Saako näin tehdä Huuto.netissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oona"

Vieras
Huusin siis tuotteen, jossa oli lähtöhinta 10e ja myyjä oli laittanut siihen, että hinta on 11e ja että heti kun eka huuto tulee, niin hän sulkee kohteen. No, eipä sulkenut, vaan minun jälkeeni joku huusi tuotteesta 12e, myyjä sulki kohteen ja myi tuotteen sille mun jälkeen huudon tehneelle huutajalle. Tosi ärsyttävää! Saako noin tehdä?

Jos ei kerennyt sulkemaan kohdetta heti sinun huutosi jälkeen, niin sääntöjen mukaanhan se varmaan menee sille isoimman summan huutajalle. Jos ei ole laittanut osta heti kohdetta.

Mun mies sanoi jotain, että jos ei ole tehomyyjä tms. niin ei voi nykyään kai laittaa osta heti -hintaa. Itselläni ei siis ole tunnuksia tuonne enkä muutenkaan ole sieltä ostanut kuin kerran aikaisemmin.

[QUOTE="hmm";25134839]outo, miksköhän ei laittanut osta heti :O[/QUOTE]

Varmaan siksi, että se ei ole enää perustoiminto huutiksessa, vaan vain tunnistautumisen tehneille käyttäjille............

Ärsyttävä rahastusmuoto, mutta myyjä teki kyllä sääntöjenvastaisesti.

No ehkä se myyjä ei istunut koneella vahtimassa että tulee huuto, vaan huomasi vasta kun huutoja oli tullut jo kaksi? Ja tietysti pitää myydä siinä tapauksessa isomman huudon tehneelle. Ihmettelen kyllä miksi laittaa tuolla tavalla myyntiin, olisi laittanut osta heti-hinnan...

[QUOTE="...";25134867]Jos ei kerennyt sulkemaan kohdetta heti sinun huutosi jälkeen, niin sääntöjen mukaanhan se varmaan menee sille isoimman summan huutajalle. Jos ei ole laittanut osta heti kohdetta.[/QUOTE]

Niin ymmärrän sen. Mutta jos myyjä itse sanoo, että hinta on 11e ja sillä myy ekalle tarjoajalle...?

Huutiksen sääntöjen mukaan tuote on myytävä sille, joka teki korkeimman tarjouksen. Tässä tapauksessa myyjä siis on toiminut sääntöjen mukaan. Eihän myyjä saa edes alemman tarjouksen tehneiden yhteystietoja. Jos tuollaista osta heti- tyylistä kauppaa haluaa käydä, niin kannattaa tunnistautua (ei se nyt niin paljon maksa).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25134875:
Varmaan siksi, että se ei ole enää perustoiminto huutiksessa, vaan vain tunnistautumisen tehneille käyttäjille............

Ärsyttävä rahastusmuoto, mutta myyjä teki kyllä sääntöjenvastaisesti.

niin siis näinhän se oli eikä niin, kun tossa aikasemmin selitin. :)

Huutiksen sääntöjen mukaan tuote on myytävä sille, joka teki korkeimman tarjouksen. Tässä tapauksessa myyjä siis on toiminut sääntöjen mukaan. Eihän myyjä saa edes alemman tarjouksen tehneiden yhteystietoja. Jos tuollaista osta heti- tyylistä kauppaa haluaa käydä, niin kannattaa tunnistautua (ei se nyt niin paljon maksa).

Siis ei noudattanut sääntöjä kun ilmoitti tuollain.
Noudatti sääntöjä kun myi korkeimman tarjouksen tehneelle.

Mutta tuollainen 'pieni nyhtäminen' on mun mielestä vaan niin ärsyttävää, kun perustoiminnot muutetaan rahaa vaativiksi.

[QUOTE="a.p";25134887]Niin ymmärrän sen. Mutta jos myyjä itse sanoo, että hinta on 11e ja sillä myy ekalle tarjoajalle...?[/QUOTE]

Eiköhän ne huutiksen säännöt mene myyjän kommenttien edelle. Muutenhan tuo korkeamman tarjouksen tehnyt voisi syyttää myyjää sääntöjen rikkomisesta ja antaa (perustellusti) negatiivisen palautteen. Harmittavaa, että noin on käynyt, mutta myyjä on tehnyt oikein etkä voi asialle enää mitään.

Niin eli huutajan olisi pitänyt istua siinä koneella vahtaamassa 24/7, jos kerran lupasi sulkea kohteen ja myydä sen ekalle huutajalle hintaan 11e? Vai voiko tuollaista lupailla, jos ei aio pitää lupaustaan?

[QUOTE="a.p";25134887]Niin ymmärrän sen. Mutta jos myyjä itse sanoo, että hinta on 11e ja sillä myy ekalle tarjoajalle...?[/QUOTE]

Jos myyjä ei istu koneella vahtimassa että tulee eka huuto, ei hän oikein pysty estämään, ettei tulisi kuin yksi huuto. Ja eikös ihan huutiksen sääntöjen mukaan korkeimman tarjouksen tehneelle pidä myydä? Eikä se toinen huutajakaan ole periaatteessa tehnyt mitään väärin, kun kohteessa näkyy huutokaupan loppumisaika ja sääntöjen mukaan siihen asti saa huutaa.

Mun mielestä myyjä teki typerästi kun ylipäätään lupasi sulkea heti ekan huudon jälkeen, kun kukaan tuskin pystyy jatkuvasti päivystämään niitä huutoja. Mun mielestä tuossa tilanteessa pitäisi noudattaa niitä huutiksen ehtoja (voittaja lunastaa tuotteen huutohinnalla).

Eiköhän ne huutiksen säännöt mene myyjän kommenttien edelle. Muutenhan tuo korkeamman tarjouksen tehnyt voisi syyttää myyjää sääntöjen rikkomisesta ja antaa (perustellusti) negatiivisen palautteen. Harmittavaa, että noin on käynyt, mutta myyjä on tehnyt oikein etkä voi asialle enää mitään.

Ymmärrän kyllä, että se pitää myydä eniten tarjonneelle, ei siinä mitään! Mutta siis saako siellä myyjä siis oikeasti ilmoittaa tietyn hinnan ja sitten ei myykkään sitä tuotetta pyytämällään hinnalla?

Mä olin itse melkein tollasessa tilanteessa se korkeamman tarjouksen tehnyt. Myyjä oli laittanut lähtöhinnaksi kympin, ja lisännyt myöhemmin kohteen tietoihin että sulkee kohteen ekan huudon tultua, kunhan huutaja laittaa hänelle viestiä kysymyksen muodossa kohteeseen, siitähän tulee s-postiin viesti. Joku oli huutanut 11€ kun mä huomasin kohteen. Ei mitään infoa kuitenkaan laittanut myyjälle, ja huuto oli tehty edellisenä päivänä. Minä huusin, ja pyysin sulkemaan huudon. Sulki huudon jälkeeni, sain tuotteen. Ehkä ekan huudon tehnyttä harmitti, en tiedä. Ehkä katui huutoaan, ja oli vain iloinen mun huudosta.

Yhteistyössä