saako neuvolan kautta apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmällään

Vieras
mulla on sellainen ongelma että olen hukassa itseni kanssa.. avioliitto on kriisissä ja minä mähkäilen mitä vittua sitä haluaa elämältä.. ajatukset repii kahteen suuntaan.. olen henkisesti ja fyysisesti loppu, olen tällä viikolla nukkunut yhteensä 26 tuntia, ajatukset ei kulje, yht äkkiä saataa iskeä ahdistus joka meinaa viedä järjen.. en osaa itkeä ellei minuun satu, enkä haluaisi enää mennä siihen kuntoon että itseäni satutan.. miten nopeasti neuvolan kautta olisi mahdollista päästä jonnekkin puhumaan....?? ja jos kerron neuvolatädille näistä tunteista, joudunko johonkin seurantaan...??
poika on tällähetkellä ainut asia mikä pitää mut järjissäni, ja pojan takia myös haluan sitä apua hakea... varsinkin öisin, väsyneenä mieleeni tulee ajatuksia että olisi niin paljon helpompi jos vaan saisi kuolla.. mutta siis pojan takia en sitä tee, se on rakkianta ja ihaninta mitä olen koskaan saanut aikaseksi.. enkä sitä vapaa ehtoisesti jätä äidittömäksi.. pelkään vaan että poika vaistoaa mun ahdistuksen ja voi pahoin sen takia.. mä haluaisin vaan nukkua, mutta kun uni ei tule... enkä tiiä kuinka kauan jaksan.. saatan valvoa helposti vuorokauden nukkumatta, nukkua muutaman tunnin ja siitä syystä päivä päivältä oloni on onnettomampi, ja ahdistuneempi.. ja mies ei ymmärrä.. tällä hetkellä ei puhu mulle, koska kerroin sille mitä mieltä olen avioliittomme tilasta ja millainen mun oma olo on... voiko joku auttaa...

Meille synnytysvalmennuksessa ainakin sanottiin, että neuvolassa voi puhua tollasistakin asioista. Olisin kertonutkin, jos olis jotain vaikka en neuvolan tädistä pidäkään. Ohjaavat sitten eteenpäin. Kannattaa hakea heti apua kun siltä tuntuu. Kyllä lapsi herkästi vaistoaa äidin mielialan. Ja jos univelkaakin kertyy kaikki tuntuu vielä pahemmalta.

meillä vaihtui juuri neuvolatäti, onko mahdollista päästä puhumaan sille joka meitä ennen "hoiti" kuitenkin koko raskauden ja miltei pojan 1v synttäreihin asti..

Perheneuvola jos on niin se oikea paikka tai neuvola psykologikin voisi olla.. erikseen ei kyllä voi anoa mitään edellisiä neukkutätejä kun ne ovat yleensä aluellisesti jaoteltu ja niin on toimittava..

onko täällä ketään joka on hakenut apua samantapaiseen tilanteeseen... luokitellaanko muta tän jälkeen jotenkin huonoksi äidiksi.. saanko jotain paskaa niskaani jos haen apua...

kiinnostaako ketään...?? mä en voi soittaa kellekkään ja pipaa kiristää nyt ihan tosissaan... mikä helvetti tähän auttaa..

tossa on taustaa jos jotakuta kiinnostaa

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1049440

Ota yhteyttä vaikka suoraan oman sairaalasi yleispsykiatriselle osastolle. Osaavat neuvoa miten toimia. Toisaalta voi pyytää ihan omalta terveykeskulääkäriltäsi lähetteen juttelemaan.

Kysy apua ja pyydä apua! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
onko täällä ketään joka on hakenut apua samantapaiseen tilanteeseen... luokitellaanko muta tän jälkeen jotenkin huonoksi äidiksi.. saanko jotain paskaa niskaani jos haen apua...
Huono äiti olisit, jos vaan väkisin yrittäisit jaksaa etkä hakisi apua. Hyvä ja vastuuntuntoinen vanhempi olet kun ymmärrät voimiesi rajallisuuden ja haet apua
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Huono äiti olisit, jos vaan väkisin yrittäisit jaksaa etkä hakisi apua. Hyvä ja vastuuntuntoinen vanhempi olet kun ymmärrät voimiesi rajallisuuden ja haet apua
:hug:

kiitos, tunnen oloni vain niin huonoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Ota yhteyttä vaikka suoraan oman sairaalasi yleispsykiatriselle osastolle. Osaavat neuvoa miten toimia. Toisaalta voi pyytää ihan omalta terveykeskulääkäriltäsi lähetteen juttelemaan.

Kysy apua ja pyydä apua! :hug:

saako tollasen ajan kuinka nopeesti??

Riippuu ihan paikkakunnasta. Mulle Tyksin äippäpoli kirjoitti lähetteen ja aika tuli postissa n. 2 viikon päähän.

Mutta kannattaa myös ihan suoraan soittaa tuonne osastolle ja kysyä toiminta ohjeita. Mä käyn siellä terapiassa kerran viikossa höpöttämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Riippuu ihan paikkakunnasta. Mulle Tyksin äippäpoli kirjoitti lähetteen ja aika tuli postissa n. 2 viikon päähän.

Mutta kannattaa myös ihan suoraan soittaa tuonne osastolle ja kysyä toiminta ohjeita. Mä käyn siellä terapiassa kerran viikossa höpöttämässä.

mä löysin netistä mielenterveys ja päihdeneuvonnan tietoja, siellä olis päivystys ma-pe klo 9-11
ajattelin maanantaina mennä katsomaan josko sieltä saisin apua. tai sitten viimeistään keskiviikkona neuvolasta...
mun on pakko päästä puhumaan jonnekkin, koska muuten teen itselleni jotain.
kiitos kun vastasit.

Yhteistyössä