Saako naapuri heittää mun kissan seinään ja olla korvaamatta??

jos siltä repee tikkejä?
kissa oli leikkauksessa,sisäkissa ja käy pihassa yleensä valjailla.
nyt toheltanut tokkurassa ovesta pihalle kun lähti huoltomies korjaamasta eikä ollut etuovea pamauttanut kunnolla kiinni muuten se aukee sepposen seläleen.
kissa oli siitä mennyt tuohon pihaan ihmettelemään ja toinen naapuri olikin sen nähnyt ja just tulossa nostamaan sitä pois ja mulle sanomaan et ovi teillä auki kun olin ite pyykkituvalla vielä enkä ollut huoltotyypin lähtöä kahtomassa.kissa ei ollut naapurin pihassa vaan tuossa rivarin etupihalla missä menee yleinen tie.siitä toi seinänaapuri oli tullut ja napannut sen kaaressa lentoon:(
pari tikkiä jouduin käydä korjauttaan kun oli ratki ja kissa aivan hysteerinen muutenkin nyt sitten.
onko se nyt niin etten voi vaatia korvausta tuosta kissan tikkien korjauksesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ira:
En osaa vastata sun kysymykseen, mutta hyi kamala mikä naapuri! Mä en niin kauheasti välitä kissoista, mutta en ikinä tekisi noin! :/
ymmärrän kanssa ettei kaikki pidä kissoista ja hänelle sanoinkin etten heidän eläimelleen koskaan tekisi noin vaan tulisin sanomaan asiasta jos on jotain sanottavaa ja kerta näkee että ne on aina valjaissa vain mun kanssa ulkona!takapihan aitasin niitä varten että saavat siinä olla vapaana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
:eek:
:(

Jopas on paskamaista! Vie sedälle lasku kouraan!
Ja uhkaa eläinrääkkäyssyytteellä! Mä inhoan meidän naapureita kun antavat kissojensa juosta vapaana (tulevat sisälle ja kuseskelevat) Mutta eläimelle en voisi ikinä tehdä mitään!
 
Joo, kyllä voit vaatia, minä ainakin vaatisin. Eri asia maksaako. Mitään lakia et taaksesi ehkä saa, koska kissasi on ollut irti pihalla.

Mutta aika mulkkuäijä, käy pudottaa kissanpaskaa sen postilaatikkoon.
 
vieras
Jos tapaus pystytään todistamaan niin aivan varmasti on korvausvelvollinen! Lisäksi saattaa hyvässä lykyssä saada jotain sakkojakin. Vai onko niin että saan mennä potkimaan naapurin rakkia tuohon pihamaalle jos on irti eikä mulle tule siitä mitään sanktioita?
 
tytteli
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
No elänrääkkäystähän tuo on. En pidä kissoista, mutta kyllä tuollainen on rangaistavaa.
Joo. Ei kai saa, mutta niinhän ne kissanvihaajat tekee. Koeta ilmoittaa/kysyä paikalliselta eläinsuojeluviranomaiselta. nolla kakkosesta saat numerotiedot helpoiten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alat nyt vaan ajamaan asiaa. Sulla on todistajatkin siinä, etkä anna periksi! Tulet nimittäin varmasti kohtaamaan vastaanhangoittelua.
Pitää huomenna kysästä jostain miten ton laskun kanssa..
naapuri sanoi et tulee kyllä sanomaan kun asian näki.
Enpä yhtään ihmettele miksei tosta naapurista kukaan pidäkään=(
 
olisin soittanut sinuna poliisit
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja olisin soittanut sinuna poliisit:
paikalle.Milläs sen nyt todistat että se sitä heitteli.Sais silpoo kiduttamalla eläinrääkkääjät.
naapuri ja sen vaimo näki koko tilanteen ja olivat aivanjärkyttyneitä tolle naapurin ukolle ja sen eukolle!
Tee asiasta välittömästi rikosilmoitus,vaadit korvaamaan kulut ja eläinrääkkäyssyyte ja naapuyrit todistamaan jotka näki.Saletisti saa tuomion.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kivuttomasti saa vapaan kissan tappaa, mutta tuo täyttää jo eläinrääkkäyksen tunnusmerkit, joten otappa yhteys poliisiin.
EI SAA!!! Ainoastaa villiintyneen villikissan, missään nimessä EI saa tappaa NAAPURIN kissaa, tai mitään kissaa, joka on kesy.

Ja vittu mikä paskapää-naapuri. Samaa mieltä, yhteys poliisiin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kivuttomasti saa vapaan kissan tappaa, mutta tuo täyttää jo eläinrääkkäyksen tunnusmerkit, joten otappa yhteys poliisiin.
EI SAA!!! Ainoastaa villiintyneen villikissan, missään nimessä EI saa tappaa NAAPURIN kissaa, tai mitään kissaa, joka on kesy.

Ja vittu mikä paskapää-naapuri. Samaa mieltä, yhteys poliisiin!
Äläpäs intä, kyllä Majuri on oikeassa
 
tytteli
Kissoja siis ei saa pitää kaupunkialueella irtonaisena juoksentelemassa, sen minäkin tiedän ja meillä on kissa, oikee peto, syö ja tappaa, vaikka saa joka päivä purkkiruokaa. Me pidetään se aitauksessa aina lintujen pesimäaikaan ja muutenkin. Nyt on juoksennellut vapaana ja saanut taas matoja... Mutta niitä ei saa pitää vapaana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Kissoja siis ei saa pitää kaupunkialueella irtonaisena juoksentelemassa, sen minäkin tiedän ja meillä on kissa, oikee peto, syö ja tappaa, vaikka saa joka päivä purkkiruokaa. Me pidetään se aitauksessa aina lintujen pesimäaikaan ja muutenkin. Nyt on juoksennellut vapaana ja saanut taas matoja... Mutta niitä ei saa pitää vapaana.
No kyllä ap sen tietänee. Nythän kissa oli päässyt karkuun, se on inhimillistä, sellaista nyt vain voi sattua. Se ei oikeuta eläinrääkkäykseen, joten en ymmärrä kommenttiasi.
 
Laura
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kivuttomasti saa vapaan kissan tappaa, mutta tuo täyttää jo eläinrääkkäyksen tunnusmerkit, joten otappa yhteys poliisiin.
EI SAA!!! Ainoastaa villiintyneen villikissan, missään nimessä EI saa tappaa NAAPURIN kissaa, tai mitään kissaa, joka on kesy.

Ja vittu mikä paskapää-naapuri. Samaa mieltä, yhteys poliisiin!
Äläpäs intä, kyllä Majuri on oikeassa
Ei... Kyllä nyt sinä ja Majuri molemmat olette väärässä.
 

Yhteistyössä