Saako odottava tehdä perusvahauksia siivoustöissä?

  • Viestiketjun aloittaja äiit
  • Ensimmäinen viesti
äiit
Odotan vauvaa loppukesästä syntyväksi.Kesällä työpaikalla tehdään peruspesuja,vahauksia jne.Onko ne vahat siten haitallisia,voimakkaita tuoksuja ainakin..Ja työpaikalla kesällä huono ilmastointi..Onko oikeus kieltäytyä tästä hommasta?
 
Mulle ainaki sanottiin et pitää heti ilmottaa jos on raskaana koska niissä vahanpoistoaineissa mitä me käytettiin, on jotain sellasta "myrkkyä" mitä ei saa raskaana ollessa käsitellä. Tosin en oo raskaana ollessa enää ollu muutenkaan tollasissa hommissa ni ei oo sen puoleen ollu ongelmia.
 
Stiina
Täysi oikeus, mulla työterveyslääkäri kielsi ehdottomasti. Vahanpoistoaineet on aikamoista myrkkyä. Pidä puolesi äläkä mistään hinnasta suostu peruspesuihin.
 
Terppa
Mulle sanottiin neuvolasta että pitää ottaa työterveysasemalle yhteyttä ja ne sieltä toimittaa listan mitä saa ja mitä ei saa hengitellä. En kyllä sitä sitten pyytänyt, kun pomo piti ite huolen etten oo minkää vahvojen aineitten kans tekemisissä. Mut villi veikkaus ois että on kyllä aika tuhtia kamaa noin niinku hengitellä raskaana ollessa. Multa pomo kielsi suihkepullojenki käyttämisen kun ne on niin pieniä hiukkasia et menee henkeen helposti.
 

Yhteistyössä