Saako pienen lapsen kanssa mennä vastakkaisen sukupuolen vessaan hädän niin vaatiessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä lukee lakia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätä lukee lakia?

Vieras
Olin lapsen kanssa yleisötapahtumassa. Lapsellani tuli kova hätä. Molempiin naistenvessoihin oli n. 10m jonot, keltään ei sympatiaa herunut.

Vaihtoehtoina oli puskapissa tai miestenvessa jonne ei jonoa ollut ollenkaan.

Menin sitten lapsen kanssa miestenvessaan, miehiä tämä ei haitannut ollenkaan, eräskin mies sanoi muille vessaan meidän jälkeen tuleville miehille, että tuossa kopissa on rouva pienen lapsensa kanssa. Ihan hyväksyen sanoi sen, ja ihmetteli samalla yleisövessojen vähyyttä alueella. Muut miehet hyväksyivät sen että olimme siinä vessassa, mutta voi helvetti sitä naisten paheksuvia ilmeitä kun tulimme vessasta ulos.

Kyseessä 3-vuotias lapsi, eikä varavaatteita mukana jos vahinko olisi tullut, ja lapsella oli siis todella kova hätä, piti kättä jo alapäässä "esteenä" kun meinasi tulla housuun. Kävin sitten itse samalla vessassa....

Mitä te ajattelette tästä? Paheksutko? Voisitko itse tehdä näin vai antaisitko lapsen pissata housuun?

Mun mielestä hätä ei lue lakia, etenkin jos kukaan miehistä ei pahastunut. Ihmettelen kyllä naisia, ettei yhtään jousteta. Todennäköisesti niistäkin naisista iso osa on itse joskus juossut pienen lapsen kanssa vessassa sillä periaatteella, että nyt tai ei koskaan. Ainakin osoitti sen, että ei ne miehet niin sikoja olekaan :D

No olen kyllä ymmärtänyt, ettei miehille ole mikään katastrofi jos heidän vessaansa menee. Naiset taas eivät haluaisi miehiä heidän vessoihinsa, mutta sen nyt ymmärtää, kun on kaikenmaailman tirskistelijöitä ja miehet kuseskelevat välillä vähän sinne päin ja siltä se sitten haiseekin.

Mä käytän aina baarissa vain miesten vessoja :D naisten vessassa on kamalat jonot ja jokaisessa kopissa vähintään pari-kolme likkaa samaan aikaan ja sitten ne vielä ryhmittyvät käsienpesualtaan eteen meikkaamaan.

[QUOTE="vieras";28687476]No olen kyllä ymmärtänyt, ettei miehille ole mikään katastrofi jos heidän vessaansa menee. Naiset taas eivät haluaisi miehiä heidän vessoihinsa, mutta sen nyt ymmärtää, kun on kaikenmaailman tirskistelijöitä ja miehet kuseskelevat välillä vähän sinne päin ja siltä se sitten haiseekin.[/QUOTE]

Näin se tuntuu olevan joo. Saattaa ne miehet itekin sanoa että käyttäkää tätä missä ei oo jonoa jos on akkainpuolelle jonotus.

Ketään miehestä ei haitannut, ja kun niitä miehiä lappas yksitellen pisuaarilla, niin aina edellinen huikkasi uudelle tulevalle et ketä wc-kopissa on, ketään ei haitannut.

Enemmän tosiaan ihmettelin niitä paheksuvia ilmeitä ja silmien pyörittelyä niiltä naisilta jotka edelleen jonottivat naistenvessaan lastensa kanssa tai yksin... Se vähän harmitti, koska kuitenkin kyse oli pienen lapsen hädästä.

Toki jos itsellä olisi ollut niin kova hätä että housuun olisi tullut niin olisin itsenikin kanssa juossut miesten vessaan mut mut... Äärimmäisessä hädässä :)

[QUOTE="alkup";28687499]Ketään miehestä ei haitannut, ja kun niitä miehiä lappas yksitellen pisuaarilla, niin aina edellinen huikkasi uudelle tulevalle et ketä wc-kopissa on, ketään ei haitannut.

Enemmän tosiaan ihmettelin niitä paheksuvia ilmeitä ja silmien pyörittelyä niiltä naisilta jotka edelleen jonottivat naistenvessaan lastensa kanssa tai yksin... Se vähän harmitti, koska kuitenkin kyse oli pienen lapsen hädästä.

Toki jos itsellä olisi ollut niin kova hätä että housuun olisi tullut niin olisin itsenikin kanssa juossut miesten vessaan mut mut... Äärimmäisessä hädässä :)[/QUOTE]

Monesti miestenkin vessa on sellanen yksi jossa ei oo pisoaaria. Aivan hyvin voi nainen/lapsi käyä jos on uhkana tulva ellei mene pytylle.

Saa käydä. Itse olen käynyt joskus vähän isommankin lapsen kanssa myös invavessassa, kun se on on ollut vapaana.

Käyn itse säännöllisesti yhdessä isossa koulutustilaisuudessa. Koska työskentelen naisvaltaisella alalla, on kyseisessä koulutuksessa osanottajina satoja naisia, miehiä on yleensä kourallinen. Aina koulutuksen päättyessä n. 200 naista jonottaa naistenvessoihin, miehistä kenelläkään ei ole pissahätä. Mä käyn usein näiden koulutusten jälkeen muutaman muun rohkean kanssa miesten vessassa, ja kyllä meitäkin aina katsotaan pahalla silmällä.

No todellakin saa käyttää pientä lasta tai käydä vaikka itse, jos on oikeasti pakko mennä, ja toisessa vessassa on tilaa. Kenen etu se olisi, että joku pissii tai kakkii housuihin tai lattialle ovessa olevan symbolin luoman rajoitteen vuoksi?

• Tykkää
Reactions: leijona-76
No johan sinä kävit ja menisit ilman lastakin, kuten totesit joten kai tämä ketju on sellainen itsekehuskeluketju, miten nokkela olit kun menit ja toisten kakarat jonottivat? ja miehiä ei haitannut.

[QUOTE="...";28687480]Mä käytän aina baarissa vain miesten vessoja :D naisten vessassa on kamalat jonot ja jokaisessa kopissa vähintään pari-kolme likkaa samaan aikaan ja sitten ne vielä ryhmittyvät käsienpesualtaan eteen meikkaamaan.[/QUOTE]

No tuo on kyllä törkeää, koska mitä jos kaikki naiset valitsisivat, että menevät miesten vessaan. Olisi miehilläkin aika ahdasta ja tosiaan ihan naisten oma syy, kun jotkut menee sinne ihan vaan meikkaamaan tai vaikka itkemään vessaan surkeaa elämäänsä. Lapsen kanssa täysin ok mennä. Ja tosiaan sieltä sitten oikeasti saatetaan heittää pihalle, jos miesten vessaan menet. Teininä kävin välillä miesten vessassa, jos ehti portsareiden katseilta. Ei kovin hyvällä katsoneet. Olin niin sekaisin sillon, ettei kauheasti muista mitäs ne miehet siitä ajattelivat.

[QUOTE="alkup";28687499]Ketään miehestä ei haitannut, ja kun niitä miehiä lappas yksitellen pisuaarilla, niin aina edellinen huikkasi uudelle tulevalle et ketä wc-kopissa on, ketään ei haitannut.

Toki jos itsellä olisi ollut niin kova hätä että housuun olisi tullut niin olisin itsenikin kanssa juossut miesten vessaan mut mut... Äärimmäisessä hädässä :)[/QUOTE]

Kyllähän se silmienpyörittämistä aiheuttaa, jos jonossa on muita äitejä pienten lapsiensa kanssa, mutta sinä vaadit saada etuilla. Tuskin se miestenvessassa käynti suurta porua aiheutti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöriisilmät;28687723:
Kyllähän se silmienpyörittämistä aiheuttaa, jos jonossa on muita äitejä pienten lapsiensa kanssa, mutta sinä vaadit saada etuilla. Tuskin se miestenvessassa käynti suurta porua aiheutti.

Ja sisimmässään ne jonottavat äidit kiros, että hitto kun olisin itse tajunnut.... Eihän ap varsinaisesti etuillut, vaan oli rohkeampi kuin muut.

• Tykkää
Reactions: BlackDahlia
Hyvä tietää, että voi sanoa miehelle, että voi mennä naisten vessaan lapsen kanssa jos on jonoa miesten vessaan. Minua itseä se ei haittaa vaikka tulisi, mutta hyvä tietää, että se ei myöskään muita naisia haittaa.

Kyllä minä oikeassa pissahädässä käytän just sitä vessaa, mihin on lyhyin jono. Ei ne symbolit mitään lakiin kirjoitettuja ole ja mistä sitä nykyään tietää, mitä merkkiä kukakin housuissaan on ja kun silläkään ei ole väliä, vaan sillä mikä kokee olevansa.

Ei se ole mikään naisten kollektiivinen vika ja syy kärsiä, jos osa on hölmöjä ja viivyttelee vessassa.

Hyvä tietää, että voi sanoa miehelle, että voi mennä naisten vessaan lapsen kanssa jos on jonoa miesten vessaan. Minua itseä se ei haittaa vaikka tulisi, mutta hyvä tietää, että se ei myöskään muita naisia haittaa.

Eiköhän mies voi mennä lapsen kanssa naisten vessaaan siinä missä nainen lapsen kanssa miesten vessaan...

Itse olen joutunut kahden pojan kanssa tilanteisiin joissa on täytynyt lähteä auttamaan lasta miesten puolelle... Onneksi vain muutaman kerran... :)

Ei muakaan kyllä haittaisi yhtään. Jos se vessa olisi yhtä "avokonttoria", niin sitten kyllä haittais, mutta haittais myös muut naiset. Kun on vessakopit, se on ihan sama onko siinä naapurissa mies vai nainen.

Tietysti saa käyttää. Luulen tällai mutuna että miehet ovat näissä asioissa joustavampia. Eikä allekirjoittanutta haittaa vaikka nainen kävis yksinkin jos ei ole jonoa.

Joskus nuorena nyppi kun kapakoissa sellaiset 18-20 vuotiaat neitoset valtasivat sekä miesten- että naistenvessan kauhealla porukalla. Kai ne siellä meikkailuvat ja muuta kun kierros kesto sen vartin-20min ennen kuin seuraava pääsi sisään. Tämä olikin sitten ainut kerta kun asia on edes semisti ärsyttänyt.

[QUOTE="vieras vaan";28687519]Saa käydä. Itse olen käynyt joskus vähän isommankin lapsen kanssa myös invavessassa, kun se on on ollut vapaana.

Käyn itse säännöllisesti yhdessä isossa koulutustilaisuudessa. Koska työskentelen naisvaltaisella alalla, on kyseisessä koulutuksessa osanottajina satoja naisia, miehiä on yleensä kourallinen. Aina koulutuksen päättyessä n. 200 naista jonottaa naistenvessoihin, miehistä kenelläkään ei ole pissahätä. Mä käyn usein näiden koulutusten jälkeen muutaman muun rohkean kanssa miesten vessassa, ja kyllä meitäkin aina katsotaan pahalla silmällä.[/QUOTE]

Koska sinulla ei ole mitään asiaa miesten vessaan koskaan missään tilanteessa. Minä työnantajana nostaisin tuosta todella suuren metelin ja soittaisin jopa poliisille. Sillä myös miehillä on oikeus olla vessassa ilman naisia.