Saako miettiä kolmatta lasta,jos joskus menee hermot kahdenkin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välillä hermona,välillä ihanaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

välillä hermona,välillä ihanaa

Vieras
Ajattelin,kun tekis mieli kolmas lapsi saada,jos se meille suodaan,mutta "saako" sitä alkaa tekemään,kun välillä tulee hermpstuttua nuille kahdellekin. Pitääkö olla lehmän hermot että jaksaa kolmen kanssa,vai onko se edes niin erilaista ku kahden kanssa? Ens viikolla ois meno lääkäriin ja vois samalla ottaa kierukan pois. Mieskin kyseli,että vieläkö kolmatta aletaan yrittään.Mut mä emmin...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
No saa sitä miettiä ja saa sitä hermostua jokanen äiti välillä. Jos tapaisin kahen lapsen äitin tai isän joka ei IKINÄ ole lapsillensa hermostunu nii miettisin kyllä että millä lääkityksellä se on...

PEESI! Ihana tuo lääkitys-kohta...

:laugh:

Saa miettiä. Saa myös lähteä yrittämään. Ja sitten edelleen saa menettää hermot sen kolmannenkin lapsen kanssa. =)

Minulla aina lapsille hermostuessani hakkaa pääni sisällä äitini ääni, joka muistuttaa, että "itse olet lapsesi halunnut!" Nyt uskallan silti väsyä lapsiini ja tuntea niitä kaikkia äitiyden tunteita.

Mä kyllä vähän miettisin... Jos jo täällä mainostaa, ettei oikeen kahdenkaan kanssa jaksa, niin... Siis mieti, haluatko ihan oikeasti kolmannen lapsen. Helkkarin hyvä muuten, että teillä myös mies mietinnässä mukana. Se kertoo jo paljon, ja voisin sen puolesta heiluttaa plussaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä kyllä vähän miettisin... Jos jo täällä mainostaa, ettei oikeen kahdenkaan kanssa jaksa, niin... Siis mieti, haluatko ihan oikeasti kolmannen lapsen. Helkkarin hyvä muuten, että teillä myös mies mietinnässä mukana. Se kertoo jo paljon, ja voisin sen puolesta heiluttaa plussaa.

ei taivas mikä vastaus! Et oo tosissas :laugh: eli jos koskaan hermostut lapseesi niin ei kannata toista tai enempää hommata. Apua. Löysää pipoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No ei oo semmoista jaksamisongelmaa.Vaan esim. tietyissä tilanteissa on taistelua ja sitten menee itseltä hermot,niin sillon miettii et pidetäänkö mua ihan hulluna jos kolmas lapsi tulis,kun ei oo aina "homma hanskassa" näiden kahdenkaan kanssa. Toisaalta oon ite aatellut,et kolmas ois ok,toisaalta riittäis kaks.Miehellä alkaa tuleen ikä vastaan (ja itselläkin muutaman vuoden päästä),nii ei voi kovin kauaa lykätä jos meinaa vielä kolmannen tehdä. Toisaalta on kyllä ihanan helppookin nyt,kun kasvavat koko ajan ja osaavat jo paljon itse.Helpompi liikkua ja reissata jne.Sit pitäs taas "alottaa alusta" jos vielä vauva tulis.Vaikeeta.Eihän tätä päättää voi muut ku mä itse.Pitää tietty ottaa huomioon sekin,että mies haluaa,onhan sekin vanhemmista toinen osapuoli!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei oo semmoista jaksamisongelmaa.Vaan esim. tietyissä tilanteissa on taistelua ja sitten menee itseltä hermot,niin sillon miettii et pidetäänkö mua ihan hulluna jos kolmas lapsi tulis,kun ei oo aina "homma hanskassa" näiden kahdenkaan kanssa. Toisaalta oon ite aatellut,et kolmas ois ok,toisaalta riittäis kaks.Miehellä alkaa tuleen ikä vastaan (ja itselläkin muutaman vuoden päästä),nii ei voi kovin kauaa lykätä jos meinaa vielä kolmannen tehdä. Toisaalta on kyllä ihanan helppookin nyt,kun kasvavat koko ajan ja osaavat jo paljon itse.Helpompi liikkua ja reissata jne.Sit pitäs taas "alottaa alusta" jos vielä vauva tulis.Vaikeeta.Eihän tätä päättää voi muut ku mä itse.Pitää tietty ottaa huomioon sekin,että mies haluaa,onhan sekin vanhemmista toinen osapuoli!
Itse olin just plussannut kolmosesta, kun meillä oli kakkonen muutaman päivän mummilla ja esikoinen oli ekaluokkalainen, ja luiskautin miehelle kommentin "kylläpä elämä on helppoa, kun ei oo pieniä lapsia pyörimässä!" Sitten katsoimme toisiamme hämmentyneinä.

itselläni on kaksi lasta ja odotan kolmatta. Hermot menee välillä pienestäkin asiasta, mutta se johtuu useimmiten väsymyksestä. Lapset kasvavat niin nopeasti ja vauva-aika on todella lyhyt aika...

Yhteistyössä