saako sossusta mitään tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi ihmeessä olette ostaneet auton osamaksulla? Se ei minulle aukene :O Myykää auto pois ja ostakaa joku halpa kottero tilalle jos auto pakko olla. Ja anteeksi nyt mutta lapsikin vielä tuohon tilanteeseen, kai otette huomioon että ei se lapsikaan "ilmainen" hankinta ole?

[QUOTE="köyhä";22817766]No kuule oon kierrelly jo kirppareilla mutta ei mun silmään sattunu yhtäkään talvitakkia joka ois ollut mulle sopiva. Viime talven takkikaan ei mene tissien kohalta enää kiinni kun on tissit kasvanu, vaikka muuten ois sopiva. Ja mielellään haluaisin LÄMPIMÄN talvitakin kun kerran jo onnistuuin saamaan rintatulehuksen itelleni kun jäädytin tissini tuolla pihalla.

Ja autoa vähän tarvii myös senkin takia että neuvolaan esim on aika pitkä matka ja kovalla pakkasellahan vauvaa ei voi vaunuilla ruveta kuskaamaan sinne. Samoin kaupoissa kun pitää käydä niin ei oo kovin mukavaa raahata vaippapaketteja, ruokia yms jossain vaunujen korissa kun ne ei ensinnäkään varmasti kaikki mahdukaan sinne, eikä tutuilla oo hirveesti aikaa lähteä kuljettamaan. Ja miehelläkään ei oo mikään hirmu lyhyt työmatka + töissä joutuu monesti autolla kulkemaan paikasta toiseen.

Jne mutta eiköhän tää asia nyt selvinnyt.[/QUOTE]

Mä olen raahannut kahden vauvan kanssa kaikki ostokset useita kilometrejä
vaunuilla, kun ei ollut varaa autoon... Eli asennekysymys. Ja jos pitää olla auto käytetyn saisi varmaan jo maksetulla lainallanne eli vaihtakaa halvempaan säästyy 200 e / kk.

Alkuperäinen kirjoittaja täydellinen;22817918:
Miksi ihmeessä olette ostaneet auton osamaksulla? Se ei minulle aukene :O Myykää auto pois ja ostakaa joku halpa kottero tilalle jos auto pakko olla. Ja anteeksi nyt mutta lapsikin vielä tuohon tilanteeseen, kai otette huomioon että ei se lapsikaan "ilmainen" hankinta ole?

Eihän niitä yllättäviä menoja kato tule kuin joillekin...ei meille ;)

Ja tiedoks, niin kauan kun mulla oli tissit turpeina raskauden jälkeen mä kuljin miehen toppatakissa. Juu en ollut tyylikäs ja olihan se vähän isokin. Mutta ajoi asian kun uuteen ei ollut varaa.

Ja pitäkää toki auto, mutta funtsikaa tarkaan ajot (esim kaupassa käynti työmatkalla jne). Mitenkäs teidän puhelinlaskut? Onko ne "optimoitu", meinaan puhelimen käytössäkin on helppo säästä...

Järkinyt käteen hyvä nuoripari. Teillä on kuitenkin tuloja, menot nyt minimiin.

[QUOTE="köyhä";22818195]lainasta ei oo enää montakaan kuukautta maksettavaa ja täällä ei kulje mitään busseja kaupungille jne eli joko omalla autolla tai kävellen pitää mennä.[/QUOTE]

No sithän teillä helpottaa pian. Voisit kysyä josko saatte sairaalamaksut erääntyväks muutaman kuun päähän kun tuo auton lyhennys tippuu pois. Ja muuten siitä autonlyhennyksestäkin voi saada lyhennysvapaata (suurimmassa osassa rahoitusyhtiöitä mahdollista, toki joku veloitus voi mennä).

Mietippä nyt asennetta hieman uusiksi. Mä tiedän et nää kommentiti kirpaisee mutta oikeasti teillä ei ole minusta tarvetta sossun luukulle. Se ei ole teitä varten.

[QUOTE="minttu";22818216]Eihän niitä yllättäviä menoja kato tule kuin joillekin...ei meille ;)

Ja tiedoks, niin kauan kun mulla oli tissit turpeina raskauden jälkeen mä kuljin miehen toppatakissa. Juu en ollut tyylikäs ja olihan se vähän isokin. Mutta ajoi asian kun uuteen ei ollut varaa.

Ja pitäkää toki auto, mutta funtsikaa tarkaan ajot (esim kaupassa käynti työmatkalla jne). Mitenkäs teidän puhelinlaskut? Onko ne "optimoitu", meinaan puhelimen käytössäkin on helppo säästä...

Järkinyt käteen hyvä nuoripari. Teillä on kuitenkin tuloja, menot nyt minimiin.[/QUOTE]

Meillä on molemmilla prepaid-liittymät ja ostetaan sillon puheaikaa kun sattuu olemaan "ylimäärästä", eikä muutenkaan soitella sit hirveesti että säästyy edes vähän puheaikaa jos tarvii soittaa joku tärkeä puhelu. Ja miehellä on yks vanha takki joka menee mun päälle mutta se ei oo edes lämmin. On sillä uusikin takki mutta sekään ei oo oikeen sopiva tissien kohalta. Mulla kun ehkäpä sattuu olemaan isompi rinta ku miehellä.

Meinaatko nyt todella ettei kirpparilta mitään takkia löydy joka lämmittää ja menee sun tissien yli? Meineen vaan että uhkeus on katoavaista, ei sen takia kai kannata liikaa miettiä millaisen takin ostaa. Sellainen joka menee ylle ja lämmittää. Sit ronklataan jos on siihen varaa rahallisesti

Kyllä mä neuvoisin heti soittamaan sairaalan laskutukseen ja sopimaan laskun maksamisesta erissä. Se on aivan tavallista. Mietin vain, etä alle 16v maksaa vain yhden viikon sairaalapäivämaksut hoidosta muutenkin. En oikein ymmärrä laskua? Jos se o n sun oma lasku, niin oletko käyttänyt muita julkisia terv.palveluja vuonna 2010? Johan tuossa maksukatto 633e/v alkaa täyttyä?

Mitä autoon tulee, niin ihmettelen sitä myös. Jos osamaksu on 200e/kk, niin se tekee 2400e/v. Kuinka kalliin auton olette hankkineet? Esim 5-vuoden osamaksulla hintaa tulee jo 12 000e! Miksette ole ostaneet vaikka ihan 4000e autoa ja sille 5-vuotismaksuohjelmaa, joka olisi alle 100e/kk?

Teillä ei oikein tunnu olevan taloudenhallinta kunnossa. Kehottaisin perehtymään tuloihin ja menoihin ja kokonaiselämäntapaan ja tekemään siihen muutoksia.

[QUOTE="köyhä";22817255]joo kyllä rahat riittäis muuten hyvin jos ei tota laskua olis, ja varmasti saatais tuo laskukin maksettua mutta tiukkaa tekee.[/QUOTE]

Aina on onnistuttu jakamaan laskut usemapaan erään,kunhan ajoissa sopii laskutuksen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sosiaalityöntekijä;22818947:
Kyllä mä neuvoisin heti soittamaan sairaalan laskutukseen ja sopimaan laskun maksamisesta erissä. Se on aivan tavallista. Mietin vain, etä alle 16v maksaa vain yhden viikon sairaalapäivämaksut hoidosta muutenkin. En oikein ymmärrä laskua? Jos se o n sun oma lasku, niin oletko käyttänyt muita julkisia terv.palveluja vuonna 2010? Johan tuossa maksukatto 633e/v alkaa täyttyä?

Mitä autoon tulee, niin ihmettelen sitä myös. Jos osamaksu on 200e/kk, niin se tekee 2400e/v. Kuinka kalliin auton olette hankkineet? Esim 5-vuoden osamaksulla hintaa tulee jo 12 000e! Miksette ole ostaneet vaikka ihan 4000e autoa ja sille 5-vuotismaksuohjelmaa, joka olisi alle 100e/kk?

Teillä ei oikein tunnu olevan taloudenhallinta kunnossa. Kehottaisin perehtymään tuloihin ja menoihin ja kokonaiselämäntapaan ja tekemään siihen muutoksia.

Vauvan laskuksi tuli 130e ja mun 288e. Oon käynyt muutaman kerran lääkärissä ja muutaman kerran raskauden aikana synnärillä/äitiyspolilla.
Auto maksoi 2600e ja maksetaan 200e/kuukausi että sais lainan äkkiä pois.
Ja edelleenkin, muuten meidän rahat kyllä riittäis mutta en nyt saakeli oottanut mitään tollasta laskua sairaalasta. Jos oisin tiennyt niin tietenki oltas säästetty rahaa etukäteen. Ja aiotaankin tästä eteenpäin pistää rahaa säästöön taas "pahan päivän varalle" sitten kun saadaan rahaa. Viimeks kun säästettiin niin säästöistä meni vauvan vaunuihin yms tarvikkeisiin rahaa aika lailla.

[QUOTE="köyhä";22821545]Vauvan laskuksi tuli 130e ja mun 288e. Oon käynyt muutaman kerran lääkärissä ja muutaman kerran raskauden aikana synnärillä/äitiyspolilla.
Auto maksoi 2600e ja maksetaan 200e/kuukausi että sais lainan äkkiä pois.
Ja edelleenkin, muuten meidän rahat kyllä riittäis mutta en nyt saakeli oottanut mitään tollasta laskua sairaalasta. Jos oisin tiennyt niin tietenki oltas säästetty rahaa etukäteen. Ja aiotaankin tästä eteenpäin pistää rahaa säästöön taas "pahan päivän varalle" sitten kun saadaan rahaa. Viimeks kun säästettiin niin säästöistä meni vauvan vaunuihin yms tarvikkeisiin rahaa aika lailla.[/QUOTE]

Tuon sairaalalaskun saa varmasti osiin, nyt puhelin käteen vaan. Tai siis ei nyt, mutta heti aamulla :hug:

Yhteistyössä