Saako raskaana parkkeerata perheparkkiruutuun?

Raskaana parkkiin

  • Saa tottakai

    Ääniä: 7 22,6%
  • No ei todellakaan

    Ääniä: 18 58,1%
  • Saa, mutta vain jos kärsii kivuista

    Ääniä: 8 25,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    31
"..."
Eilen ajoin perheparkkiin kun koko päivän supisteli kun vähänkään enemmän liikkui, mutta oli pakko käydä kaupassa. Rv 28+2 menossa, joten vielä pitäis saada pikkuinen pidettyä matkassa, joten en kyllä koe syyllisyyttä siitä, että ajoin perheparkkiin mahani kanssa. Kun on ollut normaaleja päiviä niin olen jättänyt ruudut niitä enemmän tarvitseville (usein lapsettomille miehille...) Nuo paikat tosiaan on tarkoitettu helpoittamaan lapsiperheiden asiointia kaupassa ja jos paikat jätettäisiin oikeasti lapsiperheille myös muilla olisi helpompaa kun ei olisi autoissa niin paljon ovien osumia eikä parkkipaikalla tarvisi niin usein säikähtää kun jostain väliköstä juoksee lapsi eteen..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ruudut on nimeonomaan sitä varten että lapsi on helpompi sujauttaa istuimeensa kun ei tarvitse perse ravassa kihnuttaa viereisen auton kylkeen, vaan ympärillä on tilaa. Ei tarvitse myöskään pelätä että lapsi autosta noustessaan kolauttaa oven naapurin autoon. Pysykää niistä ruuduista pois jos ette lapsia omista.
Entäs jos jostain muusta syystä pitää saada auton ovet kunnolla auki? Entäs jos on vaikka ostanut paljon ruokaa ja ehkä jotain muuta tilaavievää? Tai entäs jos on vain niin lihava, että auton ovi on pakko saada mahdollisimman isosti auki? Tai entä jos kyydissä on isoja koiria, joita pitää käyttää pissalla? Tai, tai... Invapaikat ovat hyvä, mutta minua nämä lapsiperheruudut lähinnä ärsyttävät enkä ikinä parkkeeraisi sellaiseen, paitsi jos mitään muuta ei olisi tarjolla. Sitten kyllä parkkeeraisin vaikka olisin yksinkin.
 
"vieras"
[QUOTE="...";28626808] eikä parkkipaikalla tarvisi niin usein säikähtää kun jostain väliköstä juoksee lapsi eteen..[/QUOTE]

Niiden lasten perään on tietysti myös mahdollista katsoa, että ne eivät juokse eteen jostain välistä...
 
....
[QUOTE="vieras";28626831]Niiden lasten perään on tietysti myös mahdollista katsoa, että ne eivät juokse eteen jostain välistä...[/QUOTE]

Niinpä! Niinhän niiden vanhempien pitäisi vaan ei tunnu ihan kaikilla onnistuvan kun ratin takana on sen verran monta kertaa on tullut säikähdettyä..
 
"joo"
Saa, jos on lapsia mukana. Eikö se olisi kaikkien etu, että pienten lasten kanssa kulkevat parkkeeraisivat niihin leveämpiin, niin ei tulis niin helposti kolhuja toisiin autoihin?
 
vaikea käsittää?
No musta kun se ei ole tarkoituksena perheparkeissa että kun lapet ei jaksa kävellä kaukaa. Vaan ainakin täällä ne ovat huimasti leveämpiä kuin normiparkit, ja musta ainakin on hirmu kätevää kun molemmilta puolilta joutuu muksun ottamaan ulos, niin ei tartte varoa koko ajan ettei nyt se naapuriauto naarmutu.. Ja äänestin että ei ole raskaus syy parkkeerata niille, menkööt sitten invapaikalle jos niin invaksi muuttuu. ;) Anteeks..
Näin. Naurettavaa jos joku luulee että ne on lyhyemmän matkan takia. Ei, ne on ihan siksi että säästetään teidän muiden (ei-lapsellisten) autojen ovet naarmuilta! Ja että ne mukulat pysyy paremmin hallinnassa, eikä oo teidän renkaiden alla ja te kusessa sen jälkeen.
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja vaikea käsittää?;28626964:
Näin. Naurettavaa jos joku luulee että ne on lyhyemmän matkan takia. Ei, ne on ihan siksi että säästetään teidän muiden (ei-lapsellisten) autojen ovet naarmuilta! Ja että ne mukulat pysyy paremmin hallinnassa, eikä oo teidän renkaiden alla ja te kusessa sen jälkeen.
Ja esim. meillä on tila-auto(ei kuitenkaan bussi) joka on leveämpi kuin normi henkilöautot, niin tavallisen kokoiset parkkipaikat on TOSI ahtaita. Esim. neuvolaan(jossa ei ole perhepaikkoja), kun menee, niin hädin tuskin saa porukan autosta ulos. :/ Yleensäkin parkkipaikat saisi olla leveämpiä, koska autot on niin leveitä.
 
"höh"
[QUOTE="vieras";28626821]Tai entä jos kyydissä on isoja koiria, joita pitää käyttää pissalla? [/QUOTE]

Kaupan parkkikselleko sä ne kusetat? Aja nyt edes johonkin maantien varrella olevalle bussipysäkille ennemmin
 
"sinkku"
Ajan surutta lapsiparkkiruutuun, jos se on lähempänä ovea kuin seuraava vapaa ruutu. Invapaikalle en ikinä. Ottaa pannuun kaikki etuoikeudet, mitä lapsellisille ihmisille on. Onko niitä mukuloita pakko raahata kauppareissulle mukaan?
 
juristi kännissä
Ei semmoista pykälää olekaan joka kieltäisi. Itse ajan aina perheparkkiin kun käyn Alkossa, minulla on vitun kallis Audi ledivaloilla enkä halua Corollalla ajavan rahvaan kolhivan sitä.
 
"..."
Ei saa! Jos on kipeä tms. voi raskaanaoleva saada invaluvan jolla saa pysähtyä vielä lähemmäs ovia...
Voiko? En ole koskaan kuullut kenenkään saavan. Pitääkin ottaa puheeksi neuvolassa jos supistukset eivät ota laantuakseen. Neuvolasta kun ainakin ovat vain määräämässä vuodelepoa ja lepoa ja lepoa ja oletetaan, että tämmöiset turhat menot kuten kaupassa käynnit voidaan ihan vain jättää väliin viimeisiltä kuukausilta tai sitten tuleva isä/mummo jne hoitaa ne.
 
"vieras"
[QUOTE="sinkku";28627133]Ajan surutta lapsiparkkiruutuun, jos se on lähempänä ovea kuin seuraava vapaa ruutu. Invapaikalle en ikinä. Ottaa pannuun kaikki etuoikeudet, mitä lapsellisille ihmisille on. Onko niitä mukuloita pakko raahata kauppareissulle mukaan?[/QUOTE]

Tuonko lapset sit sulle hoitoon siksi ajaksi vai miten ajattelit, että hoituu? Pitäisikö oikein palkata kotiin hoitaja jottei vain häiritä kaltaisiasi (perhepalstoilla lapsellisia ihmisiä haukkuvia :D )? Joo kyllä ne lapset jatkossakin on niillä kauppareissuilla mukana, sitä paitsi ne ovat lapsista usein mukavia reissuja :D
 
Saahan niihin ajaa olet raskaana tai et. Saat ajaa vaikka ei olisi lapsiaan. Missään ei sitä kielletä. Eipä ketään siitä sakoteta jos ajat perhepaikalle. Menee ihan omantunnon mukaan.

Itse ajan kyllä aina normipaikalle jos lapset ei ole kyydissä,mutta perhepaikalle jos on. On niitä oppinut arvostamaan ja siksi en niihin turhan aja.

En kyllä katso mitenkään tympeästi jos raskaana oleva perheparkkiin parkkeeratusta autosta ulos sujahtaa.
 
No ehdottomasti saa, jos koet että kanssamatkustajasi on vaarassa juosta parkkipaikalla auton alle, tai kolhia autosta poistuessaan viereistä autoa ovella. Tai jos sinusta on hankala saada matkustaja istuimeensa pienemmässä parkkiruudussa, muiden autojen ollessa kovin lähellä. Silloin varmasti raskaana oleva saa myös parkkeerata perheparkkiin. Näistä syistä kai perheparkit on keksitty.

Tämä pätee muuten ihan kaikkiin muihinkin jotka perheparkkia käyttää. Että ehkä se eläkeläispariskunta kurvaa siihen perheruutuun juuri siitä syystä, ettei rouva säntää ihan päättömänä parkkikselle autojen joukkoon ja rusikoi samalla viereisen auton kylkeä omalla ovellaan sillä välin kun isäntä ottaa avaimia virtalukosta.
 
"vieras"
[QUOTE="höh";28627013]Kaupan parkkikselleko sä ne kusetat? Aja nyt edes johonkin maantien varrella olevalle bussipysäkille ennemmin[/QUOTE]

Ei mulla ole isoja koiria. Tämä oli vain esimerkki, mutta bussipysäkille ei saa pysäköidä, ei se ole parkkipaikka. Näin kesällä ihmiset saattavat olla vaikkapa matkalla koirat mukana, ja ehkä pysähtyvät markettiin hakemaan eväitä, ja samalla voi käyttää koirat pissalla. Minä ainakin tiedän useitakin marketteja, joiden lähistöllä on puistoalueita. Eli tämä on täysin mahdollinen skenaario.
 
"sinkku"
Noh, ne paikat kuitenkin on aika lähellä ovea, miksi ihmeessä ne perheellisten eurot olisi kaupalle tärkeämpiä, miksi niiden pitäisi päästä lähemmäs ovea. En noudata, sillä mun ei tarvitse. Perhepaikalle saa pysäköidä ihan kuka vaan, siitä ei voi ketään sakottaa. Toisin on invapaikkojen kanssa, sen takia jätän ne rauhaan.
 
"vieras"
[QUOTE="sinkku";28627393]Noh, ne paikat kuitenkin on aika lähellä ovea, miksi ihmeessä ne perheellisten eurot olisi kaupalle tärkeämpiä, miksi niiden pitäisi päästä lähemmäs ovea. En noudata, sillä mun ei tarvitse. Perhepaikalle saa pysäköidä ihan kuka vaan, siitä ei voi ketään sakottaa. Toisin on invapaikkojen kanssa, sen takia jätän ne rauhaan.[/QUOTE]

No paskapää on paskapää. Eipä oo muilta pois, jos ihmisen sielunelämä on tuota luokkaa. Kannattais ehkä tehdä jotain tolle ylitsevuotavalle KATEUDELLE, se ei oo kovin tervettä. Sulla on varmaan sisäisesti tosi paha olla :/
 
simply
[QUOTE="sinkku";28627133]Ajan surutta lapsiparkkiruutuun, jos se on lähempänä ovea kuin seuraava vapaa ruutu. Invapaikalle en ikinä. Ottaa pannuun kaikki etuoikeudet, mitä lapsellisille ihmisille on. Onko niitä mukuloita pakko raahata kauppareissulle mukaan?[/QUOTE]

On.
 
[QUOTE="sinkku";28627393]Noh, ne paikat kuitenkin on aika lähellä ovea, miksi ihmeessä ne perheellisten eurot olisi kaupalle tärkeämpiä, miksi niiden pitäisi päästä lähemmäs ovea. En noudata, sillä mun ei tarvitse. Perhepaikalle saa pysäköidä ihan kuka vaan, siitä ei voi ketään sakottaa. Toisin on invapaikkojen kanssa, sen takia jätän ne rauhaan.[/QUOTE]

Kukakohan ne perheparkit on sinne kaupan edustalle laittanut? Kukakohan niillä perhepaikoilla haluaa hieman helpottaa lapsien kanssa liikkuvien kaupassa asiointia? Kukakohan niiden avulla varmasti toivoo että ne lapsiperheelliset valitsevat jatkossakin heidän kauppansa?

Jos te sinkut olisitte niin haluttua asiakaskuntaa niin kai teillekin järjestettäisiin omat parkkiruudut omilla parkkipoika uroksilla tai uhkeilla parkkiblondeilla. Mutta samaan rahakasaan ne teidän muutamat eurot menee niiden reilusti kuluttavien lapsiperheellisten kanssa, joille ne jättimäiset parhailla paikoilla olevat parkkiruudut ovat osoitettu.
 
"vieras"
Kukakohan ne perheparkit on sinne kaupan edustalle laittanut? Kukakohan niillä perhepaikoilla haluaa hieman helpottaa lapsien kanssa liikkuvien kaupassa asiointia? Kukakohan niiden avulla varmasti toivoo että ne lapsiperheelliset valitsevat jatkossakin heidän kauppansa?

Jos te sinkut olisitte niin haluttua asiakaskuntaa niin kai teillekin järjestettäisiin omat parkkiruudut omilla parkkipoika uroksilla tai uhkeilla parkkiblondeilla. Mutta samaan rahakasaan ne teidän muutamat eurot menee niiden reilusti kuluttavien lapsiperheellisten kanssa, joille ne jättimäiset parhailla paikoilla olevat parkkiruudut ovat osoitettu.
Eipäs nyt yleistetä... Minä olen kulinaristi ja kulutan ruokaan yksin enemmän kuin moni pariskunta tai jopa perhe, joten luulen, että olen kaupalle oikein mieluisa asiakas: helppo, hiljainen, nopea ja tuottelias. :) Eipä ole mulle omia parkkipaikkoja, mutta ei se haittaa. Osaan kävellä.
 
saasaa
täällä perheparkit on aina tyhjiä tai korkeintaan muutama auto. Ja paikat on lähellä ovea, joten jos on viimeisillään raskaana vaikea liikkua, niin perheparkkiin vaan.
 

Yhteistyössä