Saako oikea kristitty uskoa enkeleihin/suojelusenenkeleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suojelusenkelitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jaa";28800314]Eli sinusta ei löydy samoja kemikaaleja kuin kaikista muistakin?
Sinun tuntemuksesi ei ollut hourailua, muilla vaan?[/QUOTE]

No mitkäs kemikaalit ihmisessä nyt tekee eri kokemuksia?

juurikin se dmt.
Jostain syystä samaa kemikaalia löytyy paljon kierrosta myös skitsofreenikoilla.

Ja onhan siellä kehossa paljon muutakin, muita tryptamiineja, dopamiinia, adrenaliinia, opiaatteja, gammaa..

Ja näitä erittyy juuri silloin kun rukoilee Jeesusta? Miten samoja fiboja ei välttämättä tule kun rukoilee vaikka kiveä tai puuta?

Mä olen saanut mieleeni muutaman kerran selkeitä kuvia, joita voisi joku pitää hallusinaatioina. Mutta ne on toteutuneetkin mun elämässä.

Ja näitä erittyy juuri silloin kun rukoilee Jeesusta? Miten samoja fiboja ei välttämättä tule kun rukoilee vaikka kiveä tai puuta?

Mä olen saanut mieleeni muutaman kerran selkeitä kuvia, joita voisi joku pitää hallusinaatioina. Mutta ne on toteutuneetkin mun elämässä.
DMT:tä erittyy normaaleilla ihmisillä lähinnä vain nukkuessa, sairailla myös hereillä jolloin tulee kaikenlaista houretta.

Jesseä rukoillessakin saat mielihyvää, ja ne tuntemukset syntyy kemikaaleista, olet varmaan kuullutkin dopamiinista ja serotoniinista, se taasen ettei kaikesta saa samoja viboja, riippuu ihan siitä henkilöstä, joku toinen uskoo jeesukseen ja saa siitä kiksejä, joku halailee puita.

Tarkoitatko siis jotain enneunia tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;28800451:
DMT:tä erittyy normaaleilla ihmisillä lähinnä vain nukkuessa, sairailla myös hereillä jolloin tulee kaikenlaista houretta.

Jesseä rukoillessakin saat mielihyvää, ja ne tuntemukset syntyy kemikaaleista, olet varmaan kuullutkin dopamiinista ja serotoniinista, se taasen ettei kaikesta saa samoja viboja, riippuu ihan siitä henkilöstä, joku toinen uskoo jeesukseen ja saa siitä kiksejä, joku halailee puita.

Tarkoitatko siis jotain enneunia tms?

Ekan lauseen perusteella uskovat ovat siis sairaita? Mites kun mulla ei ole tapana nähdä muuta kuin merkityksellisiä näkyjä, en siis näe jotain sateenkaari-galaksi-tähtipöly-leijailuja? Mielenterveyskin on kutakuinkin kohdillaan, jos testattaisiin. :)

Enneuniin en usko, tai en luota niihin. Mun saamat kuvat on tulleet valveilla, tai puoliunessa. Enkä ole niitä itse ollut mitenkään avittamassa.

Joko sä Echo olet siitä homouden hengestä päässyt? Miksi siihen ei rukoilu auta? Vai etkö ole edes yrittänyt? Jos homous/heterous/bisseys on uskovien mielestä oma valinta, niin miksi sinä valitsit olla bi? Miksi et halua olla hetero?

Ekan lauseen perusteella uskovat ovat siis sairaita? Mites kun mulla ei ole tapana nähdä muuta kuin merkityksellisiä näkyjä, en siis näe jotain sateenkaari-galaksi-tähtipöly-leijailuja? Mielenterveyskin on kutakuinkin kohdillaan, jos testattaisiin. :)

Enneuniin en usko, tai en luota niihin. Mun saamat kuvat on tulleet valveilla, tai puoliunessa. Enkä ole niitä itse ollut mitenkään avittamassa.
Kaikki me sairaita ollaan, toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Se hourailun määrähän riippuu täysin siitä ihmisestä, jotkut esim. näkee jotain värikkäitä "auroja" ihmisten ympärillä yms.. toisilla on vahvemmat tropit kierrossa kuin toisilla.
Mielenterveyden määritelmä taasen riippuu paljolti yhteiskunnan arvoista, täällä lapsia raiskaava äijä on sairas, mutta jossain muualla ihan normaali pulliainen.

Psykologiassa yleensä kuitenkin on tapana nähdä mieli jotenkin sairaana, jos kokee vaikkapa jotain näkyjä tai muita harhoja, vaan jostain syystä heti kun sille annetaan uskonnon leima, ne harhat ja näyt ei olekaan merkkejä sairaudesta vaan jostain muusta, tällaisen asenteen motiivit taasen lepää jossain muualla.. Luuletko että se on ihan sattumaa, että L.Ron Hubbard hyökkäsi myös nimenomaan psykologiaa vastaan?

Mistä tiedät, että unessa saadut näyt ei ole uskottavia, mutta hereillä saadut on?

[QUOTE="vieras";28800508]Joko sä Echo olet siitä homouden hengestä päässyt? Miksi siihen ei rukoilu auta? Vai etkö ole edes yrittänyt? Jos homous/heterous/bisseys on uskovien mielestä oma valinta, niin miksi sinä valitsit olla bi? Miksi et halua olla hetero?[/QUOTE]

Oletko nyt sama vieras jolle vastailin, vai eri?

En ole missään vaiheessa puhunut homouden hengestä, vaan olen ollut sitä mieltä että homoalttius voi olla geeneissä tms. Mutta Jumala voi parantaa siinäkin tapauksessa -sanotaan että ei täysin välttämättä, mutta riittävästi.

Niin että mitä mun bisseydelle kuuluu? Kiitos kysymästä, hyvää! Mä vastaan nyt sitten rehellisesti, en valehtele tätä ketjua varten: rupesin tässä alkukesän homokeskustelujen jälkeen puhumaan taas pitkästä aikaa Jumalalle että "jospa muuten parantaisit muuten taas tätä mun bi-seksuaalisuutta". En nimittäin itse oikein jaksa edes asiaa ajatella, kun en usko oikein semmoiseen nopeaan höykkyytys-muutokseen näissä asioissa.

Tulos: mulla ei ole koskaan, ei edes ei-uskovana ollut semmoista mielenkiintoa miehiä kohtaan kuin nyt viimeisen kuukauden aikana: miehen kroppa, olemus, kaikki. Mä en ole oikeasti koskaan tuntenut näin voimakkaasti, ja huom, nää tuntemukset on tulleet aivan yllättäen, en ole psyykannut itseäni ollenkaan. Aikaisemmin mua ei ole miehen kroppa ja olemus sytyttäneet, vaikka kuinka olisin jonkun komistuksen kuvia katsonut. Oman miehen läheisyys nyt on aina ollut ok, mutta olen miettinyt että enemmänkin varmaan pitäisi tuntea...
Valitettavasti tämä uusi kuolaaminen on kohdistunut aika moniinkin miehiin mun elämässä ja kaupungilla, mutta näköjään tää alkuvaiheen hormonivyöry mulla menee tämä hieman yli nyt, ja pitää kohdistaa se tuohon mieheeni...

Nyt tiedän ehkä jonkin verran miltä perusheteronaisesta tuntuu, kun kuolaa miesten perään. Oikeasti. No, mun miehellä onkin ollu ihmettelemistä kun eukosta tuli paria astetta innokkaampi. :D

Viimeksi muokattu:
Kaikki me sairaita ollaan, toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Se hourailun määrähän riippuu täysin siitä ihmisestä, jotkut esim. näkee jotain värikkäitä "auroja" ihmisten ympärillä yms.. toisilla on vahvemmat tropit kierrossa kuin toisilla.
Mielenterveyden määritelmä taasen riippuu paljolti yhteiskunnan arvoista, täällä lapsia raiskaava äijä on sairas, mutta jossain muualla ihan normaali pulliainen.

Psykologiassa yleensä kuitenkin on tapana nähdä mieli jotenkin sairaana, jos kokee vaikkapa jotain näkyjä tai muita harhoja, vaan jostain syystä heti kun sille annetaan uskonnon leima, ne harhat ja näyt ei olekaan merkkejä sairaudesta vaan jostain muusta, tällaisen asenteen motiivit taasen lepää jossain muualla.. Luuletko että se on ihan sattumaa, että L.Ron Hubbard hyökkäsi myös nimenomaan psykologiaa vastaan?

Mistä tiedät, että unessa saadut näyt ei ole uskottavia, mutta hereillä saadut on?

Eri ihmisten unista en ole varma koska toteutuneita enneunia on ihmisillä, ja onhan Raamatussakin ollut esim. Joosefilla enneunia. Mutta ylipäätään selkeiden kuvien näkeminen (joko heijastettuna esim. seinään tai sielun silmin nähtynä) keskellä kirkasta päivää on harvinaisempaa kuin unien näkeminen, koska joka ihmisellä voi olla tarkkojakin unia joka yö jotka ei kuitenkaan toteudu. Näkyjä ei näe niin usein, joten ne pistävät miettimään.

Eri ihmisten unista en ole varma koska toteutuneita enneunia on ihmisillä, ja onhan Raamatussakin ollut esim. Joosefilla enneunia. Mutta ylipäätään selkeiden kuvien näkeminen (joko heijastettuna esim. seinään tai sielun silmin nähtynä) keskellä kirkasta päivää on harvinaisempaa kuin unien näkeminen, koska joka ihmisellä voi olla tarkkojakin unia joka yö jotka ei kuitenkaan toteudu. Näkyjä ei näe niin usein, joten ne pistävät miettimään.
Eikös tuolla periaatteella jumala pitäisi olla kaikkein epäuskottavin, se kun on houreena niin yleinen?

arveli että ihan terveen paprut olisi tulossa.. :D

Kui? Kyllä mä ihan bi olen ollut. Mutta mitään 100 %:sta paranemista en edes jaksa ajatella, koska mä en vaivaa päätäni mun seksuaalisella suuntautumisella. Mun päänuppi ja geenistö tarjoaa muutakin häröilyä joka päivä mietittäväksi, tuo on vain yksi.

Mutta ei kai tästäkin tehdä homoketjua?

[QUOTE="Ahaa";28800727]Eikös tuolla periaatteella jumala pitäisi olla kaikkein epäuskottavin, se kun on houreena niin yleinen?[/QUOTE]

No kuinkas yleinen se on? Puhutko nyt perusluterilaisen jostain varovaisesta vakaumuksesta ja hiljaisesta huokauksesta kirkonpenkissä vai varsinaisista näyistä ja ilmestyksistä?

Kui? Kyllä mä ihan bi olen ollut. Mutta mitään 100 %:sta paranemista en edes jaksa ajatella, koska mä en vaivaa päätäni mun seksuaalisella suuntautumisella. Mun päänuppi ja geenistö tarjoaa muutakin häröilyä joka päivä mietittäväksi, tuo on vain yksi.

Mutta ei kai tästäkin tehdä homoketjua?

Huutava vääryys, että ennen sai homojakin ihan rauhassa lähetellä helvetin lieskoihin ja julkisestikin haukkua. Nykyään ne perkeleet jo uskaltaa sanoa takaisin ja puolustautua! Kertakaikkiaan vääryys! Kyllä ennen oli tämäkin asia paremmin. Joten enää ei huvita kyllä homoista puhua.

No kuinkas yleinen se on? Puhutko nyt perusluterilaisen jostain varovaisesta vakaumuksesta ja hiljaisesta huokauksesta kirkonpenkissä vai varsinaisista näyistä ja ilmestyksistä?
Kun se kaikkien usko tuntuu poikkeuksetta perustuvan johonkin henkilökohtaiseen kokemukseen?
Ja mitä eroa siinäkään mielessä, että kaikissa tapauksissa todistuksia ei ole sen enempää, kaikki vaan perustuu siihen omaan huruiluun?

Aika yleistähän tuo on, edelleen taitaa valtaosa ihmisistä uskoa johonkin yliluonnolliseen, tosin sitä ei ole tutkittu ja tuskin koskaan pystytäänkään, kuinka suuri osa näistä on vain virran mukana suojatakseen itseään ja läheisiään..

[QUOTE="vieras";28800751]Huutava vääryys, että ennen sai homojakin ihan rauhassa lähetellä helvetin lieskoihin ja julkisestikin haukkua. Nykyään ne perkeleet jo uskaltaa sanoa takaisin ja puolustautua! Kertakaikkiaan vääryys! Kyllä ennen oli tämäkin asia paremmin. Joten enää ei huvita kyllä homoista puhua.[/QUOTE]

Höpön höpö, ei joka kristillisaiheisesta ketjusta tarvitse tehdä homoketjua. Mutta jos OIKEASTI haluat lukea mun ja muiden uskovien mielipiteitä homoudesta, niin ala kahlata nämä läpi, mä olen kirjoittanut homoudesta jo romaanin verran.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...tiukka-ratkaisu-kirkosta-eroaminen/sivu5.html

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2272481-junger-jeesus-homoliitot/

Jatkossa kirjoitan enkeleistä ja ilmestyksistä tms. ketjun asioista...

Viimeksi muokattu:
On niin riemullista kun on raamattu maailmalle annetttu tuo ihmeellinen kirja ja 100% totta ja pelestukseksi jokaiselle joka uskoo ja jota meidän Herramme kutsuu ,itse olen iloinen enkekeleistäkin ja olen kiitollinen tuosta tiedon saaneena raamatustakin , joten ne ovat lahja ja kuuluu meidän uskovienkin elämään ,kiitos ja siunausta,keijo södertälje

Minulla on ainakin suojelusenkeli, aurinkoenkeli, opasenkeli ja useita opettajaenkeleitä. Olen pyytänyt niitä Jumalalta. Lisäksi teen yhteistyötä useamman arkkienkelin ja muiden enkelien kanssa, kun parannan ihmisiä pääasiassa facebookissa enkeliparantajat ryhmässä. Muuallakin olen parantanut, jos olen nähnyt, että on tarpeen.

Kyllä sitä enkeleihin saa uskoa. Esim. Raamatussa 1. Moos. 24:40 Aabraham pyytää Jumalaa lähettämään enkeleitä palvelijansa edellä, jotta palvelijan matka onnistuisi. Tähän Raamatun lauseeseen perustuu minunkin oikeutus pyytää Jumalaa lähettämään enkeleitä parantamaan. Lisäksi Jeesus on Raamatussa sanonut, että uskovat voivat laittaa kätensä toisen ihmisen päälle ja parantaa käsillään Isän avulla samalla pyytäen Isältä ihmisen parantamista. Voi jopa sanoa, että Jeesus pyytää tekemään niin. Jeesus on jopa näyttänyt, että voi käskeä paranemaan.

Minulla on ainakin suojelusenkeli, aurinkoenkeli, opasenkeli ja useita opettajaenkeleitä. Olen pyytänyt niitä Jumalalta. Lisäksi teen yhteistyötä useamman arkkienkelin ja muiden enkelien kanssa, kun parannan ihmisiä pääasiassa facebookissa enkeliparantajat ryhmässä. Muuallakin olen parantanut, jos olen nähnyt, että on tarpeen.

Kyllä sitä enkeleihin saa uskoa. Esim. Raamatussa 1. Moos. 24:40 Aabraham pyytää Jumalaa lähettämään enkeleitä palvelijansa edellä, jotta palvelijan matka onnistuisi. Tähän Raamatun lauseeseen perustuu minunkin oikeutus pyytää Jumalaa lähettämään enkeleitä parantamaan. Lisäksi Jeesus on Raamatussa sanonut, että uskovat voivat laittaa kätensä toisen ihmisen päälle ja parantaa käsillään Isän avulla samalla pyytäen Isältä ihmisen parantamista. Voi jopa sanoa, että Jeesus pyytää tekemään niin. Jeesus on jopa näyttänyt, että voi käskeä paranemaan.

missäs kohtaa Raamattua nimetään nuo sinun enkelisi? Enkelit eivät paranna vaan ainoastaan Jeesus Kristus Jumalan ainoa poika, ja sellainen jolla on parantamisen armoitus.

• Tykkää
Reactions: Echo
Hei kaikki,
keskustelu kääntyi aika äkkiä kiistelyksi eikä aloittaja tainnut saada minkäänlaista vastausta kysymykseensä.
Itse käytän enkelikortteja ja uskon että enkeleitä on joka puolella. Vanhempani ovat vanhoillisia uskovaisia (luterilaisia kuitenkin) eivätkä hyväksy tätä ja pitävät asiaa syntinä. Olin kuitenkin hyvin masentunut ja sekava ennenkuin löysin nuo kortit. Nyt olen löytänyt niiden avulla suuntaa elämälleni :)
Niinhän se on että vaikka kaikki olisi mielikuvituksen tuotetta niin jos siitä tulee onnelliseksi niin miksi ei saisi tehdä niin? Ei Jumala siitä suutu että me onnellisia olemme. En minä ainakaan enkelikorttien tulkitsijana enkeleitä palvo, vaan luen ja tunnen heidän viestejään ja uskon että ne tulevat suoraan Jumalasta. Uskon myös että olemme Jumalan kaltaisia, niinhän raamatussa sanotaan, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Olemme kaikki täydellisiä ja Jumala on kaikkialla, enkeleissä, sinussa, minussa.
Jos olet siinä tilanteessa että mietit mikä on oikein ja väärin uskonnon asioissa niin suosittelen kirjoja Keskusteluja Jumalan kanssa.
Tämä on minun mielipiteeni ja olisi mukavaa jos muutkin kertoisivat mielipiteensä, minä en ainakaan suutu siitä jos joku on kanssani eri mieltä, se on heidän totuutensa, minulla on omani. Kuljemme kaikki omia teitämme.

Mutta uskoisin silti vanhemmiltani saatujen kokemuksieni kautta että kristityt eivät hyväksy enkelikortteja, tai enkeleiden palvontaaa millään tavoin. En ole varma mutta näin meidän suvussamme.
Itse teen kotona korteillani mitä haluan, en ole katsonut tarpeelliseksi järkyttää vanhempiani asialla, juuri siksi koska vaikka tämä tekee minut onnelliseksi, en halua järkyttää vanhempiani jotka taas kulkevat sitä omaa tietänsä onnellisena. Niinhän me kaikki ihmiset uskonnosta riippumatta kuvittelemme olevamme oikeassa :)

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille!

Yhteistyössä