[QUOTE="vieras";23762532]Kyllä sairaslomalla saa mennä töihin. Itse toivuin isosta leikkauksesta hyvin ja viimeisellä sairaslomaviikolla menin töihin. Lääkäriltä ja esimieheltä varmistin asian. Toimistohommia tein/teen ja saikkuviikolla tein lyhyempää päivää oman voinnin mukaan. Tämä oli sen vuoksi, että sijainen ei niitä asioita osannut hoitaa ja ne oli pakko saada ajoissa tehtyä. Itsellekin tuo oli hyvä juttu, muuten töihinpaluu olisi alkanut järkyttävän kiireen ja ylitöiden merkeissä. Tuo, että vakuutukset eivät olisi voimassa, on hölynpölyä.[/QUOTE]
Siis kyllähän vakuutukset ovat voimassa, mutta vakuutukset eivät korvaa vahinkoa, joka on itse aiheutettu tai joka on aiheutunut huolimattomuudesta. Tapauksesta riippuen voidaankin sitten miettiä, oliko liian aikaisin töihin paluu juurikin sitä itse aiheutettua tai huolimattomuutta. Jos menet flunssaisena töihin ja tiiliskivi putoaa työmatkalla päähäsi, niin siinä ei liene mitään epäselvyyttä vaan tiiliskiven putoaminen ei johtunut flunssastasi. Mutta on tilanteita, joissa liian aikainen töihinpaluu on voinut joko aiheuttaa, edesauttaa tai pahentaa jotain asiaa. Vakuutusyhtiö ei maksa yhtään mitään, jos se tavalla tai toisella pystyy kiemurtelemaan maksuvelvoitteestaan irti.