielletään mattojen tamppaamista sunnuntaina?

Miksi ei saa? Mä ainakin tamppaan mattoja ja leikkaan nurmikkoa tms ihan just silloin kun huvittaa. Tosin asutaan omakotitalossa, mutta noin olen tehnyt myös rivarissa asuessa. Mikä siitä sunnuntaista tekee sellasen päivän ettei sais mitään tehdä?

Täsmälleen samaa mieltä. Myös meillä, jotka haluavat rauhaa hälinältä edes kerran viikossa, tulee olla oikeuksia. Ehkä niistä pitää alkaa pitää enemmän METELIÄ.

Kumma tää kuulovammanen porukka joka on "minä, minun" ja ovat sitä mieltä että koska he haluavat olla epäherkkä metelöivä hieholauma milloin vaan ja minä vuorokauden aikana tahansa, niin muiden on vaan elettävä sen kassa.

Ja turha taas jonkun älypään on sanoa että "jossei kestä meteliä...". Totuus kun on että nämä samat junttimentaliteetilla varustetut itsekeskeiset puupäät pitävät huolen siitä, että siellä maalla sitä ääntä vasta riittääkin. Ollaanhan sitä syrjässä, missä voi oikein vapautua "ilmaisemaan itseään" metelöimällä syydämen kyllyydestä. Viis siitä että muut haluavat nauttia hiljaisuudesta.

Jotain tarttis tehdä näille ihmisille ja asenteille.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Miksi ei saa? Mä ainakin tamppaan mattoja ja leikkaan nurmikkoa tms ihan just silloin kun huvittaa. Tosin asutaan omakotitalossa, mutta noin olen tehnyt myös rivarissa asuessa. Mikä siitä sunnuntaista tekee sellasen päivän ettei sais mitään tehdä?

Edellä moneen kertaan sanottu että riippuu ihan mitä kyseisen taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan. Voidaan kieltää tai sitten ei. Omakotitalossa näitä sääntöjä ei tietenkään ole:-) Meillä kerrostalon mattotelinettä ei saa käyttää sunnuntaina, kielletty järjestyssäännöissä. Pyykkiä saa kuitenkin pestä.

EI SAA!!!!

Järjestyssäännöt sen kieltävät!

eli uskovaiset määrää tämänkin asian. sairasta :(

Uskovaiset?
Uskovaisten sapatti päivä on lauantaina, ei sunnuntaina

eikös se oo sunnuntai se pyhä päivä joka pitää pyhittää ja olla tekemättä töitä. sen takiahan tähän asti on kaupatkin olleet kiinni sunnuntaisin. ainahan täälä meuhkataan kun on pääsiäinen tai joku mikä tahansa helvetin ylimääränen pyhäpäivä että ei saisi edes pyykkiä pestä. ei väliä sillä onko ite uskossa ja viettääkö noita päiviä vai ei, kunhan vaan on helvetin hiljaa ku uskovaiset juhlii

Tarviiko siihen nyt uskontokin vetää. Kyllä vapaapäivää voi viettää rauhassa ihan maallisinkin perustein:-O Henkilökohtaisesti mnua ei kuitenkaan häiritse jos joku leikkaa ruohoa tai tamppaa mattoja sunnuntaina, menisin itsekin jos se ei olis kiellettyä täällä.

Yhteistyössä