Saako miehelle nalkuttaa pyykinpesusta vai pitääkö vain olla kiitollinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aarghhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aarghhhhh

Vieras
että edes yrittää.

Oli aamulla laittanut koneen pyörimään. Nyt on lasten kanssa pihalla ja aloin tyhjää sitä.

Kaikki vetskarit auki. Minun hupparin taskussa oli työavaimet. Samaan koneeseen missä oli vaatteita oli laittanut siivousrättejä. Ok, ne ei haittaa kun jotain pölyjä vain pyyhitty.
Mutta siellä oli myös kokokesän ulkona olleet pari pöytäliina. Jotka nostin sisälle vasta odottamaan tehopesua.

Koko koneellinen haisi aivan törkeen pahalta. Pakkohan se oli laittaa uudestaan pyörimään.

Eli saanko minä kilahtaa miehelle siitä että jos pesee pyykkiä nii pesisi edes kunnolla. Vai pitääkö minun vain olla kiitollinen siitä että on mies joka pyykkää.

Se ei ikinä lajittele mitään. Ei laita vetskareita kiinni. Ei tyhjää taskuja.

Tunkee vaan kaiken likaisen näköisen sinne koneeseen ja laittaa päälle.

mä olisin kiitollinen että olisi laitatnut koneen päälle....ehkä joskus myöhemmin voi sanoa. En laita mitään vetskareita kiinni minäkään ja kaikki pesen sekasin.

Kilahtamalla saat todennäköisesti sellaisen,no en sitten pese enää pyykkiä vastauksen.Minä olen todella tarkka pyykin pesusta,joten meillä vain minä pesen normaalisti,mies hyvin harvoin.Mutta jos joskus pyydän,niin pyrin myös pitämään mölyt mahassa sen suhteen mitä sinne koneeseen laitetaan.Pesuohjeet seinään? :whistle:

Kyllä mä antaisin palautetta. :D

Meill on sellanen meininki, että jos mä joudun kuitenkin tekeen jälkeen päin uudelleen, miehen kannattaa alun alkaen jättää tekemättä. Oon käskenyt sen pitämään tämän kultaisin kotitöiden säännön mielessä, ihan joka tilanteessa. :saint:

ei mua niin haittaa tuo lajittelemattomuus tai se että vetskarit oli auki. Mutta ne avaimet ja ne pöytäliinat....

No ok, jospa mä en ihan kilahda sille. Mutta takuuvarmasti sanon asiasta.

älä kilahda, vaan neuvo ja opeta. Positiivisesti, niin se huomaa, että kun tekee tarpeeksi huonosti, se ei tarkota sitä, ettei tarttis vastedes tehdä ollenkaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Meill on sellanen meininki, että jos mä joudun kuitenkin tekeen jälkeen päin uudelleen, miehen kannattaa alun alkaen jättää tekemättä. Oon käskenyt sen pitämään tämän kultaisin kotitöiden säännön mielessä, ihan joka tilanteessa. :saint:

Meillä vähän sama meininki... siis mä pyykkään ihan itse, en uskaltais ees antaa miehen tehdä tuhojaan :)

Ei millään pahalla mut ei hyvälläkään, mutta te puhutte äijistänne kuin pikku tenavista.....et pitääkö antaa sille selkään vai nalletarra kun laitto pyykit koneeseen jne. Kohtelisitte niitä niinku toista aikuista niin ei tulis turhaa kränää. Juu ja on minunki ukko kieltämättä aika usein verrattavissa pikku tenavaan mut emmä silti halua kohdella sitä kuin jotain lasta. TASA-ARVO ENNENKAIKKEA;)

Niinpä, jättäisi kokonaan tekemättä jos mie kerran joudun tekemään uudestaan perässä.

Varsinkaan kun ei tuo pyykinpesu nyt kovinvaikeaa ole. Ottaa tavarat pois taskuista ja heittää vaatteet koneeseen. sitten pesuaineet ja päälle.
Jättäisi tollasen extralikaiset pois just siitä koneellisesta.

Meillä mies laittaa harvoin pyykit pesuun kun ei kunnolla edes osaa käyttää konetta ja mä teen sen ihan mielelläni. Muutaman kerran mies on ihan oma alotteisesti laittanu pyykit peseytymään ja ei ollu erotellu pahemmin niitä vaatteita vaan kaikki samaan :D En mä kuitenkaa oo kilahtanu, vaan mainitsin asiasta. Ei niin vakavaa kuitenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Meillä vähän sama meininki... siis mä pyykkään ihan itse, en uskaltais ees antaa miehen tehdä tuhojaan :)

Meillä kyllä mies pyykkää. Ja tekee kaikkea muutakin. Ja suurimmaksi osaksi ihan ajatuksen kanssa, nykyään... (oon vissiin pari kertaa kilahtanut siis aiemmin). :D

en valittaisi.

Minäkään en tyhjää taskuja, oletan että osavat tyhjätä itse taskunsa. siksi olen tytöltäkin kaksi kännyä pessyt, en minäkään laita nappeja kiinni, enkä vetoketjuja, jos ne ei ole valmiksi kiinnitetty. tummat ja vaaleat saatan pestä erikseen ja KAIKKI vaatteet pesen 40 asteessa,ei nykyään enää ole vaatttet niin likaisia kuin ennen niin ieivät tarvitse niin kovaa lämpötilaa. energiansäästöä sekin.

Mä sanoisin näin, (mun mies pesee pyykit ja ripustaa ne ja välillä on sanomista)
kiitä että on pessy pyykkiä ja sano että oli kivasti ajateltu.
Sitten sanot että jos toisenkin kerran haluaa niin sinua ilahduttaa niin tekee niin ja näin ja noin niitten pyykkien kanssa. Elikkäs vähän niinkuin "heität vinkkiä sille"
Ja muistuta että ei kannata laittaa punasta sukkaa valkosten kauluspaitojen kanssa samaan pyykkiin ellei halua töissä vaikuttaa homolta :D

No meillä lapset vielä niin pieniä etteivät tosiaankaan osaa tyhjätä itse taskujaa. Minä ja mies kyllä osataan. Mutta esim tuo miun huppari ei ollut edes pyykkikorissa vaan olin tuolilta sen ottanut.....

Eniten mua ärsyttää noi likaiset ulkona olleet pöytäliinat ja se haju..... Noh, onneksi kone pesee eikä joudu nyrkkipyykille.

Mutta kyllä mie silti asiasta aion sanoa. Jospa sitten enskerralla muistaisi

Meillä mies pesee vain
a) mun lajittelemat pyykit
b)omia pyykkejään ellei malta odottaa niiden pääsyä pesuun mun aikataulussa

Antaisin palautetta rauhallisesti ja ensin kehuskelisin että ihana kulta ku olit laittanu pyykkiä peseen, MUTTA jne.

Yhteistyössä