Saako puolivuotiaalle laittaa aurinkorasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mii

Vieras
Mietin kun minulla on esikoiselle nivea sun children´s sun lotionia, sk 50+, että saako sitä laittaa myös vauvalle? Toki pidän vauvaa varjossa koko ajan, mutta mielellään laittaisin varmuuden vuoksi myös aurinkorasvaa..

Niin pienelle saa laittaa, mutta ainoastaan fysikaalisen suojaan antavaa rasvaa (eli ei imeytyy ihon läpi, niinkun kemiaaliset suojat). En ole itse ikinä nivea rasvoja lapsilla käyttänyt, joten en tiedä, onko siinä minkälainen suoja? Meillä on pikkulapsilla käytössä ACO:n ja Eucerinin rasvat.

Yliopiston apteekista sanottiin, että tämän syksyn koulutuksissa oli sanottu, että AURINKO RASVOISTA EI OLE HAITTAA LAPSILLE/VAUVOILLE myös kemikaalisia suojia sisältäviä rasvoja voi laittaa....tästä kun aiemmin ollut juuri päinvastaista infoa....en tiedä valehteiko farmaseutti vai oliko tieto väärä, mutta näin sanoi ja aion laittaa vauvalle (melkein 1 v )

Minä en laittaisi. Syy: siinä on kemikaaleja. Jos 6kk liikkuisi ja olisi vaikea pitää varjossa, niin sipaisisin käsiin ja poskiin jotain fysikaalisen suojan sisältävää. Kuitenkin palaminen on toki rasvaa huonompi vaihtoehto.

Yhteistyössä