saako raskaana ollessa syödä mitään allergialääkkeitä?

Minua ainakin lääkäri kielsi käyttämästä mitään allergialääkkeitä.
Viime keväänä siis olin raskaana, mutta jotenkin kuin ihmeen kaupalla oireet eivät olleet ollenkaan niin pahoja kuin aikaisempina vuosina :xmas:
Nyt vielä imetän, ja sama juttu, allergia-oireita on ollut vielä vähemmän kuin viime vuonna! Liekö kokonaan allergiat poistuneet, tai sitten raskaus/"äitiys" hormonit taitaa vaikuttaaparantavasti :p

Mutta ehdottomasti kysy lääkäriltäsi :hug:
 
Mulla aina hiukan vaihdellen paha astma ja allergiat enkä silti todellakaan saanut raskauden aikana käyttää mitään allergia lääkkeitä, sanottiin monessa paikassa niin että ainoastaan jos todella on jo henkeä uhkaava tilanne niin sitten, mutta kuulemma allergia lääkkeet saattavat vaikuttaa sikiön elintoimintoihin.. sykkeeseen yms... Eräs ilta sain sitten pahemman astma kohtauksen ja jouduin käyttämään lääkkeitä..sattumaa tai ei niin seuraavana yönä oli pahat supistelut...
 
Mä sain viime vuonna ihan eri ohjeet eri lääkäreiltä, että eipä niistä oikein ottanut selvää :/
Lopulta taisivat molemmat myöntyä siihen, että sain syödä heinixiä, kun jotain oli ihan pakko ottaa. Tosin olin silloin aivan viimeisilläni. Riippuu kuulemma raskauden vaiheestakin mitä saa käyttää vai saako mitään.
Mutta tosi sekavaa oli, kun ei lääkäritkään tuntuneet tietävän.
 

Yhteistyössä