Saako näin tehdä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiäinen

Aktiivinen jäsen
28.04.2008
1 139
0
36
Kirjotin jo aiemmin mun typystä,jolla reilu 39 kuumetta ilman muita oireita.Mentii päivystykseen ja lääkäri laitto eteenpäin lastenlääkärille verikokeisiin varalta (viitteitä kuivumiseen).Mentiin sitten osastolle,jossa nuori naislääkäri (erikoistuva) katsoi vauvan,totesi saman korvatulehduksen ja sanoi,että katotaan verikokeet ja laitetaan pissapussi.Ottivat tytön tutkimushuoneeseen ja 35min (Ihan oikeasti,liioittelematta...) kuluttua toivat hysteerisesti itkevän lapsen takaisin,jolla reikiä 4kpl päässä..Ja verikoetta ei kuitenkaan saanut.Vähän ajan päästä tuli sitten tavan labra ja sai käsivarren suonesta heti näytteen..tyttö siis 4,5kk.Kaiken huippu oli kun aukasin vaipan kattookseni onko pissinyt jo pussiin,lapsella oli laastari rakon kohdalla.Pyysin lääkärin ja kysyin asiaa vaikka tiesin,että rakkopunktion tehnyt,onnistumatta siinäkään :/ Onko siis ihan sallittua tehdä ihan ominpäin rakkopunktio lapselle,millä ei mitään viitettä pissatulehdukseen?Ymmärtäsin kyllä jos pussipissassa ois ollu viitettä ja ois ollu epäpuhdas tai jos crp tosi korkea,mutta nyt kyllä tuli olo että lasta käytettiin harjoittelukappaleena :( Rakkoa oli yritetty punkteerata 3krt.Tekis mieli valittaa jonnekin toiminnasta,lääkäri ei edes lasta tuodessaan sanallakaan maininnut tehneensä ko.asiaa...

Hyi kamala. :'(
Törkeältä kuulostaa ettei lapsen äidille vaivauduta ilmoittamaan mitä toimenpiteitä tehdään eikä edes mukaan otettu. |O

Voi pientä potilasta... Tuli ihan kylmät väreet tuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
:o Herranjumala minä olisin jo antanut lääkärin kuulla kunniansa |O

Juu ja niin annoin minäkin mutts tämä lääkäri paasasi halunneensa vaan lapsen parasta...Ei kyllä osannut mitenkään perustella miten se toiminta oli parasta tai edes miksi otti rakkopunktion...

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Ei saanut mennä mukaan,veivät huoneesta erilliseen tutkimushuoneeseen ja sanoivat ettei saa mennä mukaan.

No sitä sun ei olis kyllä tarvinnu totella. voi pientä, ens kerran tunget väkisin tutkimushuoneeseen. :hug:

Joo ei ne varmaan ois kertonu ollenkaan jos en sillo vajaa 30min kuluttua ois ite kattonu vaippaan ja huomannu laastaria.Potilasasiamiehen kauttako voisin tehdä "valituksen"?

Sieltä juuri.
Tee ihmeessä valitus, itsekin taitaisin tehdä.

Mä olin mun tytön kanssa tutkimuksissa kun tyttö oli 1v 2kk ikäinen. Koko ajan sain olla mukana ja mulle kerrottiin mitä tehdään. Tutkimusten välissä sain ottaa tyttöä syliin, imettää ja rauhoitella. Kuten mun mielestä pitäisi asian mennäkin, törkeää toimintaa oli teilläpäin. :/

Ei saa tehdä operaatioita ilman vanhempien lupaa. En ole kuullukaan ettei vanhempi sais mennä pienen lapsensa mukaan. Kyllä ainakin Oulussa on sallittua mennä lapsen mukaan. Tuollasesta laittasin valitusta eteenpäin menemään.

:hug: tytsylle!

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Rakas :heart: Mitä helevettiä teillä on ollu? Mites tyttö?

Moro :heart: Tytölle nous korkee kuume niin nää päätti ihan punkteerauksiin ruveta korvatulehduksen takia...Nyt nukkuu jo onneks,itkenykin niin paljon tänään...Tipassa antovat nestettä pussillisen ja st sanoinkin et me poistutaan :D

Ei saanut mennä mukaan,veivät huoneesta erilliseen tutkimushuoneeseen ja sanoivat ettei saa mennä mukaan.

aika erikoista...valittaisin itse jo siitä, että ei ole otettu äitiä mukaan, saatikka noin taitamattomasta touhusta. kysy sieltä osastolta, missä olitte, yleensä on ilm.taululla joku esite, minne voi valittaa, tai sitten kysy päivystyksen väeltä, jos oltte siellä, eikä seinällä näy yhteystietoja. olisko se potilasasiamies, joka nämä hoitaa?

:o voi pientä!!!
Fiksu lääkäri ymmärtää olla yrittämättä yhden tai viimestään kahden epäonnistumisen jälkeen :|
Ja siis aivan käsittämätöntä että eivät päästäneet sua sinne mukaan, mun mielestä se on itsestään selvyys, että vanhemmat saa olla mukana noin pienen lapsen ollessa kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Ei saa tehdä operaatioita ilman vanhempien lupaa. En ole kuullukaan ettei vanhempi sais mennä pienen lapsensa mukaan. Kyllä ainakin Oulussa on sallittua mennä lapsen mukaan. Tuollasesta laittasin valitusta eteenpäin menemään.

:hug: tytsylle!

Sitä mäkin tässä mietin just että onko es sallittua tedä tollasta kertomatta vanhemmille ennen tai es jälkeenkään toimenpiteen...Olen mäkin saanut ennen mennä mukaan,nyt en.

meidän likalle tehtiin kans aikanaan punktio sen takia kun oli kuiva niin ei tullut pissa et ois saanu näytteen.neljä kertaa yrittivät neulalla mut ei silti onnistunu :(
ei ne silloinkaan antaneet olla siinä vieressä :( mut silloin olikin tytöllä crp tapissa ja tosi huonossa kunnossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Rakas :heart: Mitä helevettiä teillä on ollu? Mites tyttö?

Moro :heart: Tytölle nous korkee kuume niin nää päätti ihan punkteerauksiin ruveta korvatulehduksen takia...Nyt nukkuu jo onneks,itkenykin niin paljon tänään...Tipassa antovat nestettä pussillisen ja st sanoinkin et me poistutaan :D

|O |O |O On se ihme toimintaa! Nyt et sitä käsistäs laske. Tai no tietenkin sitä luottaa lääkäriin ettei ne ihan huvikseen mitään tekis ilman lupaa :o Oks se nyt ihan ok sitten?

Yhteistyössä