Saako mies väsyä?

en tiedä
Luulisin, että apua on tarjolla sukupuolesta riippumatta niin masennukseen kuin muihinkin sairauksiin.
Mutta valitettavasti nuo ukon köriläät, eivät sitä kovin helposti hae.
Alkoholi se näyttää monen miehen lääkitsijä olla, valitettavasti !
 
Saa väsyä. Mun mielestä on tyhmää ajatella että jotenkin sukupuolen mukaan pitäis jaotella mitä pitää jaksaa ja mitä ei. Yksilöitähän me kaikki ollaan. Ihan sama asia jos sanotaan että naisen tulee olla lapsessa kiinni 24/7 ja ikinä siihen tai kotiin tai mihinkään ei sais väsyä. Pitäis vaan puurtaa hymy naamalla aamusta iltaan ja olla onnellinen elämän loppuun asti. Ihan yhtälailla mun mielestä mies voi sanoa jos ei vaan jaksa tai masentaa. Kyllä meillä molemmat ilmaisee aika tehokkaasti jos nyt_ei_vaan_jaksa_yhtään. Sit annetaan omaa tilaa ja taas jaksaa paremmin.
 
saa väsyä ja miehille on ihan samat mahdollisuudet hakea apua jaksamattomuuteen ja muihinkin ongelmiinsa, miehet monasti vain ovat liian ylpeitä mennäkseen ruikuttamaan vaikka masennusta ammattiauttajalle.
 
olen myös erittäin huolissani nykypäivän miehistä. miehet eivät hae apua ollenkaan niin herkästi kuin naiset ja puhuminen ei kaikilta miehiltä luonnistu. koitan opettaa omia poikiani puhumaan tunteistaan ja kysynkin monesti asioista heiltä, että miltä se tuntui. näin koitan katkaista sukupolvien ketjua.
 
Saahan tuota väsyä, oli sitten mies tai nainen.

Ja apua saa varmasti myös miespuolinen väsymykseensä jos sitä vaan osaa hakea.
Harva mies vaan ilmeisesti hakee apua ja oireilee siten kauemmin kun naiset jotka ehkä herkemmin hakevat sitä apua.
 
vieras
mun mies käy työpaikkalääkärin kautta psykologilla kun on vähän ongelmia pääkopan kanssa. tosi hyvä psykologi onkin, mies on aina ihan ihmeissään kun sieltä tulee kotiin että miten se voi etukäteen tietää just miltä hänestä tuntuu.
 
Miehille väsyminen ei ole sallittua. Miehellä on päävastuu perheen elättämisestä, eikä missään perheessä ole tilaa miehelle joka ei mukisematta kykene tähän.

Työnteko pitää maistua, mutta väsymys tai stressi ei saa näkyä miehen käyttätymisessä.

Rentoutumiskeinot kuten saunakaljat ja omat harrastukset ovat tuomittavia, ja ärtymys tai haluttomuus johtavat välittömään JSSAP-tuomioon.. viallista ei kannata korjata, kun tarjolla on priimaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Miehille väsyminen ei ole sallittua. Miehellä on päävastuu perheen elättämisestä, eikä missään perheessä ole tilaa miehelle joka ei mukisematta kykene tähän.

Työnteko pitää maistua, mutta väsymys tai stressi ei saa näkyä miehen käyttätymisessä.

Rentoutumiskeinot kuten saunakaljat ja omat harrastukset ovat tuomittavia, ja ärtymys tai haluttomuus johtavat välittömään JSSAP-tuomioon.. viallista ei kannata korjata, kun tarjolla on priimaa.
:LOL:
Mutta miksi miesten väsymyksestä tms ei puhuta niin kuin naisten? Miksi tässäkin asiassa on naisten lupa ja oikeus olla ja näyttää se ja miesten pitäis vain jaksaa ja kärsiä hiljaa? En ymmärrä. :headwall:
 
vieteri
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Naisille on kaiken maailman keinoja purkaa pahaa oloansa ja hakea apua yhteen, jos toiseenkin ongelmaan. Mitä on miehelle?
Voi vaikka astella lähiön kuppilaan ja ladata jotain veneenrakentajaa tykisti turpaan!
 
kauho
Yllä parasta mahdollista terapiaa. Murjaistaan tosiaan lähimmäistä turpaan. Suomalainen on tässäkin käytännöllinen: muissa maissa joutuu putkaan, Suomessa homma sovitellaan. Eihän niisä yleensä pahasti käy...
Ja sitten ihmetellään: "että tytötkin tappelee!"
 
Carlos74
No varmaan saa, mut kyllä sitä sit porukalla ihmetellään. Mulla on kyllä niin vanhanaikanen ajattelutapa, että miehen pitää kestää kaikki. Mulla ei ainakaan kantti kestäis esim. stressi lomaa hakee. Tai oikeestaan muutakaan apua tonne pään sisään on kyllä hirvee kynnys lähteä hakemaan. Vaikka tarvetta varmaan olis ollut, ja miks ei ole vieläkin.
Eli kiteytettynä vastaus, ei saa.
 

Yhteistyössä