Saako sairaalasta kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
lainaksi sähkökäyttöistä rintapumppua? Kun tilanne on se, että joudun ilmeisesti pumppaamaan vauvalle maidon ja syöttämään pullolla. Mietin vain saako pakkotilanteessa sieltä koneen, vai pitääkö nyt etukäteen se jo kotiin ostaa?

En tiedä suomen käytännöistä. Oma esikoinen kun syntyi Ruotsin puolella saatiin sairaalasta se sähköpumppu lainaksi niin kuin kaikki muutkin kenen vauvoille tarvitsi pumpata maito.

Ei saa. On muutenkin vain muutama kappale osastolla ja yleensä aika ahkerassa käytössä. Kuka vastaa jos hajoaa kotona?

Käsikäyttöisiä pumppuja saa huutiksesta muutamalla kympillä. Älä vaan osta Ainu medela.

Terveisin 6.5 kk käsin pumpannut kotona käsipumpulla.

Meillä oli Ainun Medela. Toimi aivan loistavasti ja hyvin sai pumpattua. Oli siis käsikäyttöinen. Kaverina oli sähkökäyttöinen, mutta piti kovaa ääntä, ja paremmin sai käsin ni ei tullut sähköistä käytettyä kauheen usein.

Vuokraaminen voi tieten tulla kalliksi, jos pidempään pumppaan. Tai en sit tiiä. Täytyypä katella hintoja, jos ei sitä saa sairaalasta. Sähkökäyttöisen kuvittelisin olevan helpompi, kun tosiaan en imetä ilmeisesti olllenkaan, vaan kaikki maito pumpataan ja juotetaan pullosta. Pieni toivonkipinä vielä elää, että saisin imetettyä, mutta parempi varman vauvalle varautua jo valmiiksi siihen, etten saa, jolloin tarvikeet on kotona jo valmiina...

[QUOTE="vieras";28370387]Ei saa. On muutenkin vain muutama kappale osastolla ja yleensä aika ahkerassa käytössä. Kuka vastaa jos hajoaa kotona?[/QUOTE]

Eiköhän noista vastuujutuista ole ihan ohjeet olemassa, jos laitteita on tapana lainata kotiin. ;) Olen joitain apuvälineitä saanut terveyskeskuksesta lainaksi kotiin, ja näiden kohdalla olen allekirjoittanut paperin, että olen vastuussa, jos tahallani tai törkeän huolimattomuuden seurauksena laitteen hajotan.

Mutta ap, kysy ihmeessä sairaalasta saako lainaan ennen kuin oman menet ostamaan! Rintapumpulle ei ole ollut tarvetta, mutta kaikkea ihan ihmeellistäkin ovat välillä täällä päin tarjonneet kotiin lainaan. :)

Meillä ainakin saa pumpun jos vauvalla sairaus, miksi imetys ei onnistu. Lisäksi pumpun saa jos vauva joutuu jäämään sairaalaan äidin kotiutuessa. Kysy käytäntöjä omasta sairaalasta.
Ainu medela on jo ihan laadukas sähköpumppu, hinta lienee 60-70 euroa ja saat siitä myydessä kohtuullisen hinnan.

Mulla on Aventin käsikäyttöinen, joten sähköisten kohdalla en osaa neuvoa. Mutta ehdottomasti kannattaa ostaa käytetty.

Mulla on ollu aventin sähkökäyttöinen ja siinä tulee mukana se käsikäyttökahvakin. Käsikäyttöinen oli huomattavasti miellyttävämpi, ja heruikin paremmin. Eli ei se nyt niin kamala homma ole pumpata sitä maitoa käsinkään.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä