Saako raskaana lenkkeillä koiran kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajunnut kysyä neuvolassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tajunnut kysyä neuvolassa

Vieras
Mietin vaan että kun meillä keskikokoinen koira ja kun tulee toinen koira vastaan niin koira vetää vähän toista koiraa vastaan. Aiheuttaako sikiölle jotakin haittaa kun joudun pitämään hihnaa toisella kädellä kireämmällä välillä? Entä koiran haukkuminen, koira haukkuu joskus pihalla ohikulkijoita, meneekö vauvalta kuulo tai reagoiko se syntymän jälkeen itkien koiran haukkuun?

Kannattaa olla varovainen, ettei hihna kiristy liikaa. Se voi heikentää verenkiertoa sinun kädessäsi ja joidenkin tutkimuksien mukaan myös sikiön kädessä. Tämä johtuu siitä, että sikiö on vahvassa symbioosissa äitinsä kanssa.

Jos koira haukkuu ohikulkijoita, niin siitä ei pitäisi olla haittaa vauvallesi. Ole sen sijaan tarkkana sen kanssa, että koira ei hauku toisille koirille. Se voi aiheutta trauman sikiöllesi, sillä hänen ymmärryksesnä ei vielä riitä siihen että koira verbaalisesti hyökkää lajitoveriaan kohtaan.

täh? siis miten joku voi ees miettiä että tuo vois olla jotenkin kiellettyä? mutta siis ymmärrän jos on iso koira ja vetää niin kovaa, että ei jaksa pitää ja kaatuu vaikka. Mutta jos noin ei ole, niin eihän tuossa ole mitään vikaa

Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Ettekös te osaa koirianne kouluttaa ettei vedä/hauku muille koirille???

Haloo

En ilmeisesti ole osannut :( On innokkaasti menossa vastaantulijoiden koirien luokse, ei hauku siinä mutta vähän vetää. Harmittaa mutta omaa syytäni on koska kun koira oli pentu,tein sen virheen että annoin koiran haistella hihnassa joitakin vastaantulijoita.
pihalla on irti ja ilmoittaa haukulla ohikulkijoista,ei koskaan mene niiden luokse

kiitos tästä, jos ei ollut provo - luulin oikeasti, että minä olen ollut raskausaikana ylineuroottinen.

Joo, lenkkeilin ja koira haukkui, ja ihan normaalilta toi likka vaikuttaa. Paitti että haukkuu aina samalla kuin koirakin ;).

No vaarallisinta kai siinä sikiön kannalta on kaatuminen, jos koira vetää vaikka talvella nurin... Kyllä kai sitä muuten voi lenkkeillä, jos on normaali raskaus. Juoksemista kyllä itse välttäisin (mutta mulla on siihen muitakin syitä) Enkä usko lapsen kuuroutuvan koiran haukkumisesta. Tosin hermot mulla itsellä menee jos naapurin koirat haukkuu joskus koko päivän pihalla! Kaikken maailman ääniin ne vauvat tottuu. Meille tuli koira vasta lasten ollessa taaperoita ja joskus harmistuvat/säikähtävät jos koira yhtäkkiä rupeaa kavasti haukkumaan...

no eipä tullut kyllä mullekkaan mieleenikään ja meillä iso koira.
siis harvoin kävin lenkillä, mutta vaan siksi että oli nuori koira ja kouluttaminen vaiheessa joten veti.
ja siis myös veti kerran minut selälleen kun talvella käytin mutta lapsi kyllä normaali.:D

:D mulle oo tollasta tullu mieleenkään :) ite lenkkeilen koiran kanssa harva se päivä, itekkin siis raskaana. kyllä mä olen ainakin kaikkia harrastuksia ja muita jatkanut samaan malliin kuin ennenkin ellei joku oo tehny kipeetä :)

Ainiin ja ton narussa riuhtomisen saa muuten hiton helposti karsittua pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja misteli83:
Ainiin ja ton narussa riuhtomisen saa muuten hiton helposti karsittua pois :)

Anteeks OT, mutta nyt on pakko... Kerro ihmeessä salaisuutes! Koitettiin, valjaita, tiukkaa koulutusta (heti kun veti veihdettiin suuntaa) jne. Ja kymmenessä vuodessa ei mitään tapahtunu. Kuonotaluttimella meno oli inhimillistä mutta sillonkin oli oltava pantakin, koska koira oppi kieputtamaan kuonotaluttimen pois.

Ja sit siihen itse kysymykseen. Minä ainakin lenkkeilin koiran kanssa ihan normaalisti (toki edellä mainitusta syystä ei juostu). Liukkaimmilla keleillä jätin miehen kontolle, jos vaan oli mahdollista.

Erään kerran sit se yks urpo koiranomistaja tuli kohden ja huusin että jos voisitte odottaa, että päästään pois. Mutta eihän se "kuullut". Siinä sitten vedettiin kuin hidastetussa filmissä suoraan mahalleen. Säikähdin kovasti, mutta ilmeisesti mitään pahempaa ei tapahtunu.

Ja vielä viimesenä vinkkinä, jos pelkäät koiran tempovan, ennakoi tilanne ja kiepsauta hihna vaikka puun ympäri. Etpähän kaadu.

Mä hankin sellaset "mummojen naskalit" kenkien pohjiin liukastumisen ja kaatumisen varalta. Me käytiin koiran kanssa lenkillä ihan loppuun saakka, ei ongelmia. Paljon oltiin metsässä vapaana (umpihangessa tarpomista, on muuten hyvät reisilihakset mulla nykyään ;) )

Haukkuminenha on normaali äänimitä teidän perheessä tulee kuulumaan, hyvä, että vauva tottuu siihenjo vatsassa.

Anteeks OT, mutta nyt on pakko... Kerro ihmeessä salaisuutes! Koitettiin, valjaita, tiukkaa koulutusta (heti kun veti veihdettiin suuntaa) jne. Ja kymmenessä vuodessa ei mitään tapahtunu. Kuonotaluttimella meno oli inhimillistä mutta sillonkin oli oltava pantakin, koska koira oppi kieputtamaan kuonotaluttimen pois.

Vaikeeta lähtee tässä neuvomaan, kun pitäs tulla paikan päälle karsimaan se käytös pois mutta sen saa kyllä :) pitäs ensin vähän parempi tietää miten se reagoi ja vähän luonteesta ym. niin vois kyllä auttaakin.:)Rotu pitäis myös tietää et tietäis noi mallit.

Yhteistyössä